• Escorpion

Butiker som man bör undvika eller butiker man ska besöka!

Jag bor i Jönköping och kan verkligen rekomendera butiken Ma Ni på torpa. De har vänlogt bemötande och är verkligen villiga att hjälpa till. Både jag och min sambo var verkligen nöjda! =D

DOCK ska man undvika Kristinas Brud o fest!! De flesta jag har pratat med säger att de är trevliga, men. Vi har varit där 2 gånger och det har inte varit vänligt bemötande. Kvinnan som skulle hjälpa oss var sur och snäsig när vi behövde hjälp. I hopp om förbättring en andra gång gick vi dit igen, men det var samma visa igen. De ligger dessutom lite dyrare än andra butiker vi har tittat på.

I Växjö finns en brudbutik vid stationen. Den kan jag verkligen varmt rekomendera. Där klickade allt. När vi gick ut ur den butiken var vi verkligen lyckliga över våra införskaffande kläder. Vänligt bemötande, mänskliga priser och stort urval av kläder!!!

• Svar på tråden Butiker som man bör undvika eller butiker man ska besöka!
  • eigollet

I Stockholm fick vi ett väldigt snorkigt och ganska otrevligt bemötande hos KiK. Kändes som hon mest tyckte att vi störde och ställde för många och fel frågor på hennes "fina" designer (vilka var rätt trista enligt min smak...)

Ett ställe jag däremot kan rekommendera VARMT är Stockholm brud och fest på Hornsgatan! Supergulliga tjejer som jobbar där, man kände sig fin och omhändertagen med mycket skratt samtidigt. Jag var där som tärna med min bästa vän och senare med syrran för egen del. Vi hade tre olika tjejer som hjälpte oss och allihop gav jättebra hjälp, inspiration, förslag på tillbehör, hjälp med tärnklänningar osv. Kanon!
    (Kommer köpa min klänning där om Millyköpet skiter sig...{#lang_emotions_laughing})

Bröllopsbutiken och Bröllopskällan har ett stort utbud, men personalen på båda ställena kändes lite trötta på ngt vis....

• Superstarfia

I Västerås skall man undvika Ursulas, var där med min tärna, fick ingen som hellst hjälp utan kände mig bara bortkommen.

Gick istället till Ruths där jag fick ett varmt välkommnande och inga frågor var för dumma, eller saknade svar.. dem hjälpte mig att hitta min drömklänning och helt underbara klänningar till tärnorna..

Man ska absolut INTE besöka Marina design i Enköping, snorkigare kärring får man leta efter...

• Blivandefrueriksson
    Escorpion skrev 2010-05-06 17:24:19 följande:
    Jag bor i Jönköping och kan verkligen rekomendera butiken Ma Ni på torpa. De har vänlogt bemötande och är verkligen villiga att hjälpa till. Både jag och min sambo var verkligen nöjda! =D DOCK ska man undvika Kristinas Brud o fest!! De flesta jag har pratat med säger att de är trevliga, men. Vi har varit där 2 gånger och det har inte varit vänligt bemötande. Kvinnan som skulle hjälpa oss var sur och snäsig när vi behövde hjälp. I hopp om förbättring en andra gång gick vi dit igen, men det var samma visa igen. De ligger dessutom lite dyrare än andra butiker vi har tittat på. I Växjö finns en brudbutik vid stationen. Den kan jag verkligen varmt rekomendera. Där klickade allt. När vi gick ut ur den butiken var vi verkligen lyckliga över våra införskaffande kläder. Vänligt bemötande, mänskliga priser och stort urval av kläder!!!
    Jag har trvärtom mot vad du skriver, har alltid fått trevlig bemötande Hos Kristina medans på Mani satt hon i telefon hela tiden och kolla knappt upp när man kom in.. 

Att det kan va så olika från person till person.

• J3nn1e

I stockholm rekommenderar jag Viola Lahger, köpte korsett att ha under min brudklänning där och fick otroligt bra service och kände verkligen att de ansträngde sog för att hitta rätt åt mig! De gör visst klänningar och allt också så det går att få i stort allt utom skor där... jättetrevlig personal, underbar kvalité.

• uppochhoppa

Varnar för Cosmos på Norrmälarstrand i Stockholm. Det var som ett dåligt skämt när jag var med min kompis in dit förra våren. Vi fick inte ta i klänningarna. Vi fick inte ha våra handväskor över axeln. Vi fick inte bläddra bland klänningarna ( hur ska man då se nåt?) och hon verkade tycka att bruden var alldeles för lång (??) - allt vi gjorde var fel och inte hjälpte hon oss heller... usch!

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Escorpion

Bra att veta var man ska vända sig. Även om jag har min klänning färdig, så är det många brudar på jakt och  ev ska jag hjälpa en vännina nästa år, Så alla tip mottages tacksamt!

• crea diem

Vad heter butiken i Växjö?

• EnilemmE

Jag rekommenderar Hannah Morris i Halmstad! Grymt kunnig och tillmötesgående personal!

• Nikeh

Jag har köpt min brudklänning i Köpenhamn; House of Brides.
    Jag fick ett mycket gott bemötande. Kvinnan som hjälpte mig var väldigt trevlig och hjälpsam. Så än så länge är jag mycket nöjd med butiken. Vi får väl se vad som händer när min klänning väl blir levererad... =)

• miss going mrs

Ojojoj vad man kan få olika uppfattningar från olika butiker. Hanna Morris har jag bara hört dåliga saker om. Från många olika källor.

KiK har jag besökt och fick superbemötande från tjejerna där. Gubben som jobbar där däremot kunde ha gått hem. Annars var de glada trevliga och hjälpsamma.

Hos Cosmos köpte jag min klänning, de var skitbra och jag lyckades till och med pruta ner priset. Anledningen till att man inte får ta i väskor är att de kan skita ner klänningarna. Det är ganska trångt mellan ställningarna. Om du sätter på dig deras vita bomullshandskar får du dessutom bläddra bland klänningarna hur mycket du vill.

På Stockholm brud och fest har jag också varit och där möttes jag av ett bemötande som fick mig att undra om jag var med i dolda kameran. Tjejen ifråga verkade helt omedveten om att hon jobbade med att sälja saker. Hon var sjukt otrevlig och började förhöra mig om hur jag tänkte göra för att gå ner i vikt. Vilket jag inte ville svara på, men hon fortsatte ändå att envist att fråga med snörpig mun. Öhe, märkligt... hon ska sälja klänningar inte vara min personliga dietist. Under all kritik.

På det hela verkar det som ett lotteri vad man får för bemötande.

Svar på tråden Butiker som man bör undvika eller butiker man ska besöka!