Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Japp! Mår kanoners! På kliniken så insåg jag att vi var 1 h försenade....skrivit fel tid i kalendern...gravidhjärna....suck! Men de lyckades klämma in oss o vi kunde gå därifrån efter en halvtimme....vi valde att ta proceduren hemma. Resten av den dagen (busan passades av farmor o farfar....som inte vet ngt...utan tror att vi fixade inför festen) shoppade vi...krukor som nu står vid ytterdörrarna med fjärilslavendel o timjan i o så shoppade vi lite mer o sen hem o städa o plantera blommor. O igår så fixade vi inför festen hela dagen o först IDAG så har jag tagit första pillret....så imorgon blir den stora blödningen.....jättekul...men då ska maken passa loppan iallafall...idag målar han.....o jag diskar o försöker läsa in allt som skrivits....jisses

  • ingenjörsbruden

     


    lanovia 08 skrev 2010-07-30 09:17:48 följande:
    Gick typ hela eftermiddagen igår och funderade och funderade, vad 17 är PT förkortning för??? Till slut klirrade mynten till så ni borde hört rasslet allihopa. Inte alltid man är snabbtänkt.

    du får gärna förklara för mig!

  • ingenjörsbruden

     


    passionsblomman skrev 2010-07-31 11:40:12 följande:
    Men Ingis, vad är det de gör på kliniken då egentligen? Får man bara piller och så sätter det igång en blödning?Det där med skrapning-är det om det är längre gånget eller vad?-Det märks att jag aldrig varit med om detta va?

    I vanliga fall så tar du första pillret på mottagningen i närvaro av bm....men då vi skulle ha kalas o ändå var inne på hemabort så fick vi ynnesten att göra hela konkarongen hemma.

    Fram till v 9 så gör man en medicinsk abort. Ett piller stoppar graviditeten (progesteronet) o sen tar man piller som driver ut o sätter igång sammandragningar.
    Sen är det samma regler som efter en förlossning.....inget sex eller bad förrän det slutat blöda.

    Nu måste jag gå o leta upp busan....det blev tyst i huset....

  • ingenjörsbruden

     


    Heloise skrev 2010-07-31 13:25:55 följande:
    Funderar på om jag ska starta ngn form av betting system för julle Varenda kund klappar på magen( känner mig som Buddah, rub the belly for good luck) och så säger de, åhh det är en pojke, det är jag säker på, eller åhhh det där blir den flicka sanna mina ord Man kanske kan tjäna sig en hacka?Nu gör det mig inget alls att folk klappar på magen, jag känner mig iofs som en buddah men vad gör det? Magen är stor och klotrund, klart folk måste ta på den hahaMen vad tror ni? Kan jag bedriva lite illegal spelklubb ang Julles kön? Folk verkar även säkra på vikt/ datum/ ögonfärg etc

    Låter som en god idé!

  • ingenjörsbruden

     


    passionsblomman skrev 2010-07-31 14:52:21 följande:
    Ja, leta upp! Tyst i kombo med små barn brukar båda odygd!

    Hon var på väg mot toaletten....*mardröm att hitta henne med toaborsten i munnen*
    Hon äääääälskar att plaska vatten så hon får duscha med mig varje gång....är dö lycklig över att få blåsa bubblor o plaska vatten i sin lilla hink.

    Nu är denna BT-session i lugn o ro över.....busan försöker bita mig i benen....är det en pik eller

  • ingenjörsbruden

     


    Sonja68 skrev 2010-07-31 20:03:26 följande:
    Hej på er allihop! Har inte hunnit läsa ikapp ordentligt... Kom hem sent i går kväll, en vecka för tidigt. Vi skulle ha åkt 1/8 fr Moskva med bil, färja Åbo-Sthlm, några dagar i Sthlm o Uppsala och sen hem. MEN så blev det inte... Fjärde dagen vi var i Moskva var min make och spelade fotboll med polarna. NÄr 2 min av matchen återstår säger det PANG. Hälsenan gick av. Så han har legat på sjukhus 3 dar, blivit opererad, åkt fram o tillbak mellan datjan och Moskva på återbesök, omlindning mm. Är gipsad upp till ljumsken (eller en bra bit ovanför knät i alla fall) och hoppar på kryckor. Vi var tvugna att begära hjälp av försäkringsbolaget förstås och de har ställt upp med en massa, bla med att ta oss hem. De beslöt tillslut att flyga hem oss via Riga igår. Så här sitter vi nu hemma. På Onsdag ska vi till ortopeden på länssjukhuset och höra vad de säger. Kul semester! Ursäkta egoinlägget. Ska ta o ch läsa ikapp. Men GRATTIS Aleta !!!! DE roliga nyheterna såg jag i alla fall  

