anlita släkting som fotograf
Någon som har erfarenhet av det?
Någon som har erfarenhet av det?
Min syster ska fota vårt bröllop. Hon har ett eget fotoföretag, dock inget hon jobbar med på heltid.
Jag var lite tveksam till att fråga först, eftersom jag inte ville att hon skulle känna det som att hon jobbar hela vår bröllopsdag, men som hon själv sagt så skulle hon nog "låta kameran gå varm" i vilket fall. :)
Vi ska göra en huvudsaklig fotosession innan vigseln, sedan är jag nöjd om festen dokumenteras lite spontant.
Vad var det du funderade på angående just släktingar?
Min pappa kommer fotografera oss. Han är inte professionell fotograf men fotar mycket på fritiden, och har hur mycket kameror med tillbehör som helst. Han blev så glad när vi frågade och lägger ner hela sin själ i detta
Stackars släkting som skulle misslyckas totalt.
Eller menar du OM det skulle hända och hur denne skulle få leva med ett ursinnigt brudpar? Nu hoppas jag iofs att man inte anlitar vilken bortkommen släkting som helst, utan kanske nån som vet vad den sysslar med...
Stackars den släkting som skulle misslyckas totalt.
Min svåger arbetar en del med studiofotografering (dock vid sidan av hans vanliga arbete) och han brukar också fota en del brudpar. för min del hoppas jag verkligen att han ställer upp och fotar oss, för jag vet att det skulle kännas så bra med någon vi känner och hans andra bröllopsfoton är jättefina. Tänker mig i så fall att vi fotar innan vigseln och eventuellt tar några fler vid vigselplatsen medan släkten tar sig iväg till festplatsen. Sen under festen vill jag självklart att han är "ledig" och har möjlighet att festa lika mycket som oss andra. Festen kommer nog bli ordentligt fotad ändå, har fler foto-galna människor i släkten, haha.
Hade jag inte vetat att han är bra på det han gör, så hade jag nog inte valt honom. Men jag hade inte valt en professionell fotograf utan att kolla upp om jag gillar deras tidigare fotojobb...
Om min far skulle "misslyckas totalt" som du skriver, vilket inte är så troligt eftersom han vet vad han sysslar med, så är väl det inte hela världen heller? Jag menar - vad skulle kunna hända? Att alla bilder blir svarta? Att det inte är någon film i digitalkameran? Eller?
Heh, kom just att tänka på en historia om bröllopsfoton. Då min M2B:s moster och hennes man gifte sig gick de till en professionell fotograf. Men det visade sig att han fotograferat allt med typ linsen på. ALLA bilder var totalt SVARTA! De fick förstås en ny fotografering senare och han stod för en ny bukett, men hur kul är det? Hår, smink osv... fixar man ju kanske inte på nytt. Så allt kan hända också hos proffs.
En släkting som fotograferar blir säkert bra. Vi kommer också att ha en bekant som jobbar på fotoaffär och har en bra kamera. Sen är han ju inte fotograf, så jag kan tänka mig att han inte är lika proffsig på att ta speciella bilder. Vi får väl komma med idéer själva.
min sambo har en kusin som är jätteduktig utbildad fotograf..
Och jag känner en kille som ska fixa maten till ett bröllop. Han vet inte så mycket om matlagning men har precis köpt en ny jättefin spis.