• minimis

Fundering kring vita klänningar på barn...

Nu tror jag inte att det finns särskilda regler kring det, och jag är inte direkt irriterad, snarare lite "oroad" eller vad man nu ska kalla det. Hursom så är det ingen jätte big deal men jag är ändå nyfiken på vad som är ok...
    Vi gifter oss i sommar och vår dotter som är 20 månader då ska vara brudnäbb. Vi har köpt en ljusrosa klänning till henne från Lindex. Min sambos brorsdöttrar som är ca 5 och 1 år ska komma på bröllopet som gäster, alltså inte brudföljet. Och de ska visst ha vita siden/satin klänningar. Min s.k. oro kring det gäller att då ser ju vår dotter mer ut som gäst och de som näbbar, eller? Det är säkerligen ingen som tänker och/eller bryr sig om det men jag ör ändå nyfiken på vad ni tycker?

• Svar på tråden Fundering kring vita klänningar på barn...
  • minimis

puffar på lite...önskar nån reaktion åtminstone...

• kokosbollen

Skulle inte bry mig alls!!!

Din dotter kommer väl gå med fram och de andra sitta vid sina platser så det är nog inten som kommer ta fel.

• Andreas flicka

Det finns inga klädkoder för barn, de kan alltså ha vitt på bröllop.

Kommer er dotter vara med er framme vid altaret? Ska någon bära henne dit? Jag menar "står" hon därframme själv utan de andra barnen så förstår man ju att det endast är hon som är brudnäbb.

• minimis

Meningen är att hon ska gå fram med oss men då hon är så liten så vet man ju aldrig vad hon tänker göra ;)

Svärmor har dessutom varit på mig om inte de också ska vara näbbar, jag sa nej och hon blev lite ställd av det, inte helt poppis alltså. O att de barnen nu kommer klädda som näbbar känns lite knasigt, ju mer jag tänker efter. Handlar kanske egentligen inte om barnens kläder utan att det ofta känns som att fokus ska tas från vår dotter.

• Tokstolla
    minimis skrev 2010-05-15 22:13:48 följande:
    Meningen är att hon ska gå fram med oss men då hon är så liten så vet man ju aldrig vad hon tänker göra ;)Svärmor har dessutom varit på mig om inte de också ska vara näbbar, jag sa nej och hon blev lite ställd av det, inte helt poppis alltså. O att de barnen nu kommer klädda som näbbar känns lite knasigt, ju mer jag tänker efter. Handlar kanske egentligen inte om barnens kläder utan att det ofta känns som att fokus ska tas från vår dotter.
    Skaffa dottern en fin tiara så att hon får känna sig som en prinsessa! =)

Och jag förstår att dem barnen inte ska vara näbbar. Det tycker jag är reserverat för ER dotter. Det är en annan sak om ni inte haft barn sedan tidigare.
  • minimis

Tokstolla skrev 2010-05-15 22:31:59 följande:
    Skaffa dottern en fin tiara så att hon får känna sig som en prinsessa! =)Och jag förstår att dem barnen inte ska vara näbbar. Det tycker jag är reserverat för ER dotter. Det är en annan sak om ni inte haft barn sedan tidigare.

Bra idé med tiaran!

• CE76

Jättebra idé med tiaran, det skulle jag också gjort. Vi har en son, så det blir ingen tiara på honom ,hihi, men han har varit väldigt förtjust i den leksakstiaran som ja fick på möhippan

• KatjaB

tiara och blommor plus att hon ändå får allas uppmärksamhet för att hon är så söt liten näbb.. så är det ju, du har inget att oroa dig för

• svalövsbon

dessutom kan ni kanske ge henne något extra uppdrag antingen under cermonin eller på festen för att lyfta fram henne lite extra...
    strunta i vad alla andra i släkten tycker. de har alltid så mycket åsikter. Detta är ER dag & ingen annans!

• minimis

Jo, det kan man ju göra, men hon är lite liten ännu för att man ska kunna lita på att hon också utför sin uppgift ;) Fast det kanske hinner ändra sig på nån vecka?!

Svar på tråden Fundering kring vita klänningar på barn...