• zorken19

Vilken ordning i festhäftet har ni?

Vore jättetacksam om ni kunde skriva vilken ordning ni har i era festhäften. Vad börjar ni med på sida 1 osv. Inte precis vad det ska stå men vad komma vara på sidan skulle jag gärna vilja veta. Håller på att försöka få ihop mina men jag vet inte vilken ordning som är bäst.

• Svar på tråden Vilken ordning i festhäftet har ni?
  • zorken19

Vad skriver ni i era välkomstexter?

• Oniq

Sidordning

Roliga regler

Meny

Bordsplacering

Gästpresentation

Recept för ett lyckat äktenskap

Äkteskapslexikon

Kärleksdikt

Barncitat

Checklista till bröllopsgästerna (ex gratta brudgummen, beröm bruden osv)

Sånger

Alkoholtest (en bild med knäpp text som manar till att man ska ta taxi hem)

Telnr till taxi

• Daniels B2B

Oniq - kan du förklara djupare den delen med Checklistan till bröllopsgästerna

Lät som en rolig sak

Tack på förhand

• Lillskoj

idag ser det ut;
    Välkomst text
    meny
    presentation av gäster
    bordsplacering
    bingo
    ordningsreler
    Sånger
    tack

men jag spar också denna tråd och bygger ev ut festhäftet

• Oniq

Checklistan såg ut så här, första punkten var redan ibockad och klar:

Hittat festprogrammet  Beundrat och berömt bruden Grattat brudgummen Fick min bordsgranne att skratta Skålat med en gammal vän Skålat med en ny vän Dansat (åtinstone i själen) Sjungit (ljuda ord) Övervägt att knäppa upp översta knappen i byxan/ motsvarande för att få plats med mer god mat Småpratat i kön till toaletten Önskat att festen aldrig tog slut

Kort och enkelt. På bröllopet i helgen så lyckades jag klara av hela listan ;)

• Trohet

Martinaa skrev 2010-05-09 21:01:54 följande:
    Vår ordning är så här: Välkomsttext och en borttagbar lapp att fylla i om man vill delta med tal, spex, sång eller liknande. Presentation av värdparet Meny Bröllopsbingo (du kan ladda ner mitt här om du vill: www.martinaa.se/upload/bingo.doc ) Presentation av brudparet Brud om brudgum och vice versa (tex han är som snyggast när han..., godaste maten han lagar, bästa egenskap osv) % av gästerna (en lista med olika punkter om gästerna, tex 52% av gästerna är män, 47% av gästerna är gifta, 13% av gästerna har gått i skola med bruden osv) Egenkomponerat sökord! ^^ Ordlista med dialektala ord/uttryck då släkterna kommer från olika landskap Anslagstavla med lite roliga citat och bilder Bildcollage på brudparet som små Egenkomponerat korsord! ^^ Tidslinje med text och bilder över vårt förhållande (första mötet, första kyssen, dejt, blev tillsammans till förlovning och frieri och bröllop) Inte helt klart än. Antingen ett bröllopslexikon och blandade bilder på oss tillsammans, alternativt bilder från svensexa/möhippa, eller om värdparet vill ha nåt. Intervju med föräldrarna samt deras bröllopsfoto Bordsplacering och presentation av samtliga gäster Allra sist ett tack till alla berörda (föräldrar, värdpar, brudnäbb osv) Totalt 32 sidor.

Vilket superduper härligt/häftigt/roligt upplägg!!!
    Finns det ngn liten möjlighet att få se hela härligheten via bilder eller mail?
    Om du känner att du vill så får du jättegärna maila mig annelie.walter@hlk.hj.se

• Martinaa

Trohet, zorken, moi mokulat och MrsMuffin:
    Jag mailar inget helt häfte eller lägger ut hela häftet då det ändå innehåller en hel del personlig information, inte bara om oss utan även våra gäster. Däremot bloggar jag om innehåll till festhäfte här: brollopspyssel.blogg.se Ska försöka få upp den där procentlistan under kvällen! :) Håll utkik där!

