• zorken19

Vilken ordning i festhäftet har ni?

Vore jättetacksam om ni kunde skriva vilken ordning ni har i era festhäften. Vad börjar ni med på sida 1 osv. Inte precis vad det ska stå men vad komma vara på sidan skulle jag gärna vilja veta. Håller på att försöka få ihop mina men jag vet inte vilken ordning som är bäst.

• Svar på tråden Vilken ordning i festhäftet har ni?
  • Martinaa

Vår ordning är så här:

Välkomsttext och en borttagbar lapp att fylla i om man vill delta med tal, spex, sång eller liknande. Presentation av värdparet Meny Bröllopsbingo (du kan ladda ner mitt här om du vill: www.martinaa.se/upload/bingo.doc ) Presentation av brudparet Brud om brudgum och vice versa (tex han är som snyggast när han..., godaste maten han lagar, bästa egenskap osv) % av gästerna (en lista med olika punkter om gästerna, tex 52% av gästerna är män, 47% av gästerna är gifta, 13% av gästerna har gått i skola med bruden osv) Egenkomponerat sökord! ^^ Ordlista med dialektala ord/uttryck då släkterna kommer från olika landskap Anslagstavla med lite roliga citat och bilder Bildcollage på brudparet som små Egenkomponerat korsord! ^^ Tidslinje med text och bilder över vårt förhållande (första mötet, första kyssen, dejt, blev tillsammans till förlovning och frieri och bröllop) Inte helt klart än. Antingen ett bröllopslexikon och blandade bilder på oss tillsammans, alternativt bilder från svensexa/möhippa, eller om värdparet vill ha nåt. Intervju med föräldrarna samt deras bröllopsfoto Bordsplacering och presentation av samtliga gäster Allra sist ett tack till alla berörda (föräldrar, värdpar, brudnäbb osv)

Totalt 32 sidor.

• Nicossambo

Vi hade på första sidan och sista sidan foto på oss under vår uppväxt. Sedan menyn, Gäst information, lite spex.

• Sanna2010

kul att höra! fler som vill berätta hur ni gjorde?

• citronell

Martinaa skrev 2010-05-09 21:01:54 följande:
    Vår ordning är så här: Välkomsttext och en borttagbar lapp att fylla i om man vill delta med tal, spex, sång eller liknande. Presentation av värdparet Meny Bröllopsbingo (du kan ladda ner mitt här om du vill: www.martinaa.se/upload/bingo.doc ) Presentation av brudparet Brud om brudgum och vice versa (tex han är som snyggast när han..., godaste maten han lagar, bästa egenskap osv) % av gästerna (en lista med olika punkter om gästerna, tex 52% av gästerna är män, 47% av gästerna är gifta, 13% av gästerna har gått i skola med bruden osv) Egenkomponerat sökord! ^^ Ordlista med dialektala ord/uttryck då släkterna kommer från olika landskap Anslagstavla med lite roliga citat och bilder Bildcollage på brudparet som små Egenkomponerat korsord! ^^ Tidslinje med text och bilder över vårt förhållande (första mötet, första kyssen, dejt, blev tillsammans till förlovning och frieri och bröllop) Inte helt klart än. Antingen ett bröllopslexikon och blandade bilder på oss tillsammans, alternativt bilder från svensexa/möhippa, eller om värdparet vill ha nåt. Intervju med föräldrarna samt deras bröllopsfoto Bordsplacering och presentation av samtliga gäster Allra sist ett tack till alla berörda (föräldrar, värdpar, brudnäbb osv) Totalt 32 sidor.

Martinaa:

Vart kommer ni kopiera upp era häften? Skulle vilja veta vad det kostar att kopiera upp ett häfte, har mailat ett företag om förfrågan med inte fått något svar ännu :/

/Emma.

• Martinaa
    citronell skrev 2010-05-10 15:30:57 följande:
      Martinaa:Vart kommer ni kopiera upp era häften? Skulle vilja veta vad det kostar att kopiera upp ett häfte, har mailat ett företag om förfrågan med inte fått något svar ännu ://Emma.
    Jag ringde två tryckerier och hörde med dem, men det var flera tusenlappar, så jag skriver ut själv hemma på skrivaren.
  • Nicossambo

Jag skrev ut på jobbet men bara framsidan och baksidan. Skrev ut alla de andra kopiorna en gång sedan kopierade min sambo ut allt i 47 ex på hans jobb.
    Vi har ingen skrivare hemma, så jag betalade för färgen på jobb.

• KatjaB

Vi skriver ut våra hemma, billigare att köpa mer bläckpatroner än att trycka upp någonstans.

Vi är inte klara med våra, men upplägget är

Välkomna
    Meny
    Vin och öl-lista
    Festgiro o presentation av toastmadames
    Sagan om brudparet (hur vi träffades fram tills idag)
    Ett filmquiz me temat kärlek
    Allsånger
    Hemliga uppdrag (här får gästerna försöka lista ut andras hemliga uppdrag o första 3 som prickat 8 rätt får ett pris) 
    Barn om kärlek
    Bordsplacering o Gästpresentation
    Det ni inte visste om brudparet
    Intervju med brudparet
    En guide till att hålla tal
    Ordparning
    Så vet du om du druckit för mycket..
    eventuellt bilder från möhippa o svensexa
    facit till ordparning
    Finsk-svenska turistordboken. (en kul grej eftersom många är finnar i min släkt)
    Tack

• Plutten2010

Just nu ser vårt program ut så här;
    Sidan 1 - Välkomsttext
    Sidan 2 - Fin "dikt" om kärlek
    Sidan 3 - Meny
    Sidan 4 - Om oss
    Sidan 5 - Ordningsregler på roligt sätt
    Sidan 6-8 - Bordsplacering + presentation av gästerna
    Sidan 9 - Roliga ord och lite citat
    Sidan 10-11 - Sånger
    Sidan 12 - Tack till och "i minnet" (för svärmor som gick bort nyligen och inte får dela vår dag.. {#lang_emotions_cry}

• 23maj2009

Bra tips!
    Sparar denna tråd under favoriter!

Svar på tråden Vilken ordning i festhäftet har ni?