Inlägg från: Karolina A |Visa alla inlägg
  • Karolina A

    Gifter sig 15 maj

    Här är en till som gifter sig den 15 maj.

    Äntligen är det bara en vecka kvar! Hoppas bara att vädret blir bättre! Imorse var det tre grader och regn här.

    Är ni andra klara med allt? Vi ska göra klart festprogrammen, bordsplacering och Spotify-lista samt att det är en del som ska inhandlas. Vi jobbar båda må-ons veckan som kommer.

    Nu ska jag och blivande maken provsmaka bröllopstårtan!

  • Karolina A

    En dag kvar!

    Jessie Key, jag är i ungefär samma situation som du. Idag blir det till att duka och göra i ordning i lokalen, håla och knyta band i festhäftena, åka och titta på brudbuketten som ska vara klar, hämta hyrda grejer, fixa naglarna, åka till en kompis jag ska få låna sjal av, packa grejer till bröllopsdagen och bröllopsnatten... Samt hämta upp gäster vid tågstationen och skjutsa dem och så har vi lyckats få in en husvisning nu på förmiddagen!

    Puh, det är nog bara att fortsätta...

  • Karolina A

    Och nu är vi gifta!

    Ni andra 15 maj-brudar, hur gick det?

  • Karolina A

    Vi hade det också bra! När jag hoppade upp på morgonen och drog upp persiennerna för att kolla vädret öste regnet ner och det var åtta grader och dimma, men lagom till att vi skulle fotograferas ute sprack det upp och blev till och med lite sol. På kvällen kunde gästerna mingla runt både ute och inne.

    Det var en mäktig känsla i kyrkan och festen var trevlig - jag hade så roligt och kvällen gick så fort. Men det känns lite tomt nu att det är över - all planering och all väntan och längtan. Men å andra sidan får man väl se det som att det är nu det börjar - vårt liv som gifta.

Svar på tråden Gifter sig 15 maj