• Zouzou
    Äldre 15 May 22:28
    18302 visningar
    36 svar
    36
    18302

    Vad tycker ni om färg på brudgummens kläder?

    Vad kommer era blivande ha för färger på kostym/smoking, skjorta, slips?

    Vi skulle gärna vilja matcha, min klänning är ivory med en champagne färgad midja..Min man tycker det är lite tråkigt med svart kostym (vi kommer inte köra smoking)  skulle gärna vilja ha tips på färger på t.ex slips och kostym och även höra hur ni andra har tänkt er på bröllopet?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om färg på brudgummens kläder?
  • Leona7­5
    Äldre 17 May 17:11
    #21

    Jag har precis upptäckt att diadema.se har börjat med manchettknappar. Jag kommer att överraska min m2b med manchettknappar i "vår" färg.

    http://www.diadema.se/manchettknapp-p-177.html

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 19 May 11:05
    #22

    hej!
    "ja det finns ju inte så mycket i bröllopstidningarna om männens klädsel", som min blivande besviket konstaterade.
    Jag skulle gärna vilka att han har väst och korsage men det är en varmis jag är ihop med så vi får väl se. men ska spara argumentet att det är snyggare med väst om han måste ta av sig kavajen:)
    Men kan man hyra väst och slips elle rköper ni? jag sitter och gör budget och undrar lite vad det kan kosta?
    kram

  • rosesa­rered
    Äldre 19 May 12:21
    #23

    Jag tycker att det är snyggt med lite färg!


    Min fästman kommer att ha en grön nehrurock på sig och en väst i ivory. Mycket snyggt!

  • Supers­tarfia
    Äldre 19 May 12:22
    #24

    Min BM kommer ha en svart frockcoat med mönstrad kavaj, guldväst och vinröd kravatt..


  • Alexxx­i
    Äldre 19 May 12:26
    #25

    Hej Zouzouuu, kifik lyom?


     


    En sandfärgad kostym till din man kanske? Eller vill han inte ha kostym överhuvudtaget?

  • Zouzou
    Äldre 19 May 12:31
    #26

    Nu har vi äntligen koll! Min man totalvägrade västen. Så jag är ok med det. Men hittade igår en så stilig grå kostym, lite blank och fräsch färg. Slipsen är i champagne samma som finns på min klänning. Och huvudsaken, han kände sig så fin och stilig :) Vi kommer ha fuchsia o grönt i temat så vi plockar lite sånt i blommorna. Åh äntligen :) kram!

  • Zouzou
    Äldre 19 May 12:33
    #27

    Alexxi mni7aa! och du hur är det vad hände med tråden?? gumman snart gäller det :) Allt bra med er? kram!!

  • Kirsto
    Äldre 19 May 13:07
    #28

    Zouzou: Härligt! Känna sig fin och stilig är ju själva poängen! Skönt att komma till beslut och slippa fundera mer.

  • 31Juli
    Äldre 19 May 13:10
    #29

    Svart kostym, ivory väst (som matchar min klänning) och blå kravatt och bröstnäsduk eftersom blått är vår färg.

  • Zouzou
    Äldre 19 May 13:15
    #30

    Tack så mycket Kirsto! Ja, han var riktigt stilig och kan använda den till vardags också efter festen :)

  • Alexxx­i
    Äldre 19 May 23:44
    #31

    Mabrouk till kostymen =) Härligt att han ville sticka ut från mängden lite =)


    Japp det är nära!! Helt sjukt!! 16 dagar kvar!! Börjar smått få lite panik över smågrejer som måste fixas.


    Trådtiden gick ut och ingen startade en ny. Alla verkar tyvärr upptagna på sitt håll =(


    Bara fint med oss annars, er med hoppas jag?


    Zouzou skrev 2010-05-19 12:33:58 följande:
    Alexxi mni7aa! och du hur är det vad hände med tråden?? gumman snart gäller det :) Allt bra med er? kram!!
  • Mrs Sivert­s
    Äldre 28 May 16:18
    #32

    Min man hade en slimfit kostym med två knappar och smal svart slip, och han var så "Johnny Cash-snygg"! 


    Kanske inte så mkt färg men han hade iaf en corsage i rosa som var vårt färgtema


     

  • 100904
    Äldre 28 May 17:40
    #33

    Min sambo ska ha en svart kostym som han har sedan tidigare. Till den hyr han väst (ivory tror jag) och olivgrön plastrong (vårt färgtema är vitt, olivgrönt och silver). Han hyr även vit skjorta, olivgrön näsduk, skor och manschettknappar. Han fick betala ca 1600 kr för det. Det tycker jag ändå är ett överkomligt pris. Passar perfekt med färgerna för vårt tema också! :)

  • Jakobs­son85
    Äldre 28 May 20:05
    #34

    Vi kör på helvitt båda två med blå accesoarer och blommor/corsage.

  • Tom
    Äldre 29 May 07:41
    #35

    Hur viker man bröstnäsduken till brudgummen? Någon som vet? Tacksam för svar. Helena

  • Äldre 30 May 09:00
    #36
    Tom skrev 2016-05-29 07:41:35 följande:

    Hur viker man bröstnäsduken till brudgummen? Någon som vet? Tacksam för svar. Helena


    Jag har aldrig försökt själv men det verkar finnas massor av tips när man googlar (även på youtube). Glad
Svar på tråden Vad tycker ni om färg på brudgummens kläder?