• Escorpion

Butiker som man bör undvika eller butiker man ska besöka!

Jag bor i Jönköping och kan verkligen rekomendera butiken Ma Ni på torpa. De har vänlogt bemötande och är verkligen villiga att hjälpa till. Både jag och min sambo var verkligen nöjda! =D

DOCK ska man undvika Kristinas Brud o fest!! De flesta jag har pratat med säger att de är trevliga, men. Vi har varit där 2 gånger och det har inte varit vänligt bemötande. Kvinnan som skulle hjälpa oss var sur och snäsig när vi behövde hjälp. I hopp om förbättring en andra gång gick vi dit igen, men det var samma visa igen. De ligger dessutom lite dyrare än andra butiker vi har tittat på.

I Växjö finns en brudbutik vid stationen. Den kan jag verkligen varmt rekomendera. Där klickade allt. När vi gick ut ur den butiken var vi verkligen lyckliga över våra införskaffande kläder. Vänligt bemötande, mänskliga priser och stort urval av kläder!!!

• Svar på tråden Butiker som man bör undvika eller butiker man ska besöka!
  • Escorpion

Butiken i Växjö hette idéskrädderiet. De var helt klart värda att rekomenderas!!

• rosesarered

Jag vet att det finns många nöjda som beställt skor från nätbutiken divinityred. 

Tyvärr så är jag missnöjd med min beställning. Beställde skräddarsydda ljusgröna skor i början av april. Efter diverse förseningar får jag ett mail om att skorna tyvärr tillverkats i vit färg istället för det ljusgröna jag beställt! Blev ganska irriterad över detta för att det var i princip enda orsaken att jag beställde därifrån från första början, för att jag just ville ha skor i en ovanlig färg.

Nu är det bara sex veckor kvar och jag trodde att jag var ute i god tid som beställde i april.

Jag köpte min klänning på Stockholm brud &fest och har varit där tre gånger med min klänning som ska sys. Två av gångerna var jag nöjd med servicen och en gång väldigt missnöjd. Tror att det beror mycket på vem det är som jobbar just vid tillfället samt hur många kunder som finns i butiken.

• fryser

en butik jag är missnöjd med är chia underkläder i gbg men en butik som jag är sååå nöjd med är helens brud o bal i kungälv.. i alla butiker jag vart sen vi började att planera bröllopet så har jag blivit bäst bemött där.. hon var helt underbar o hjälpte mig med en underkjol. tummen upp för helens brud o bal..

• Iransktjej

I göteborg ska man undvika CHIA underkläder om man inte vill bli lurad på storleken och sedan bli erbjuden en TVÄTTPÅSE som förlåt för besväret!
    Kommer aldrig mer sätta en fot där inne förutom om jag bestämmer mig för att gå tillbaka och slänga BH:n i huvudet på dom och be om pengarna tillbaka!
    *läs gärna mitt inlägg där jag berättar mer i detalj om vad som hänt*

• kapellösa

Jag som är storlek lite större kan rekomendera Cosmos på norrmälarstrand i stockholm och ma ni i jönköping. De har faktiskt andra storlekar än enbart 36! Personligen tänker jag aldrig köpa en klänning om jag inte fått prova den ordentligt först.

Bröllopsbutiken på s:t eriksgatan och bröllopssviten på sveavägen däremot är helt övertygade om att alla stockholms brudar är stöpta i samma strl 36-38 form. Vackra klänningar men inte så roligt om man vill försöka komma i dem...

Någon annan som vet bröllopsbutiker i sthlm som även har klänningar i strl 40 och uppåt? Jag har inte varit i så många...

En butik man ska undvika överhuvudtaget är favolosa på odengatan, otrevligare bemötande har jag aldrig någonsin varit med om!

Naturligtvis Gustav Melbin i gamla stan när man ska köpa underkläder, köper alla mina BH-ar där. Trevliga, kunniga, försöker inte pracka på en skit, säger till om underkläderna inte sitter som de ska. Underbara!

Antikt gammalt och nytt på mäster samuelsgatan är en liten rolig fullproppad butik där man kan hitta de mesta i smyckesväg som man inte visste att man behövde. Ägarna är vare sig trevliga eller tillmötesgående men sortimentet kompenserar det! Hit kommer jag gå för att hitta smycken till den den stora dagen (och till första bästa tillfälle när man vill vara fin).

• Humlan66

Undvik Gimlins i Gävle. dom är inte trevliga någonstans och har tappat många kunder dom senaste åren

• Lina_K

eigollet skrev 2010-05-06 17:51:22 följande:
    I Stockholm fick vi ett väldigt snorkigt och ganska otrevligt bemötande hos KiK. Kändes som hon mest tyckte att vi störde och ställde för många och fel frågor på hennes "fina" designer (vilka var rätt trista enligt min smak...)Ett ställe jag däremot kan rekommendera VARMT är Stockholm brud och fest på Hornsgatan! Supergulliga tjejer som jobbar där, man kände sig fin och omhändertagen med mycket skratt samtidigt. Jag var där som tärna med min bästa vän och senare med syrran för egen del. Vi hade tre olika tjejer som hjälpte oss och allihop gav jättebra hjälp, inspiration, förslag på tillbehör, hjälp med tärnklänningar osv. Kanon!(Kommer köpa min klänning där om Millyköpet skiter sig...)Bröllopsbutiken och Bröllopskällan har ett stort utbud, men personalen på båda ställena kändes lite trötta på ngt vis....

