Inlägg från: Trollia |Visa alla inlägg
  • Trollia

    12 juni, fler?

    Nu börjar det verkligen närma sig!Fler som gifter sig den 12 juni o som känner det börjar bli mkt nära?Imorgon är det endast 1 månad kvar..tiden har gått så fort på sista tiden o det känns som det är massor kvar att göra...

  • Svar på tråden 12 juni, fler?
  • Trollia
    Iselle skrev 2010-05-11 10:28:54 följande:
    Ja usch. Jag börjar känna mig lite panikslagen inför allt som ska fixas den närmaste månaden. Sitter just nu i mina brudskor på jobbet för att gå in dem. På så sätt känner jag att jag åtminstone gör någonting...
    Samma här..känner verkligen lite smått panik o på ett sätt vore det skönt när allt är klart o över men så mkt som behöver ordnas..o vi som inte ens skulle ha nåt stort bröllop men det är ändå mkt att ordna..
  • Trollia
    Ingan skrev 2010-05-11 22:39:09 följande:
    Hej! Vi gifter oss också den 12 juni! Gick igenom to do-listan häromdagen och den var ganska lång, jag som tycker att vi hade fixat nästan allt... Näst på schemat står att göra vigselprogram och provsmaka bröllopstårta.  Åh, det är verkligen spännande! Hoppas, hoppas på bra väder!
    Det har vi med kvar..ska provsmaka tårta på lördag..spännande!

    Så har vi vigsel och festprogram kvar,musikval i kyrkan samt val av psalmer, dikter, ja nu står det still har listat en del i min profil här som finns kvar..men det känns mkt när man jobbar heltid och knappt får tiden att räcka..


     


    Ingan skrev 2010-05-11 22:39:09 följande:
    Hej! Vi gifter oss också den 12 juni! Gick igenom to do-listan häromdagen och den var ganska lång, jag som tycker att vi hade fixat nästan allt... Näst på schemat står att göra vigselprogram och provsmaka bröllopstårta.  Åh, det är verkligen spännande! Hoppas, hoppas på bra väder!
    Det har vi med kvar..ska provsmaka tårta på lördag..spännande!

     


    Så har vi vigsel och festprogram kvar,musikval i kyrkan samt val av psalmer, dikter, ja nu står det still har listat en del i min profil här som finns kvar..men det känns mkt när man jobbar heltid och knappt får tiden att räcka..


    Amorosa skrev 2010-05-11 20:18:55 följande:
    Hej! Kul med en tråd vår "vår dag"!! Vi ligger ganska bra i fas men jag sitter med våra trycksaker som vi ska göra själva och det blir mycket klippa och klistara. Sen ska vi åka till Tyskland i helgen och handla lite =) Vart gifter ni er?
    Vi gifter oss i dalarna, i Hörken kyrka heter den..en mysig liten träkyrka, ni då?

     


    Ingan skrev 2010-05-11 22:39:09 följande:
    Hej! Vi gifter oss också den 12 juni! Gick igenom to do-listan häromdagen och den var ganska lång, jag som tycker att vi hade fixat nästan allt... Näst på schemat står att göra vigselprogram och provsmaka bröllopstårta.  Åh, det är verkligen spännande! Hoppas, hoppas på bra väder!
    Det har vi med kvar..ska provsmaka tårta på lördag..spännande!

     


    Så har vi vigsel och festprogram kvar,musikval i kyrkan samt val av psalmer, dikter, ja nu står det still har listat en del i min profil här som finns kvar..men det känns mkt när man jobbar heltid och knappt får tiden att räcka..


     


    Ingan skrev 2010-05-11 22:39:09 följande:
    Hej! Vi gifter oss också den 12 juni! Gick igenom to do-listan häromdagen och den var ganska lång, jag som tycker att vi hade fixat nästan allt... Näst på schemat står att göra vigselprogram och provsmaka bröllopstårta.  Åh, det är verkligen spännande! Hoppas, hoppas på bra väder!
    Det har vi med kvar..ska provsmaka tårta på lördag..spännande!

     


    Så har vi vigsel och festprogram kvar,musikval i kyrkan samt val av psalmer, dikter, ja nu står det still har listat en del i min profil här som finns kvar..men det känns mkt när man jobbar heltid och knappt får tiden att räcka..


