• Martin­aa
    Äldre 5 May 20:10
    6619 visningar
    27 svar
    27
    6619

    boråsbrudar 2010 del två

    Tjoho, här kommer jag!


     


    En månad kvar idag...!


    Nästa vecka ska vi träffa prästen, vi måste till feststället för att provsmaka menyn och kolla av det sista med dekorationer och musik. Sen måste jag sy upp klänningen. Ska höra med min blivandes faster om hon vågar ge sig på den, men är det annars nån som kan rekommendera nån grym sömmerska här i krokarna??

  • Martin­aa
    Äldre 12 May 19:10
    #2

    Hua vilken aktivitet det var här inne! {#lang_emotions_tongue_out}

  • Martin­aa
    Äldre 13 May 21:57
    #4

    Oja... snart sitter jag här och tänker TILLBAKA på bröllopsdagen istället för att se fram emot den och längta. Helt otroligt att vi snart är där. Planerat och fixat för den här dagen i snart ett år och så är det bara tre veckor kvar.


    Igår träffade vi prästen och då blev det hela ännu mer "på riktigt". Man fattade att det är nära nu. Vi var även på Yxhammargården och pratade med dem. Känns verkligen toppen med dem och tror vi kommer få en fantastisk kväll där. 


    Vårt största "bekymmer" nu är tårta. Vi ska beställa från Gullkragen, men vi har tydligen helt olika smak så vi har svårt att enas... :P

  • Martin­aa
    Äldre 14 May 23:51
    #5

    Nu äntligen har jag uppdaterat pysselbloggen om mina bordsplaceringshållare. Långt inlägg, men det har ju tagit sin lilla tid att göra allt...! :)


    brollopspyssel.blogg.se


  • Martin­aa
    Äldre 20 May 20:14
    #7

    Vi beställde blommor i måndags, på Buketten mitt emot Åhléns. Imorgon ska vi hämta ytterligare ett smakprov på tårta och på söndag ska vi till kyrkan och öva med våra brudnäbbar.


    Shit, på lördag är det bara två veckor kvar!! {#lang_emotions_surprised}

  • Martin­aa
    Äldre 25 May 23:17
    #9

    Varifrån försöker du beställa??


    Jag hade problem när jag skulle beställa från Milly när jag använde Firefox, men sedan gick det bra med Internet Explorer.

  • Martin­aa
    Äldre 2 Jun 13:13
    #15

    Hej Ida:
    Ja, om prästen säger nej, vilket är väldigt förståeligt, så går ni in tillsammans, precis som den svenska traditionen är och alltid har varit. Det är ju ändå ni som ska ingå äktenskap, och det hoppas jag du har valt av fri vilja, inte för att din pappa vill det?

    För oss är det nära nu...! Vi bestämde cake topper och betalade tårtan idag. Skönt att ha det klart. På lördag smäller det!


  • Martin­aa
    Äldre 22 Jun 21:04
    #19

    Yxhammargården har catering så dem kan jag varmt rekommendera! Vi hade vår bröllopsfest där för två veckor sedan och de är helt fantastiska där! Så mysigt ställe, fantastisk personal och jättegod mat. Vi sov även över där och fick en supergod och mysig frukost på morgonen.

  • Martin­aa
    Äldre 23 Jun 12:56
    #21
    RockTroll skrev 2010-06-23 08:50:31 följande:
    Tack för tipset ;) lät ju superbra men vi kommer nog inte ha festen där. Tror vi än så länge man kan ju ändra sig haha.
    Nä det gör ni ju som ni vill, men de har även catering så jag kan rekommendera dem ändå. Maten är god och personalen är supertrevlig. Är det även deras tjejer som serverar så kommer ni vara garanterat nöjda med dem.

    (O nej, jag jobbar inte där så jag försöker inte göra reklam för dem. Vi är bara ett väldigt nöjt brudpar! )

  • Martin­aa
    Äldre 24 Jun 12:54
    #24

    Nu har jag börjat blogga och lägga upp bilder från vår dag. Gör det i omgångar för ett enda inlägg hade blivit himlans långt. Skriver ganska detaljerat, och det är främst för att jag själv ska kunna gå tillbaka och läsa det om ett år eller två, eller tio!


    Under kategorin Bröllop hittar ni de två första delarna nu om Vårt bröllop. Mer kommer... :) martinaa.bloggworld.se/category/brollop/

  • Martin­aa
    Äldre 24 Jun 17:28
    #26
    AnnC81 skrev 2010-06-24 13:28:19 följande:
    Jag var inne på din blogg Martinaa, vad kul att läsa om vad som kommer hända en själv om knappt ett år! Vi ska också gifta oss i Ramnakyrkan så jag ser fram emot att läsa mer och se fler bilder sen! :D
    Grattis till ett lyckats val av kyrka! Det var många av våra gäster som "berämde" kyrkan om hur fin den är. Och att det var tur vi bytte från Torpa Stenhus till Ramnakyrkan!!

    Ska försöka blogga om själva vigseln ikväll, om inget annat kommer i vägen! :P

Svar på tråden boråsbrudar 2010 del två