    Men herre gud! Så himla typiskt o så synd det är om er allihopa, inte bara din make.

    O sen har jag hört att det bara är gamla gubbar som sliter av hälsenan....*hrmmmm tittar högt i skyn o visslar*  

    Skönt att ni är hemma, förhållandevis hela!

    Körde ni bil till ryssland o flyg tillbaka eller?

  • ingenjörsbruden

    Här gör det ont i magen...kraftig mensvärk.....o gubben är ute o målar....suck!
    nåja....jag ska INTE göra ETT DUGG hushållsarbete idag har jag deklarerat!

    o nu har jag spytt osså....kommer ni ihåg när jag var gravid....när jag spydde då så gick en massa blodkärl i huden sönder så det såg ut som jag hade blåtiror....blir nog samma nu...suck! Tacka gud för consealer!

    Nu gastar loppan....dags för underhållning!

  • ingenjörsbruden

     


    Heloise skrev 2010-08-01 20:41:02 följande:
    ååååååå vet ni vad???? Jag känner bebisen sparka nu, jättemycket, äntligen!!!

    Åhh  va härligt!

    O herregud....Panzer....HUR tänkte du? Har du inga överlevnadsinstinkter alls?!

    Heloise, din beskrivning var helt underbart klockren!

  • ingenjörsbruden

    Här är allt ok förutom att loppan inte vill somna.....suck

    Vid lunchtid hade jag så ont så att det var flashback till förlossningen...men så tänkte jag....det här kommer INTE att ta så lång tid......o då kom jag ihåg att slappna av o då gick det mkt bättre!

    Nu måste jag gå o tvångsnatta loppan.....får man säga jäkla unge?!

    Nattinatti

  • ingenjörsbruden

    Hej hopp sockertopp!

    Bruttan: Hmm låter som en riktigt semester med getingstick o solbränna. Dock fundersam över Gotlandsrävarnas matval....foppisar?

    Blommis: Skönt med tidigt sänggående ibland!

    Heloise: Som många tidigare talare....mufflor är extremt bra på återhämtning....tips är att börja med knipövningarna så fort man kan o får efter förlossningen. Det mår bäckenbotten väldigt bra av! Jag körde övningarna vid varje amning....blir ju en del...

    Jag hade en tens-apparat som jag tyckte hjälpte mig en hel del med foglossningarna....kände mest av ryggen......har du provat hos bm? Tyckte den hjälpte mer än vetekudden....men det är individuellt.
    Man kan hyra en sådan apparat om man vill.

    Lanovia: Härligt med sömn! Det är en lyx att få sova ostört i ett part timmar! Kan verkligen rek eget rum till barnen....Busan sover bättre utan att höra oss snarka o vända på oss.....o vi (läs JAG) sover 1000 gånger bättre utan att höra henne vända sig eller drömma eller allt annat hon joxar med i sängen. Pluss att hon har riktigt kolsvart inne hos sig....så hon somnar så lätt om själv.
    Inatt så kom jag in o då satt hon  upp....sa till henne att lägga sig ner o sova....o hon la sig ner o så fick hon vattenflaska o drack som en svamp...somnade sen jättegott igen. Behöver jag berätta att jag är överlycklig?!

    Ninnis: Sista jobbveckan va? B-) :-B

  • ingenjörsbruden

     


    Fru E skrev 2010-08-02 11:06:26 följande:
    Ingis-hur känns det idag

    Det känns oförskämt bra faktiskt! Inget ont i magen o inga grav.symptomer så jag kunde äta vanlig frukost!

    Hur är det själv? Inte sönderstressad va? Var rädd om dig!

