• puckelpist

Vilken av klänningarna skulle ni välja till svarta ballerinaskor?

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp, det är så att vi ska gifta oss privat med bara min syster och hennes man som vittnen i sommar. Vi vill ha det ganska avslappnat men att det ändå ska kännas som en vigsel. Nu sitter jag och funderar på klänning till mig.

Det jag redan har bestämt är att jag ska ha ett par svarta ballerinaskor men så har jag hittat 3 olika klännigar som jag vill ha men kan inte bestämma mig för vilken som passar bäst.

Så vad tycker ni? Vilken skulle ni välja?

Denna gillar jag bäst men är osäker på hur bra skorna passar..
    http://www.shopindream.com/product-4417-7034-viewpic.html

Eller denna?
    http://www.shopindream.com/product-6304-9901-viewpic.html

Denna?
    http://www.shopindream.com/product-6302-9894-viewpic.html

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Vilken av klänningarna skulle ni välja till svarta ballerinaskor?
  • Sebastiána

Intressant att välja skor först och klänning sedan. För det mesta gör man ju tvärtom

Jag röstar på modell 2.

• Bride in leather

2an men håller annars med om Jakobssons85:s tips

• SkogsNorpan

Kan du byta "skärp" i midjan till svart på ettan så tycker jag den! Riktigt fin!

• puckelpist

Tack för alla svar!

Bandet i midjan på ettan kan bytas ut till ett svart. Ändras era åsikter då?

Den svarta klännignen är utesluten nu, nu är det dom två vita som jag ska välja mellan.. Svårt!

• puckelpist

Sebastiána skrev 2010-05-04 15:20:58 följande:
    Intressant att välja skor först och klänning sedan. För det mesta gör man ju tvärtom Jag röstar på modell 2.

Det är lite speciellt med dom skorna så nu fick det bli så.. {#lang_emotions_laughing} haha

• Sebastiána
    puckelpist skrev 2010-05-05 07:40:09 följande:
      Det är lite speciellt med dom skorna så nu fick det bli så..  haha
    Skor är viktigt!

Jag köpte mina "bröllopsskor" för ett par år sedan - ett par silverfärgade och beige ballerina från Vagabond. Jag gör som min syster som valde ett par supersköna ballerinaskor på sitt bröllop. Inga problem att dansa natten lång

• Skuggan

puckelpist skrev 2010-05-05 07:37:52 följande:
    Tack för alla svar! Bandet i midjan på ettan kan bytas ut till ett svart. Ändras era åsikter då?Den svarta klännignen är utesluten nu, nu är det dom två vita som jag ska välja mellan.. Svårt!

Helt ärligt så tycker jag det är skitsvårt att ta ställning till. Om bandet byts ut så kommer ju färgerna gå i varandra och det är ju bra. Samtidigt så är ju den lite striktare, renare looken i 2:an något som spontant känns som att det kommer passa till ballerina skor medan brodyr och stilen på 1:an känns med som klassista bröllopsskor.

Men, det är ju egentligen bara du som vet hur skorna ser ut och vilken stil på bröllopet ni vill ha.

Jag menar, 2:an, svarta ballerina och en lite modernare bukett och kanske stramare frisyr tror jag skulle vara skitsnyggt. Men till 1:an hade jag valt en med romantisk stil överlag med en "mjukare" bukett, kanske lockar i håret, mer klassiska skor osv.

Men när du sägger ballerina skorna mot 1:an så kanske det känns helt rätt och då ska du köra på det. Helheten går sällan att bedömma av de separata delarna, men måste allt och hellst tillsammans!

• 100703 M och B

Med ett svart band på 1an tror jag det skulle kunna passa jättefint med svarta ballerinaskor..  Jag håller med Skuggan också, den är lite mer "romantisk" men det kan ju ballerinaskorna vara också!

At last my love has come along
  • Skuggan

100703 M och B skrev 2010-05-05 08:02:38 följande:
    Med ett svart band på 1an tror jag det skulle kunna passa jättefint med svarta ballerinaskor..  Jag håller med Skuggan också, den är lite mer "romantisk" men det kan ju ballerinaskorna vara också!

Precis! Allt hänger på skorna.

• Hoffsennanen Tottoplex

Tvåan helt klart

Svar på tråden Vilken av klänningarna skulle ni välja till svarta ballerinaskor?