• Sävarbruden

Vad för klädkod?

Vad kan man ha för klädkod när brudgummen inte kommer att ha kavaj utan ha skjorta och väst (ev. skinnväst) och bruden vanlig lång brudklänning.

Jag, bruden, vill inte att gästerna ska komma i vilka vanliga kläder som helst men samtidigt så känns kavaj som en för hög klädkod. Dom behöver ju inte komma i kavaj men finare kläder är nästan ett krav från mig.

VAd ska man skriva så att alla förstår?

• Svar på tråden Vad för klädkod?
  • Martinaa

Vad brudparet har för kläder spelar väl ingen roll för klädkoden för gästerna??

• Greeneyes

Kan ni inte skriva "Festfin"?

• Sävarbruden
    Martinaa skrev 2010-05-05 22:46:36 följande:
    Min m2b vill inte att gästerna ska ha kavaj om han inte har det själv. Känns ju lite grann som att dom klär sig finare än honom då typ.
  • Gregerus
    Martinaa skrev 2010-05-05 22:46:36 följande:
    Det är ju precis vad det gör. Enligt tradition så är det mannens kläder som sätter klädkoden. Har brudgummen t ex frack så är det den klädkoden som det bör vara. Dock så är det väldigt vanligt att brudparet gärna klär sig enligt en högre klädkod än gästerna.
  • Martinaa
    Gregerus skrev 2010-05-05 23:17:40 följande:
    Det är ju precis vad det gör. Enligt tradition så är det mannens kläder som sätter klädkoden. Har brudgummen t ex frack så är det den klädkoden som det bör vara. Dock så är det väldigt vanligt att brudparet gärna klär sig enligt en högre klädkod än gästerna.
    Jaha, se där. Nu fick jag lära mig nåt nytt idag med!
Svar på tråden Vad för klädkod?