    Amorosa skrev 2010-05-11 20:18:55 följande:
    Hej! Kul med en tråd vår "vår dag"!! Vi ligger ganska bra i fas men jag sitter med våra trycksaker som vi ska göra själva och det blir mycket klippa och klistara. Sen ska vi åka till Tyskland i helgen och handla lite =) Vart gifter ni er?
    Vi gifter oss i dalarna, i Hörken kyrka heter den..en mysig liten träkyrka, ni då?

     


    Florian skrev 2010-05-11 12:29:53 följande:
    Här är en till.Känns som det är hyfsat under kontroll, men jag vet ju inte egentligen.Kanske har jag glömt massor - har kikat i checklistor hit o dit.Är mammaledig så jag har ju lite tid att fixa o dona....Kvarstår sista klänningsprovnongen idag och sen har sambon inte hittat någon transport från kyrkan. Han vill ha sportbil o köra själv o det är inte det lättaste att hitta nån utan chaufför.
    Låter skönt att kunna vara ledig o fixa o dona med allt..tyvärr är det inte så för vår del..
  • Trollia

    Idag har vi provsmakat o beställt tårtan!Blir nog riktigt bra!För 50 personer kommer priset hamna på ungefär 1000-1200 tycker det är överkomligt!Sedan får vi den utkörd dessutom så riktigt nöjd!

  • Trollia
    jensol skrev 2010-05-15 19:37:35 följande:
    Jag ska också gifta mig den 12:e juni! Håller som bäst på att knåpa ihop det sista i festhäftet, puh det tar lite tid det där. vi gifter oss i karlskrona.
    Duktigt!Jag har inte ens börjat med festprogrammet..måste sätta igång med det o vigselprogrammet snart...
  • Trollia
    Iselle skrev 2010-05-17 13:16:22 följande:
    Oj, jag har en massa grejer kvar. - Klänningen är inte helt klar, men den ska förhoppningsvis bli klar i veckan,- Underkläder ska inhandlas- Dekorationer ska inhandlas- Vigselprogram- Festprogram- Blommorna är inte helt spikade, men floristerna har fått rätt fria händer- Två barnvakter måste hittas- Placeringskort ska tryckas- Fotografen har dragit sig ur helt plötsligt, men ny är på gång. - Tårtorna ska bakas- 250 flaskor vin och 200 flaskor öl ska beställas- Mannens skor ska inhandlas- Sonens kläder ska inhandlas Usch vad listan blev lång!  
    Tycker vi med har en lång lista men en hel del är avprickat..

    Vi har nu kvar


    *festprogram


    *vigselprogram (påbörjat igår)


    *inhandla smink + blått strumpeband


    *inhandla och laga maten (menyn påbörjad)


    *bordsplacering (påbörjat)


    *sy klart alla löpare och band till stolarna (påbörjat)


    *namnändring (bestämd men ej inskickad, ska tala med prästen först)


    *samtal med präst (29 maj)


    *musik i kyrkan (så gott som klar, trubadur backat ur så ev om någon annan ska sjunga annars utan solosång)


    *morgongåva till honom (påtänkt men inte köpt)


    Det blev också en del..


    O nu imorgon är det endast 3 veckor kvar!Herregud det börjar närma sig!


     

  • Trollia
    HK8 skrev 2010-05-21 15:22:15 följande:
    Nu är det inte långt kvar!Själv börjar jag få panik! Näst in till magsår. Min pappas kompis tog bort HELA min användare på datorn!Där har jag ALLT!! Festprogram, vigselprogram, ja allt som kan tänkas! Så nu måste jag börja skriva nya, jag orkar inte.. Vi har köpt fula papper (ångrar mig!) och har verkligen inte råd att köpa nya. Men men, bara att bita i det sura äpplet och börja greja.. Morr.. Här är man negativ. Hoppas att det går bättre för er!Trevlig helg! =)
    Men fy..skulle bli galen tror jag om nåt sånt hände..framförallt om man förberett allt..

    Hade tänkt sy klart löparna i helgen men vet inte om jag orkar faktiskt nu efter en hel dags jobb o lite sömn..

  • Trollia

    Hej alla!Idag är det bara 14 dagar/2 veckor kvar!Tiden går så fort nu!