  • ingenjörsbruden

     


    Ninnnis skrev 2010-08-02 10:58:14 följande:
    Hej Ingis!Hur mår du? Är det överstökat nu?Duktiga lilla Busan! Ja, jag jobbar denna veckan också sen har jag semester i två veckor. Ska bli skönt!

    Det är du vääääl värd! För då blir det väl fint väder igen?

  • ingenjörsbruden

     


    Heloise skrev 2010-08-06 13:17:11 följande:
    Ha en underbar semester Ninnis!   Hvidis: jag hoppas loppan blir bättre.   Pappa har precis varit här, och tja det var ju ett otroligt produktivt möte, som gick ut på att han mer eller mindre ville att jag ska göra som han säger. Jag däremot skulle gärna vilja se att han för en gångs skull sätter mig främst. Han frågade inte hur jag mår eller hur bebisen i  magen mår, utan kallade mig hysterisk och skrek åt mig.  Pappas resonemang- Han förfalskade mitt namn och skrev en häst på mig, skickade hästen i träning, sket i att betala räkningarna och ljög för mig så att jag fick en betalningsanmärkning. MEN när jag sa att det inte är normalt så svarade han, jasså men hur hade det låtit om hästen vunnit 500 000kr? Så det var hans resonemang? Jag satsar min dotters ekonomiska framtid, det kan ju gå bra? Jävla idiot

    Men herregud.....hade du fått reda på att den vunnit då?! Jävla ärkeidiot! *tar pappan o lägger honom över knäet o ger honom en rejäl omgång med rapp i r-ven*

  • ingenjörsbruden

     


    Hvidbrud skrev 2010-08-06 00:32:25 följande:
    Så är vi hemma från "Norrland" igen. 10 dagar och lilla e är sjuk Det började med kli i ögonen och de rann. Det gick över. Dan efter hade hon myggbetsliknande prickar vid ländryggen som senare på dagen var över hela ryggen och magen. Ringde vårdupplysningen, men eftersom hon inte hade feber, trode de inte att det var något annat än bett eller allergisk reaktion... Dagen efter var de kvar men blev inte värre, så vi gick inte till BVC. (detta var fredag) Natten till tisdag var hon varm och på morgonen köpte vi en termometer. Topptemperatur 39,4... Min staackars lilla loppa! Men hon var relativt pigg och glad, inget annat... Idag stoppade jag i henne Alvedon, så vi kunde åka tåget hem. Väl hemma började hon få utslag (småprickiga, rödflammiga) på kinderna och ner mot halsen. Blir BVC i morgon... På topppen av det har jag fått eftersent post från Danmark försent, där danska Skatteverket krävt granskning av min årsredovisning, som jag således inte skickat in och ett följande brev där de kräver 30000 dkr tillbaka i moms pga att papperna inte skickats in... Aaaaaaaaahhhhhhhh!!!! Blir gaaalen! Så i morgon ska jag ringa till skat och se vad som kan räddas ur den här sörjan! Gissa om lilla e reagerade på sin upprörda mamma i kväll.... Blä blä blä. Ursäkta min enorma bläutspyning och oro här i tråden, men maken är mest irriterad och grymtar "typiskt dig" (precis det jag behöver...) nä, trött och utmattad, orolig och trött på att vara hos svärmor och tusen släktingar som alla vill hålla mitt sjuka barn (som tackochlov river till när det är för mycket pch jag inte hinner ta henne). I bland kändes det som om det var en tävling vem som kunde slita henne ur famnen på mig, så fort jag tagit tillbaka henne... Suck.... Och idag när vi packade kom svärmor och slet henne från mig. Ja, slet henne! Hade vi inte brottom hade hon nog inte gjort det, men saaaaaatan vad arg jag blev. Kvinnan fattar ju inte vad jag säger heller så maken fick allt höra! Hon tuckar "att jag håller henne för mycket" och all jag måste "släppa taget" Va fan! Det är mitt barn!!! Maken är enig med henne, så vi är inte helt på bra våglängd just nu...

