• M och D S

Ni som gifte er "enkelt och borgerligt" berätta hur ni gjorde!

Vi ska vigas i Rådhuset och våra familjer plus ett vänpar ska vara närvarande. Eller de får väl vänta utanför för så många får inte plats där, bara vittnena. Efteråt har vi beställt 3 rätters middag på en fin, mysig restaurang bara en liten bit därifrån. Det blir ingen dans och inga tal tror jag, bara en mysig middag med nära och kära.
    Jag ska ha en cremefärgad knälång klänning men ingen "riktig" brudklänning och blommor så klart, och min blivande man ska ha mörk kostym. Gästerna ska vara uppklädda, kan inte tänka mig något annat, för de älskar att ha en anledning att klä upp sig;)

• M och D S

Här i Malmö kan man bara ha med två vittnen i rummet där man vigs de andra får vänta utanför. Hoppas vi kan ha dörren öppen, vill ju ha alla med!! Det är även lite problem med att boka tiden. Man får ta tiden som är ledig, i tur och ordning liksom. Och bara fram till klockan 14.00 och jag vill ha 14.00 för vi har restaurangen kl 15. Men det går inte att boka så, så jag ringer dit varje vecka och hoppas att tiden flyttats fram lite till.

Svar på tråden Ni som gifte er "enkelt och borgerligt" berätta hur ni gjorde!