Inlägg från: prinsessanogrodan |Visa alla inlägg
  • prinsessanogrodan

    Juni 2011

    Hänger på denna tråden och har lagt in mig på listan.


    Maj
    14/5 Bridetobe2011

    Juni
    2/6    Mrir


    4/6    Rati

    4/6   Miceme


    4/6  Kapellösa


    4/6  Jojon 86


    4/6  Sofaja


    4/6  Sebastiána


    4/6 prinsessanogrodan

    11/6 Monarkfjäril


    11/6 Jag ska stå brud

    11/6 SposaRoma


    11/6 Tobex87

    18/6  puttekulan


    18/6  Denka


    18/6 Minstoradag


    24/6  Trohet

    25/6  Thinkerbelle


            Las vegas bruden


            Villabona Djuric


  • prinsessanogrodan
    MammaM skrev 2010-07-23 07:46:48 följande:
    Vi ska inte gifta oss på hemmaplan så på semetsern tänkte vi besöka kyrkan vi ska va i och även kolla upp festlokalerna lite mer.Men börjar bli så nervös att kyrkan ska vara bokad när vi vill ha den så jag ska försöka ringa idag, känns lite sjukt att ringa och boka kyrka till mitt bröllop, men såklart jättekul Vi har hittat en helt perfekt festlokal med 12 st rum för gästerna att sova i, visserligen är det nog inte jättesköna sängar och gemensam toalett mm, men helt perfekt förutom priset.... men jag ska ringa och prata med dem så får vi seKöpt vår första bröllopstidning igår
    Jag tyckte också att det kändes helt galet att ringa och boka tid i kyrkan. Surrealistiskt på nåt sätt
  • prinsessanogrodan
    SoonToBeMrsA skrev 2010-07-29 19:27:49 följande:
    Gifter mig oxå 18 Juni 2011 Jag har bara bokat lokal än så länge. PANIK haha  Finns det fler som inte hunnit långt med planeringen eller är det bara  jag =) ?
    Vi har bokat kyrka och bestämt upplägg och ca antal gäster. har börjat fundera på klänning,frisyr etc....Det är ingen fara, du kommer hinna!
  • prinsessanogrodan
    Myskulla skrev 2010-08-08 11:31:03 följande:
    Nu hoppar jag in också, 4e juni är kyrkan bokad. =)Äntligen är det dags, så spännande.Tänkte att vi avslöjar för släkten nästa söndag, på mitt kalas. =)Överraskning blir det då.Ska fråga min syster på lördag kväll om hon vill vara min tärna, jag var tärnapå hennes bröllop. =)
    Samma datum som vi
  • prinsessanogrodan

    Vi har problem med färgtemat! Nån som kan hjälpa? Ska det vara rosa/silver/vitt eller blått/rött/vitt? Rosa/silver/vitt passar bra till våra ringar som är titanringar,de är ju lite "silvriga" i färgen. Och rosa passar bra till min hudton. Men blått/rött/vitt passar bra för symboliken i färgerna, med rött för kärlek tex. Och så har jag snöat in på att ha röda rosor,prästkragar och blåklint i buketten....Jag och m2b är båda från Östergötland och blåklint är landskapsblomman för Ö-götland.... Och så är det lite typisk svensk sommar för oss med prästkragar och blåklint. What to do? Nån som kan hjälpa oss att bestämma färgtema?

  • prinsessanogrodan
    Myskulla skrev 2010-08-08 11:31:03 följande:
    Nu hoppar jag in också, 4e juni är kyrkan bokad. =)Äntligen är det dags, så spännande.Tänkte att vi avslöjar för släkten nästa söndag, på mitt kalas. =)Överraskning blir det då.Ska fråga min syster på lördag kväll om hon vill vara min tärna, jag var tärnapå hennes bröllop. =)
    Välkommen till denna tråden också: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3788906.html
  • prinsessanogrodan

    Tror jag hittat min klänning! Halva priset på rean! 4000 kr istället för 7999 kr...Det är visst en utgående modell men vad gör det? Första klänningen jag provade var "min" klänning. Provade 20 till men nä, den första var drömmen. Lägger handpenning på måndag!

  • prinsessanogrodan
    Thulan85 skrev 2010-08-16 16:39:38 följande:
    Hej tjejer!Får jag fråga vad ni andra har för bröllopsbudget? Satte ihop en budget här om dagen och det drog i väg alldeles för mycket. Så nu försöker jag hitta saker som man kan stryka eller åtminstone hitta billigare alternativ en det är så synd att behöva ta bort sånt som man verkligen vill ha. Just nu ser det ut som att stråkkkvartetten tas bort helt (6000kr) och att vi hyr någon fin gammal bil istället för häst och vagn. Men sen tar det stopp, vill verkligen inte behöva välja bort saker men är livrädd för att stå där i slutändan och inte få det att gå ihop. I värsta fall får vi betala ringen med våra  sparpengar och så har jag gjort så att de mindre sakerna (max 1500kr) får vi ta av våra "vanliga" pengar och inte från bröllopskontot. Hur finaniserar ni era bröllop?
    Vi har en del sparat så vi tar av det. Sen vill vi ha ett väldigt litet bröllop med väldigt få gäster, bara 30 st, och det gör ju att vi kan lägga mer pengar på annat än mat och dryck som ju annars brukar bli en stor utgift. Mat, dryck och lokal brukar ju vara de största utgifterna och så blir det ju för oss också men med så få gäster kan vi även lägga pengar på annat som vi prioriterar (fotograf,ring,resa,övernattning under bröllopshelgen etc). Alla brudpar prioriterar olika saker och har olika budget och olika förväntningar och föreställningar och värderingar om vad som är viktigt och hur det "ska" vara på ett bröllop. För oss är det den närmsta familjen och allra närmsta vännerna som vi vill ha där, vi umgås inte så mycket med våra respektive släkter och sen är det "god mat, en fin ring, bra foton och en präst" som är viktigt

    Vi ska åka till och från kyrkan i vår gamla vanliga bil. Visst det vore ju fräckt att åka limo eller häst och vagn eller fin gammal bil...men det är inget som vi (i nuläget iaf ) vill lägga pengar på. Vi lägger hellre dom pengarna på en resa eller lite extra på ringen eller fotografen eller maten eller kanske en spa-behandling på hotellet där vi ska övernatta.


    Ska ni ha många gäster? Finns det inget ni kan/vill/göra själva för att skära i kostnaderna ? Inbjudningarna tex? Kan ni/vill ni göra maten eller delar av den själva? Kan ni hyra eller låna kläder? Eller kanske köpa billigt på Blocket eller kanske här på BT? Känner ni någon som kan sjunga och spela, kanske billigare än stråkar? Kolla runt, kanske finns det någon som kan spela fiol eller så? Fråga om kyrkokören där ni ska gifta er vill/kan sjunga?

Svar på tråden Juni 2011