• Sanna2010

fotografering före eller efter vigseln?

Vår fotograf tycker att vi ska fota oss efter vigseln, dels för att vi kommer vara mer avslappnade samt att ringarna är på plats
    Hur gör ni??

• Svar på tråden fotografering före eller efter vigseln?
  • Sebastiána

Troligtvis före

1) Vi ser fortfarande frächa och fina ut. Inte rödgråtna av rörda tårar

2) Vi kan ta oss direkt till festlokalen efter vigsel = gästerna behöver inte vänta en evighet på oss

Nackdelen är som du säger att vi är spända och nervösa och att vi faktiskt inte är gifta på riktigt, även om vi kommer att ha ringarna på oss på bilderna. Jag kommer i och för sig eventuellt att ha handskar och då syns det ju inte om inte ringen är på.

• Rufsas

Efter.

Vi vill inte se varandra innan vigselceremonin Vi vill vara avslappnade framför kameran Vi vill göra det i "rätt ordning"

Gästerna ska bussas till festlokalen och vi har en del idéer för de medan de väntar. Det handlar om en timma så det blir nog inte så farligt.

• Moi mokulat

Före.
    Gästerna slipper vänta massor.
    Du är väl sminkad och nygjord.
    I kyrkan kanske man fäller en tår m.m
    Man kan välja en plats som inte är vid kyrkan

Minus
    Att man inte är gift än.

• Smulan9

Vi kommer fotograferas efter vigseln. Framförallt för att vi gifter oss redan kl. 13 och det skulle bli alldeles för stressigt att hinna med fotograferingen innan.

Under tiden som vi fotograferas så får gästerna mingla runt lite samt att vi kommer ordna med någon slags frågesport/tipspromenad under tiden.

• Superstarfia

Vi fotas före vigseln, dock gör vi de enbart för att vi ska kunna fotas vid en känd plats som senare på dagen inte finns tillgänglig..

www.drombrollop.webblogg.se Hela Sundsvall firar vår dag, eller?
  • pettan

Vi kommer fotas före vigseln.

Jag vet att jag kommer gråta i kyrkan och jag vill känna att sminket sitter fint plus att vi inte vill att gästerna ska vänta innan vi kommer till festlokalen och middagen kan börja!

• Snuffisen

Vi kör innan:

- Smink + hår är snyggt

- inte fullt så rödgråten som jag kommer vara efteråt

- ringarna sätter vi på oss ändå

- skönt att se varandra innan - när min svägerska gifte sig möttes de 10 min innan vigseln utanför kyrkan: detta ledde till glädetårar/pirr osv + att jag började storböla av lycka för deras skull. Med andra ord skulle jag inte göra samma sak på mitt eget bröllop. Kommer vara nog så pirrig ändå.

- stort plus att gästerna slipper vänta på oss - lokalen ligger mkt nära kyrkan

Gör det som känns bäst för er, men ringarna är ju bara att ha på sig på närbilder :)

• Sanna2010

Ja, de verkar som de e ungefär lika många som gör de innan som efter....
    Ja, vi får prata lite om det å se hur vi gör!
    Tack för era ideer!

• bruden i skogen

Fördelen som många sagt redan + att man har mycekt bättre tid att fotas innan.

Om man tardet efteråt så visst är man mindre spänd inför själva vigselakten osv. Men man står lite på spänn eftersom man vet att alla väntar så då kunde jag lätt bli stressad.

Innan känner jag inte stressen alls på det sättet utan avsätter lång tid för själva fotograferandet som jag tycker är så viktig

Vi kommer även att ta bilder efteråt i vår trädgård då gästerna tågar av till festlokalen.

• yatzy86

Vi gör det efter. Skönt komma iväg bara vi två efter själva vigseln, sedan är det inte mkt bara vi resten av den dagen :) På festplatsen kommer gästerna bjudas på dryck och tilltugg medan de minglar och går tipspromand med frågor om oss brudparet! :)

• lolca

Vi tog korten innan vigseln och sen några efter. Men de flesta tog vi före. Just för att smink och allt skulle vara tiptop och inte vara rödgråtna efter vigselakten. Dessutom kan man ju ta på sig ringen innan och så ta av den igen.

Vi blev nöjda med resultatet och hade inte velat gjort på något annat sätt.

• Andreas flicka

Före och efter.

Det passar bättre för oss att ha den längre fotograferingen före vigseln eftersom vi gifter oss kl 16.

Vi kommer också att ta bilder efter vigseln medan gästerna checkar in på hotellet och minglar runt lite.

• Fårävvör

Före och efter hoppas jag också på (även om inget är bestämt än). förmodligen kommer min svåger fota oss (han är grym!) och då blir det ju lite enklare att både ta en del foton före vigseln, men sen ta en del även efter vid vigselplatsen när vi faktiskt är gifta på riktigt.

Men vill inte ha hela fotograferingen efter vigseln, iom att gästerna skulle få vänta alldeles för länge i vårt fall. Dessutom vill vi inte lägga vigseln alltför tidigt, eftersom många har en bit att åka på dagen.

• ZemraBullen

Efter.

Är det så farligt för gärsterna att vänta? Ett bra tillfälle att mingla runt så man vet vilka som är där.

Alla vet ju att man brukar fotograferas och att det tar lite tid.

Men jag vet inte nu har ni gett mig ngt att fundera på..... hihi

Lycka till alla

• Sanna2010

De lutar nog att bli fotograferade efter...Vår fotograf rekomenderade det... Dels för att vi kommer vara mer avslappnade.. men som någon av er skrev att ni fotar både före och efter! De låter ju bra!

• Maxiander

Vi kommer att ta bilderna på oss innan. Från början ville vi ha efter men när vi pratade med fotografen kom vi fram till att det är absolut bäst att ta dessa föra! Vi får se hur vi gör med de andra bilderna, vill ju fotograferas med föräldrar, tärnor, näbbar, best man osv och de gör vi nog efter plus att vi kommer fotograferas när vi kommer ut från kyrkan. Jag är väldigt noga med just bilderna och därför är det viktigt att vi både har tid, solen står rätt och att sminket och håret är snyggt på våra porträtt {#lang_emotions_laughing} Plus att gästerna slipper vänta i en evighet på oss och att vi skulle känna oss stressade pga av de. Kommer nog vilja börja "fira" direkt och inte springa iväg och fotas...

www.maxiander.se

• Pärlis

Vi ska fotas efter. Vill inte bli fotade innan vi är gifta. Tror också att man är lugnare efteråt...kommer ju va sjukt nervös innan, hehe. 
    Vi har satt en tid till när festen ska börja. Så kan gästerna göra vad de vill ett tag istället för att stå och vänta vid festlokalen.

Svar på tråden fotografering före eller efter vigseln?