Har ingen erfarenhet av KiK men uppfattade tjejerna på Stockholm brud och fest som väldigt dryga när jag var där... det är verkligen olika hur man uppfattar saker.

• Farytopia

Jag köpte min klänning på Qarma i Karlskrona och är jättenöjd!
    Jättebra service och hjälpte mig med klänningar, jag behövde bara peka

• Nordiskbrud

Kan fylla på lite..

Undvik Kristina Boden i Sköve. Vi var inne där fyra gånger när vi kollade på kläder (slöja en gång) och fick hjälp en av dessa gånger! (Den sista då jag skulle kolla på slöja men det tog 30 minuter innan vi fick hjälp och då var det inte många i butiken, ibland var den tom...). Undvik också St Remi i Skövde, många fina klänningar men priserna är långt över vad man får betala i Göteborg eller Stockholm, dock värt ett besök om man vill se lite mer klänningar ärn bara billiga i Skaraborg...

Atelje Festfolk i Lundsbrunn har kanske inte så mycket men väldigt trevlig kvinna som jobbar där och som ärligt säger vad hon tycker på ett mycket bra sätt.

Dressed for success i SKara har vi bara fått bra bemötande hos, hyrde makens kläder där. Fina brudklänningar också.

Stockholm brud o Fest (och en till på Hornsgatan som jag inte mins vilken av dem det var) kände jag mig inte välkommen hos alls, var mest i vägen. Samma hos Kik

Drottninggatan brud o fest var helt okej. Hon hade en klänning jag var intresserad av men av någon anledning ville hon hellre sy upp en kopia av den åt mig än att jag skulle beställa orginalet. Det var en lite märklig upplevelse..

Fick väldigt trevlig bemötande på Garamaj men hittade tyvärr inte "den" där.

Milagro fick jag nog bäst tillmötesgående hos. Hon var upptagen när jag kom så vi bokade in en tid en timme senare och då fick jag otroligt bra hjälp. Fick prova min drömklänning och köpte den där också. Kan inte ge henne mer än rosor. Bra jobb med ändringar på klänningen sen och väldigt enkel att ha md att göra. Återkommer deffinitivt dit i framtiden för festkläder

• Wormgirl

Jag tyckte jag blev tråkigt bemött på Bridal Outlet i Ropsten (Stockholm). De verkade helt ointresserade av att sälja något till mig.

Dessutom upplevde jag att de ansåg att jag var hopplös eftersom jag "för stor" för många utav deras klänningar. Jag fick inte gå och titta på klänningarna själv, utan skulle tala om vilka klänningar jag gillat på hemsidan (www.bridaloutlet.se) och så skulle de komma med dem till mitt provrum. Jag fick stå och vänta i 15 minuter med en klänning på mig innan de kom med nästa. De flesta utav klänningarna som de kom med var sånna som jag inte alls var intresserad av. När jag påpekade att jag ville ha något som var lite enklare med raka linjer verkade de bli sura över att deras fina, fluffiga princess-klänningar inte "dög" åt mig. Flera utav klänningarna som jag verkligen ville prova lät de helt enkelt bli att komma ut med. Det var bara två som arbetade i butiken och 4 till 5 kunder. Personalen kunde inte prioritera speciellt bra, utan sprang runt som yra höns och fick inget gjort.

Till slut lyckades jag dock tjata mig till att få prova en klänning jag gillat på hemsidan och den satt perfekt, så jag slog till på den trots att jag egentligen inte ville gynna en butik där personalen var så arrogant mot sina kunder. Jag hade tänkt handla alla accessoarer där också, men jag stod inte ut med deras attityd. Om de inte vill ha mina pengar så slipper de... :-/ 

• Gorgeousnes

L I L L Y på Birger Jarlsgatan gav mig och mina vänner ett fantastiskt bemötande. Hade bokat tid innan. Hade med mig fem vänner och tre barn. Det var så otroligt mysigt. Fin ny ljus lokal. Jag kunde hälsa på mina vänner och bebisar i lung och ro innan vi satte igång att prova klänningar. Mina vänner tog kort på mig och biträdet tog kort på mig och mina vänner tillsammans :)! Var ett otroligt fint minne :)! Fick prova med slöjor på och högklackat.

Lilly har alla storlekar på sina klänningar. Jag drar 44 och det fanns och större.

Talade däremot med Twink idag och kände mig lite ledsen efter jag lade på där. Dom hade ju inte så stora storlekar utan hon brukade bara hålla in klänningen litegrann. Så sjukt!!!! Vem köper en klänning för flera tusentals kronor om man inte får prova rätt storlek på plats??

Svar på tråden Butiker som man bör undvika eller butiker man ska besöka!