• Carin o  Mikael

Hittade detta idag som jag tyckte var lite fint att ha med i festhäftet...

Tvättråd för kärleken:

När äktenskapet och kärleken är nytt, så är det alltid rent och fint och utan fläckar. Men även kärleken kan behövas tvättas ibland och följ då denna anvisning.

©    Välj ett skonsamt tvättmedel

©    Försök inte att färga om din kärlek

©    Nyansen som den hade från början kanske förändras                           

med tiden, men formen är alltid den samma.

©    Kärleken i äktenskapet är gjord av ett slitstarkt material,

men bör inte tvättas för varmt då den kan krympa.

©    Kärleken färgar lätt av sig och kan skapa trender och                                                          

influenser!

©    Handtvätta gärna i ljummet vatten.

©    Om kärleken är ömtålig, tvätta den skonsamt separat.

©    Centrifugering undanbedes – för äktenskapet blir lätt yr i    

bollen och blanka detaljer kan repas.

©    Efter tvätt, stryk med varsam hand eller

plantorkning i utsträckt läge, gärna i solen

Om kärleken efter en tid skulle känns gammal, ful och noppig, minns då hur kärleken såg ut som ny och varför det var din favoritkärlek…

/C&M

• rosesarered

Första sidan: Välkomsttext som jag hittade här på Bt.

Dikt och bild på oss

Gästpresentationer och en bild över bordsplaceringen

Tidslinje över våra år tillsammans (snodde denna idé från Martinaa här på Bt, tack för tipset! )

Intervju med brudgummen

Intervju med bruden

Ta seden dit du kommer...olika seder på bröllop i olika länder

Ur barns mun, citat om kärlek och äktenskap 

Intervju med brudparets familjemedlemmar

Lite roliga seriebilder om kärlek och bröllop samt varsin lapp vi skrivit till varandra som jag scannat in

Om vår bröllopsplanering, skrivet på ett roligt sätt

Stort tack till våra föräldrar som hjälpt till etc.

• Martinaa
    Carin o Mikael skrev 2010-07-12 22:20:00 följande:
    Hittade detta idag som jag tyckte var lite fint att ha med i festhäftet... Tvättråd för kärleken: När äktenskapet och kärleken är nytt, så är det alltid rent och fint och utan fläckar. Men även kärleken kan behövas tvättas ibland och följ då denna anvisning.   ©    Välj ett skonsamt tvättmedel   ©    Försök inte att färga om din kärlek   ©    Nyansen som den hade från början kanske förändras                                   med tiden, men formen är alltid den samma.   ©    Kärleken i äktenskapet är gjord av ett slitstarkt material,        men bör inte tvättas för varmt då den kan krympa.   ©    Kärleken färgar lätt av sig och kan skapa trender och                                                                   influenser!   ©    Handtvätta gärna i ljummet vatten.   ©    Om kärleken är ömtålig, tvätta den skonsamt separat.   ©    Centrifugering undanbedes – för äktenskapet blir lätt yr i            bollen och blanka detaljer kan repas.   ©    Efter tvätt, stryk med varsam hand eller        plantorkning i utsträckt läge, gärna i solen   Om kärleken efter en tid skulle känns gammal, ful och noppig, minns då hur kärleken såg ut som ny och varför det var din favoritkärlek…  /C&M  
    Vilken söt text! Får jag använda den på min bröllopspysselblogg?? :)
  • Carin o  Mikael

Absolut - hittade den själv i en gammal BT tråd från 2007...

/C&M

• sun moon

mer mer mer!! 

Jag har precis brjat med vårt festhfte och vill gärna ha mycket tips och råd.  

• marrieme

Den där checklistan måste jag bara få använda, såå bra!

Svar på tråden Vilken ordning i festhäftet har ni?