• rosesarered

    Vi som gifter oss 24 juli!

    Hej,


    finns det andra brudar (brudgummar) på forumet som gifter sig lördagen den 24 juli i år?


    Vore kul om vi kunde följas åt i planeringen Nu börjar det närma sig, bara två månader och två veckor kvar!


  • Svar på tråden Vi som gifter oss 24 juli!
  • Dolly84

    Jag och min BM gifter oss också den 24 juli! Inte långt kvar nu :)

  • rosesarered

    Nej, det närmar sig med stormsteg! känns mer och mer verkligt och pirret infinner sig i maggropen  


    Hur långt har ni kommit i planeringen? Vilket slags bröllop ska ni ha?


    Vi gifter oss borgerligt utomhus, 80 bjudna gäster och festen har vi i anslutning till vigselplatsen.


    Klart:


    Vigselförrättare, vigselplats, hindersprövning, fotograf, våra kläder, tärnklänningar,mat, tårta, bröllopsresa (bokad idag!),inbjudan skickade och påbörjat vigselprogram.


    Kvar är stort sett:


    Köpa drycken, vigsel- och festprogram, dukning, bestämma dekor till festlokalen och ja säkert en miljard småsaker jag inte kommer på just nu.


     

  • Idli

    Här har du en till som gifter sig 24 juli. Börjar bli riktigt nervig nu. Väntar på att min vigselring ska bli klar hos guldsmeden och har ett par frågetecken kvar i planeringen men det mesta är klart redan. Känns riktigt skönt faktiskt. Har beställt min slöja idag. =) Så nu väntar jag på den. Ska träffa hårfrisörskan nästa torsdag och diskutera min håruppsättning.  Det faller på plats sakta men säkert.

  • lizbride

    Här har ni En till som gifter sig den 24 juli! 


    Har lixom inte fattat att det är så snart! Ska faktiskt ha två bröllop, ett i kalmar i juni med ca 50 gäster.. och sedan ett i casablanca- Marocko den 24 juli där blir det ca 200 gäster. 


    som det ser ut nu så har jag inte alls planerat något egentligen... alla förberedelser i marocko måste ju göras på plats. Men lokalen är bokad. 


     


    För bröllopet i kalmar så är platsen bestämd, min m2b´s mamma viger oss Och klänning (arna) är beställda från milly bridal....... och jag vääääääntaaar. 

  • Dolly84

    Vi ska ha ca 50 gäster och gifter oss kyrkligt. Allt är i stort sett klart förutom bordsplacering, festprogram, lite småsaker och sedan saker jag har missat... ha ha. Har så mycket med skolan nu, väntar bara på att de här två veckorna ska ta slut så att jag kan fokusera 100% på bröllopet. Men jag är riktigt nervös och förväntansfull! Har ni skickat in hindersprövningspapprena ännu? Någon som vet hur lång tid det tar att få ett "ok"?

  • svalövsbon

    tog 2 veckor för oss att få ett OK på hindersprövningen

  • rosesarered

    Välkommen Idli, lizbride och svalösvbon!


    Idli, jag börjar också känna mig nervös! Speciellt när folk ringer och tackar ja till att komma på bröllopet så "trillar polletten ner". Som att ja det är VI som gifter oss och ordnar bröllop! Tänk att så många människor bokar in den dagen för vår skull, väldigt häftig känsla.


    Jag hämtade ut min vigselring för nån vecka sedan. Svårt att låta bli att prova på den. Hur har du tänkt ha håret?


    lizbride,


    oj två bröllop- hur kommer det sig?200 gäster, det var inte illa! Blir det olika gäster på de två bröllopen, gissar jag?


    Dolly84,


    Åh vad jag känner igen mig! Tanken är att jag ska ta examen den andra juni och det är helt galet mycket just nu! C-uppsatsen står mig upp i halsen just nu. Samtidigt har vi jättemycket grejer med bröllopet just nu, som träffa vigselförrättaren imorgon och klänningsprovning veckan efter det..Har inte börjat söka jobb heller, den saken måste jag ta tag i också! gulp Tar du examen också nu till sommaren? Vi fick våra papper ganska snabbt, skulle tippa på ungefär två veckor som svalövsbon också skrev. Skickade in namnpapprena samtidigt.


    Igår bokade vi bröllopsresa! Very happy!


    Nu ska jag ut i solen, ha en bra dag brudar!

  • Pilvi

    Skriver ett kort inlägg innan jag går vidare till nästa terass {#lang_emotions_cool}


     


    Vi gifter oss också den 24 juli! Kommer gärna med i denna tråf, så kan vi påminna, stötta och tipsa varandra!


    Kram på er!

  • Idli

    Åhhh jag längtar så efter att min vigselring ska bli klar. Håret har jag massor med funderingar på. Slöja eller inte? Tiara eller inte? Har både och. Får se vad min frissa säger när jag träffar henne. Är nog mer mån om att ha slöja då jag tycker klänningen är ganska djup i ryggen och jag vill inte känna mig för naken. Antingen vill jag ha heluppsatt eller lite halvt utsläppt och halvt uppsatt. Svårt som busen.

    Ja här pluggas det för fullt. Har 4 rapporter och en tenta kvar innan 11juni. Sedan 14juni börjar jag att sommarjobba så det känns som om det finns minimalt med tid. Som tur är det mesta redan ordnat. Har bara några få detaljer kvar. Vi får alla hålla tummarna för vackert väder..{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Vi som gifter oss 24 juli!