25 års kris.. *Hjälp vad gör jag med mitt liv!* (Långt)
Hej!
Jag måste ha kommit in i nån slags 25 års kris.. Usch det känns inte bra, jag börjar ifrågasätta hela min existens och för första gången i hela mitt liv känner jag mig riktigt vilsen.. Jag kan inte hjälpa det, jag jämför mig med alla andra och de har gjort så mycket mer än vad jag gjort..
Det känns som jag bara stått still sen gymnaset.. eller inte riktigt..
När jag var 20 flyttade jag hemifrån, långt bort och började på högskola och blev sambo. Sen dess har det inte hänt mycket, jag har utbildat mig till ett yrke jag absolut inte vill jobba inom, jag har fortsatt med sambolivet, bor i samma lägenhet, lever ungifär samma liv. Alla verkar ha sprungit om mig i utveckligen..
I sommar fick jag reda på att min systers gamla killkompis och hennes gamla klasskompis gift sig.. Min syster är 20.. Fy vad jag kännde mig gammal när jag fick reda på det.. Idag fick jag reda på att min gamla barndomskompis, som är 24, gift sig med en tjej som har ett barn på 11 år. Beträffande mina vänner är nästan alla gifta.. Jag var den första av alla som blev sambo/skaffade pojkvän, flyttade hemifrån, började på högskola... Hur kan det ha blivit så? Vad gör jag med mitt liv??
I torsdag vid middan sa min sambo helt plödsligt "Jag tror att mina föräldrar är på väg att separera".. Svärföräldrarna har varit gifta i nästan 30 år. Nu inser jag hur skört ett förhållande är. Tänk om min älskade lämnade mig också? Jag tror ioförsig inte det, men tänk om.. Vi som planerat så mycket.. Jag får nästan panik!!
Jag känner mig så gammal, men ändå så ung. Jag får en konstig känsla av.. värdelöshet.. eller snarare vilsenhet..
Jag har bestämmt mig för att börja om. Jag ska en än gång börja på en utbildning, denna gång på universitetet.. En 4 årig utbildning i ekonomi (civilekonomutb.). Jag kommer att vara 29 då jag är färdig, mina vänner är redan färdiga med sina utbildningar i dag, och jobbar redan.. Jag är nog igentligen avundsjuk på dem.. *suck*.
Ikväll är jag deppig.. Är ensam hemma, älsklingen är på sjukhuset, hans lillebror är inlaggd pga diabetes (som min älskade också har).
Nån som känner igen sig? Jag känner mig löjlig, men måste skriva av mig lite.
Ni som kommit så här långt som hit vill jag tacka för att ni läst.
Många kramar .. Anna som krisar..