    Vi träffade prästen idag..känns bra nu kan jag avsluta våra vigselprogram när vi gått igenom allt med prästen..skickade iväg min m2b på svensexa i em också han blev nog lite snopen hihi..o så har jag nu betalat o beställt morgongåvan till honom!(och mig blir en gemensam present)

  • Trollia
    HK8 skrev 2010-06-03 00:20:53 följande:
    Skönt att vara klar, PHE!Idag blev jag hippad! En ootroligt bra dag var det. Först åkte vi sommar-rodel, vilket var faaantastiskt roligt!! Älskar tävlingar! ;) Vann gjorde jag också :DSedan satte vi oss på långbryggan i Rättvik och hade picknick, underbart vädet med massa gottis att äta. Jag har världens bästa vänner!
    Vad kul!Min brudtärna tog med mig på en Hunkkryssning!Det var jättekul!O var inte alls beredd på det!

    Vi har några saker kvar att ordna men det är under kontroll..är ju ledig nästa vecka så det blir nog bra...


     


    HK8 skrev 2010-06-03 00:20:53 följande:
    Skönt att vara klar, PHE!Idag blev jag hippad! En ootroligt bra dag var det. Först åkte vi sommar-rodel, vilket var faaantastiskt roligt!! Älskar tävlingar! ;) Vann gjorde jag också :DSedan satte vi oss på långbryggan i Rättvik och hade picknick, underbart vädet med massa gottis att äta. Jag har världens bästa vänner!
    Vad kul!Min brudtärna tog med mig på en Hunkkryssning!Det var jättekul!O var inte alls beredd på det!

    Vi har några saker kvar att ordna men det är under kontroll..är ju ledig nästa vecka så det blir nog bra...


     


    Miss Laari skrev 2010-06-03 01:37:14 följande:
    Men gud! Helt missat denna tråd! Startade en likadan idag :) Tror min hippa är nästa vecka, diskreta vänner men jag har på känn ;) Vi får se.. HK8 & Amarosa: Låter som en toppen hippor! :) Har allt under kontroll, bara vädret blir bra nu! Behöver inhandla snygga underkläder dock. Visst är det skitskumt att man är gift snart? :D
    Ja det kommr nog kännas lite underligt att få kalla sig fru snart..men det ska bli lite skönt när all bröllopshysteri är klart också..
  • Trollia
    HK8 skrev 2010-06-04 12:19:46 följande:
    ..och idag fick jag hem mitt schema, gissa vad det stod! Inte mitt nuvarande efternamn men mitt blivande ;p det kändes ganska...konstigt.Ja snart är vi fruar allihop. Oavsett hur vädret blir, och om ett salladsblad inte blir tvättat. Det ser ut att bli spöregn på vårat bröllop. Lite tråkigt, men gift blir man! :)
    Ja jag kollade också väderprognosen idag o det såg tyvärr ut att bli regn nästa helg men man kan ju alltid hålla tummarna för uppehåll iaf!
  • Trollia

    Jag tror jag börjar bli lite nervös nu, men främst över allt som ej är klart ännu o så för vädret förstås!Vore inte kul med regn när man varit hos frisörn o fixat hår o sedan blivit sminkad, o uppklädd med långklänning som kanske blir blöt om det regnar ute..samt att vi ska åka cab..men hoppas på uppehåll åtminstone så kommer vi bli jätteglada för bättre väder..väderprognosen ser inte särskilt bra ut men så tittar man på idag o då lyser en sol här men nu är det molnigt..så inte säkert det stämmer..

  • Trollia

    Hej alla!Nu är det inte långt kvar!2 dagar!O väderprognosen ser nu bättre ut!Hoppas det håller i sig!

  • Trollia

    Nu är väntan inte lång..imorgon gäller det!Nu är det mesta klart o hoppas på en bra dag trots troligtvis regn!Frisörn 9.30 o sedan är ruljansen igång!

  • Trollia

    Önskar alla brudar idag en mkt bra dag!Men här har iaf himlen öppnat sig så får väl ta på gummistövlar när man åker till frisören..men men en bra dag ska vi ha iaf!O jag fick min morgongåva igår kväll efter 12-slaget..så mysigt!

Svar på tråden 12 juni, fler?