Inlägg från: Matildes |Visa alla inlägg
  • Matildes

    Hur bra är Schalins egentligen?

    Har fått uppfattningen av att Schalins ska vara typ bäst när det gäller ringar. Verkar om inte annat vara de största ringleverantörerna. Men nu är vi lite besvikna på dom.

    När vi beställde våra ringar via nätet (guldshop.com) för ett år sen så var min lite slarvigt gjord. Halva ringen skulle vara blästrad, men det såg mest ut som att den delen av ringen var repig. Killens ring däremot var jättefin!

    Just då var jag så glad av att ha fått ringen så orkade inte bry mig, tänkte att vi fixar det nån annan gång. Hade ingen lust att skicka min ring med posten och sånt. Shit happens liksom.

    Men så nu lämnade vi in våra ringar, min skulle blästras och killens skulle förminskas lite. De skickades till Schalins. Hämtade ut dom idag. Min är toppensnygg, och killens med. MEN graveringen i hans ring var helt borta!! Stod fortfarande Schalins märke och 18 karat och det där, men inte ett spår av graveringen! Fick skicka tillbaka den.

    Men nu börjar man ju undra lite hur bra Schalins är egentligen? Är det fler som varit med om att dom slarvat såhär? Jag börjar känna mig lite anti att köpa vigselringen därifrån nu..

  • Svar på tråden Hur bra är Schalins egentligen?
  • Matildes

    Har läst i flera andra trådar här också att schalins blir repiga snabbare än andra ringar..
    Men vi fick en förklaring på hur graveringen kunde försvinna. Vi skickade ju självklart in ringen igen. Det visade sig att det var en nyanställd som hade tagit på sig jobbet att förminska min blivandes ring, och den personen hade missat att sätta tillbaka graveringen.

    Självklart kan även stora företag med bra rykte göra fel, känns bara så trist att det blev fel med just BÅDA våra ringar, vid två olika tillfällen. Vad är oddsen liksom, med tanke på hur många ringar dom tillverkar.

  • Matildes

    MaddeåMats: Min är precis nyblästrad nu så vi får se väl se hur länge det håller då, ett år sa du? {#lang_emotions_wink} Killens blästring däremot var fortfarande fin efter ett år. Bättre kvalitét på killarnas ringar kanske?

    Iryelle: Det beror absolut på hur man hanterar ringarna. Har en annan guldring på långfingret på högerhanden, den har suttit på ett och ett halvt år längre än förlovningsringen från Schalins och förlovningsringen var repigare. Nu är den ju supersnygg igen efter lite upputsning.

    Man skulle kanske haft titanringar, det är jäkligt snyggt det med!

Svar på tråden Hur bra är Schalins egentligen?