• Chicita

    Roliga beskrivningar av gästerna!!!

    jakother skrev 2012-06-12 22:12:52 följande:
    Har använder man beskrivningarna sen? på bordsplaseringen eller?
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Dom flesta använder det i festhäftet i kombination med bordsplaceringen.
    Men det här är defenitivt inget måste.
    Vi hade inte några gästpresentationer. Vi räknade med att folk klarade av att presentera sig själva Flört

    Men det kan vara en kul grej 
  • Chicita
    anne87 skrev 2012-06-13 21:41:30 följande:
    Någon som har något bra på volleybollspelare?
    anne87 skrev 2012-06-13 21:43:19 följande:
    kom på att jag hade en till...

    en kille som spelar volleyboll

    en tjej från skottland
    Det behöver nog vara lite mer information...
    Vad jobbar dom med, har dom några andra fritidsintressen? Annars blir det ju bara en synonym för vollyboll eller för skottland
  • Chicita
    teddy skrev 2012-06-13 21:47:28 följande:
    Har ni nåt roligt på folk som e riktigt inne i nånting... lixom musiknördar, spelnördar osv?? Såna som rikigt snöat in på en grej...
    Där skulle jag nog också vilja ha mer information. Annars är det ju som du säger "insnöad på" eller "nörd" osv som man kan använda som beskrivning
  • Chicita
    anne87 skrev 2012-06-13 22:01:47 följande:
    En tjej från skottland som gifter sig nästa år, bra på språk.

    Kille arbetar på SAAB som någon typ av ingenjör och volleybollspelare
    Denna tjej har koll på kiltreglerna. Språkbegåvning som själv står vid altaret om ett år.

    NN är en som inget gör på SAAB, men vet hur man håller bollen i luften.
    (dålig, men jag fastnade Tungan ute )
  • Chicita
    teddy skrev 2012-06-14 00:18:17 följande:
    nån rolig synonym till de som arbetar på ålderdomshem??
    Från trådstarten:
    Jobbar (natt) på äldreboende – jobbar med pensionärsförvaring, gammelarbetare, nattar pensionärer, pensionärsförvarare  
  • Chicita
    teddy skrev 2012-06-14 11:31:01 följande:
    mmm just dom tycker jag nog inte är så passande...
    Kanske inte, men det kanske kunde få igång fantasin på dig tänkte jag. Du känner ju dina gäster bäst.
    Jag antar att det inte bara är arbetet som defenierar den här personen?
    Exempelvis - flerbarnsmamma som jobbar på ett äldreboende:  Byter stora blöjor på dagtid och små på kvällstid.
    Eller - Duktig på handarbete som jobbar på ett äldreboende: Har en enorm kunskapskälla på jobbet som hon kan utnyttja till att skapa vackra objekt på fritiden.

    Allt behöver inte vara synonymer Flört 
  • Chicita
    jennifaer skrev 2012-06-14 11:42:19 följande:
    Åh jag skulle verkligen behöva hjälp det är några jag totalt har fastnat på och varken jag eller mina gäster är särskilt finkänsliga så det är ju lätt på det sättet, men fantasin har tagit slut

    Haha det verkar vara ingenjörerna jag har problem medDrömmer
    Brudgummens mor, jobbar på skatteverket, gillar handarbete
    Pengakontrollant med nål-koll som har sett brudgummen i Adamkostym vid ett flertal tillfällen.

    Kvinna som gillar Harleys, djur och är tidigare ekomomilärare men nu pensionär
    Fritidsforskande HD-knutta som tidigare lärde ut konsten att hålla koll på pengarna.

    Tjej som är duktig på att måla, gillar sina två katter och läser till civilingenjör i bioteknik
    Katt-a-strofalt duktig konstnär som ska lära sig det ingen gör med DNA

    Kille som även har sin identiska tvillingbror med på festen, gillar musik och läser till civilingenjör i kemi
    Nej ni ser inte dubbelt. Denne musiktokiga tvilling leker gärna med sin stora kemilåda och väntar på att bli stor.

    Kille som är civilingenjör i teknisk design, gillar TV- och datorspel 
    Han har koll på prylarnas utseende. Om han försvinner så hittar ni honom i barnens TV-spelshörna

    Kille som gillar att åka inlines och är civilingenjör inom teknisk fysik
    Teoretikersom gärna drar på sig sommarskriskorna och tar en tur.

    Kille som gillar MAC-grejer och är brandingenjör
    Föredrar äpplen framför björnbär eller till och med en glass-sandwich. Utbildad pyromanjägare
  • Chicita
    jennifaer skrev 2012-06-14 22:15:32 följande:
    Chicita - helt fantastiskt vad duktig du är! Önskar jag hade hälften av din talangSolig
    hehe... tack men jag säger som jag brukar säga...
    Det kallas "att ha för mycket fritid" Tungan uteFlört 
  • Chicita
    sandraochdaniel skrev 2012-06-15 10:03:50 följande:
    Nu äntligen är jag klar med alla personbeskrivningar. Vill bara in här och skriva ett STORT Solig varmt tack till dig Chicita! Det hade inte gått utan din hjälp. OVÄRDERLIGT! Hjärta
    Så duktig som du var med presentationerna så hade du med all säkerhet klarat det själv. Dina var ju träffsäkra och klockrena Glad
    Så häng på här och bidra med idéer till andra som kämpar.
    Bättre dom får två förslag och kan välja än bara ett Flört 
  • Chicita
    cccna skrev 2012-06-18 21:33:17 följande:

    behöver lite hjälp (: 


    Kan du skriva något mer om dom? Det är väl inte bara en sak som defenierar dom? Det är lättare att kunna göra en mening av det än bara rena synonymer.
    Och "flickvän" kan jag inte göra något alls med tyvärr. 
Svar på tråden Roliga beskrivningar av gästerna!!!