Hur mycket lägger ni på fotografen och hur länge har ni han?
Har ni bara porträtt eller har ni en fotograf som är med hela dagen? Ungefärligt kostnad?
Har ni bara porträtt eller har ni en fotograf som är med hela dagen? Ungefärligt kostnad?
13000 för rubbet.. Secret box, hela dagen, och även trach the dress dagen efter.. :)
Vi betalar 8500 kr för en heldag (t o m brudskålen). Får alla bilder (högupplöst) på skiva efter.
Och vi betalar 19 000 kr för tre timmar (12 - 15). Kommer inte exakt ihåg hur många bilder vi får, men vi får en fotobok med våra bilder, mycket elegant :)
ca 6000:- för en heldag. Ca 15.00 - 21.00 och kanske längre om hon orkar :)
Då får vi alla bilder digitalt som honknäpper under dagen, Samt ett flertal retuscherade bilder + framkallningar i olika storlekar.
Proffisionell fotograf som jag känner genom jobbet.
ojj, det skiljer sig ganska mycket på alla. Den fotografen som vi hade tänkt att boka kostar 5000 för 1 timma. Efter det 3000 kr för ännu 1 timma. Och då är detta bara porträtt. I priset ingår ett fint album med 20 bilder....
Är detta för dyrt?
vi kommer ha fotograf från påklädnad till sena kvällen. detta betalar
KOSTNADEN AV FRAMKALLNINGEN AV BILDERNA. vi kommer få alla bilder på en skiva och detta kostar oss inget extra. men vill vi ha en fotobok som han gör iordning kommer vi även att få betala för detta.
Vi har bokat var fotograf for heldag (=8h), kostar 45 papp.. Eeeek.. men det ar det vart har jag bestamt :)
3 tim för 16.500 kr.
Vi betalar 17.000 för fotografering från förberedelserna, vigseln, mingel vid brudskål och sedan porträttfoto 1 timme. Detta pris är även inkl smink och håruppsättning av en stylist. Galet mycket pengar egentligen när jag ser det så här, men som med allt annat har man fått höja budgeten eftersom.
Vi betalar 4800:- och då har vi (max) två timmars porträttfotografering innan vigseln, och sen själva vigseln och efteråt med vimmel och lyckoönskningar.
I priset ingår även lite förstorningar och vi har även köpt loss alla bilder som vi sedan
får högupplösta och redigerade på skiva.
Vi betalar 8000 för fotografering av mina och tjejernas förberedelser, vigseln, kramkalas på kyrkbacken, porträttfoto, mingel vid brudskål fram till middagen serdan pyser de (Vi har två fotografer) för att inte vara i folks tallrikar. Har för mig att vi får 200 bilder, något åt det hållet iaf.
ca 6000kr för sk heldag, alltså från på-klädning till och med middag.
Vi betalar 6700 för i stort sett en heldag. Iaf frånatt jag gör mig iordning tills vigseln är över. Familjeporträtt om vi vill och bilder på gästerna. Vi får högupplösta bilder på ett USB och så får vi en sida på nätet där en del av bilderna läggs upp. (En del hamnar även på FB, "Photography Martin Doshé")
Vi betalade 7.800 för heldag med två fotografer (båda kom vid 10 och fixade lite saker och började fota vid 11-tiden tror jag, en åkte hem vid 21 och den andra vid 23.30, så det var verkligen heldag!). Blev bilder från det att jag gjodes iordning (inte hela tiden dock) och tills tårtan var äten. Så hela dagen täcktes in och vi fick även en dryg tvåtimmars session där vi tog porträttkorten.
Vi fick alla bilder högupplösta på skiva och 70 små utskrivna bilder, 8 större och 2 stora (kommer inte ihåg måtten ). Vi är jättenöjda och "huvudfotografen" lade ner mycket jobb på att redigera och ordna bilderna vackert. Drygt 200 bilder blev det
Vi betalar 4500 + moms så ca 5500 totalt.
Vi kommer ha fotografen ca tre timmar då är det foto under vigseln, utanför med gruppbilder samt porträtt och sen så mycket (om något) som han hinner på festen. Vi får alla lyckade bilder högupplösta & redigerade på skiva efter.
Har min brordotter som är hobbyfotograf som kommer fota resten helt gratis.
Man tar bilder som kan förstöra klänningen t ex ute i sjön, liggandes på bergsklippor och dyl
Vi betalar 19 000 för tre timmar - ja, det är mycket pengar men fotografen vi har valt är mycket duktig så vi tror det är värt det. Vi resonerar så att bilderna är det enda vi kommer att ha kvar i efterhand, bortsett från ringarna, och då sparar vi hellre in på sånt som bara används en dag (t ex kläder, frisör, blommor o s v).
vi betalar 5500kr. och då är det porträtt-fotografering innan, under vigseln och en stund efter vigseln. och då ingår resekostnad osv då vi är i en annan stad.