    Men stackars lilla E!!! Suck för folk som sliter o slänger med ungar...undras tro om de skulle uppskatta om man slet upp dem själva ur soffan o började gulla o kasta med dem.....kanske hutta dem över bordet till nästa person..... *mmorrarrrrr*

    Skickar ett stoooooort KRYA PÅ DIG till E o pussa henne så gott från oss!

  • ingenjörsbruden

    Allt bra här....nu ska jag sortera foton o försöka få in dem i albumet medans Busan sover! Ingen fm-sömn idag....hoppas hon somnar tidigare ikväll o inte kl 23... zzzzzz

  • ingenjörsbruden

     


    Aleta skrev 2010-08-06 21:19:29 följande:
    Suck, nu har jag börjat skriva flera gånger, men det är svårt. För det första, kramar till alla er med bekymmer.Oansvariga pappor och skatteverk, jobbiga släktingar och gipsade makar m m. Tack för roliga kommentarer från barnen Sonja, det värmer. Idag fick vi ett jobbigt besked, vi gjorde nupp och det såg inte alls bra ut. Jag såg det direkt och läkaren som gjorde det var mycket tydlig redan från början med hur det låg till. Förutom alldeles för bred nackspalt så var urinblåsan kraftigt förstorad. Riskbedömningen hamnade på 1:2 men även om det inte är kromosomfel så finns det risker med den förstorade urinblåsan som jag nog inte törs tala om här i tråden för det är för läskigt. Läkaren var underbar och hon ändrade i sitt eget arbetsschema för att vi skulle kunna få ett extra tidigt fvp. Riskerna för missfall ökar när man gör det tidigare, men odlingarna tar tre veckor (de kommer att testa allt vilket de normalt inte gör, men det såg så illa ut.) Fvp på onsdag, besked om de vanligaste kromosomförändringarna redan på fredag eller senast måndag. Jag började gråta redan under undersökningen och efteråt satt både maken och jag och grät i bilen utanför sjukhuset. Vi har ägnat resten av dagen med att gosa med de underbara barn vi har.  Det känns så grymt mot det lilla livet som låg där i magen. Kanske, kanske ordnar sig allt, men vi har redan börjat ställa in oss på att bli tvungna att avsluta.

    NEEEEEEEEJJJJ!!! Massa kramar till er båda!!!

  • ingenjörsbruden

     


    Aleta skrev 2010-08-11 15:14:51 följande:
    Hej allihop.Ursäkta att jag inte orkar kommentera allt ni skriver, jag tänkte bara berätta vad som har hänt. Idag var jag inne för fvp. Först kontrollerades urinblåsan igen och den hade blivit ännu större. Vi genomförde fvp i alla fall trots att det förmodligen inte alls är någon kromosomförändring, blåsan är för stor för det.  Läkaren tyckte att det var bra att jag var så påläst. Vi pratade om lite vad det kunde vara, hon gissade på Prune Belly Syndrome (ovanligt, drabbar 1 på 40 000) men det är svårt att säga så tidigt. Det hon kunde se redan nu var förändringar i njurbäckenet och precis som jag hade läst mig till så finns det ingenting att göra så här tidigt i graviditeten utom att vänta på slutet. Vi har därför valt att avsluta graviditeten och jag fick ett piller redan idag och en tid på förlossningen på fredag.

    Finner inga ord........kan bara krama..... *KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM*

    O det känns ändå futtigt.......

  • ingenjörsbruden

     


    Fru sy skrev 2010-08-11 19:55:35 följande:
    Eftersom jag varit lite extra trött, haft ont i brösten och lite molvärk köpte ett grav.test bara för att kolla... och då får vi ett plus, svagt men ändå ett plus. Detta var igår eftermiddag och jag har nu hunnit göra 5 test av olika märken och varianter, det är svaga utslag men det har gett utslag på alla. testade även med clearblue digitalt med veckoindikator och då står det GRAVID 1-2 veckor. Idag är jag på BIM-2, spänningarna i brösten, molvärken och tröttheten är kvar (jag som trodde det var innan mens känningar) Jag är GRAVID kan inte fatta det!! Så nu får vi hoppas att det vill stanna kvar oxå...

    Nääääääääääääää men GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD!!!!

    GRATTIS!!!!! Va härligt!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...