• Moi mokulat

Tärnklänning svart. Hittar ingen hjälp

Vi har letat och letat.

Svart klänning.
    Prisvärd
    axelbandslös helst

• Svar på tråden Tärnklänning svart. Hittar ingen hjälp
  • Moi mokulat

Var det bra storlekar tull?

• TalisQualis

Jag hant aldrig beställa innan vi bestämde oss för att smita iväg, men en vän har beställt hos dom förut och det har vart bra storlekar. Vet inte vad hennes tullavgift gick på, men den kan inte ha vart så dyr. Vill man veta exakt vad tullen kommer kosta innan man beställer kan man maila tullverket och fråga. Tror tom att det finns nån tabell på deras hemsida man kan kika på.

• Moi mokulat

Den på halens gillade hon inte. Hon tyckte den var tantig.

• Idli

Ok. Jag har en kortare svart fin klänning. Den går över knäna med en svart tyll under som är super snyggt. Skulle kunna ta kort på den och lägga ut på mitt galleri och se om det är en sån typ utav klänning. Sedan är ju bara frågan vilke storlek. Den här är 36. Blomman på klänningen går ju att ta av då det bara sitter med en nål.

• Moi mokulat

Jag skulle nog behövt en 38 till tärnan

• Vinter10

Moi mokulat:

Hittade just denna på nelly.com:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/vila-479/feronia-dress-479336-14/

Lite mindre tantig kanske. Föreslog just den för min tärna. Tänkte att man kunde sätta dit något fint band eller skärp under bysten för att få lite mer detaljer. Eftersom den var så billig...

Hittade även denna på asos.com:

www.asos.com/French-Connection/French-Connection-Arabesque-Pleat-Dress/Prod/pgeproduct.aspx&cid=5561&Rf-100=Dresses+-+Evening&sh=0&pge=1&pgesize=20&sort=-1&clr=Black

Den fanns bara kvar i stl 12 vilket kanske är en stl för stor för tärnan om hon har 38 i vanliga fall. Men jag kollade runt där i deras outlet och de hade många fina klänningar. Jag har beställt därifrån tidigare och det funkar väldigt bra. Ingen tull heller eftersom det är inom EU.

• Sebastiána

Borde det inte vara enkelt att hitta fina svarta klänningar? Men det kanske beror på årstid.

• Moi mokulat

Sebastiána skrev 2010-05-06 14:00:42 följande:
    Borde det inte vara enkelt att hitta fina svarta klänningar? Men det kanske beror på årstid.

Fel årstid. Allt är vitt och rosa

• Vinter10
    Moi mokulat skrev 2010-05-06 13:49:53 följande:
    Ser inte den från nelly
    Gå in och sök på VILA och festklänningar så hittar du några olika svarta inklusive den jag menade. Den har axelband men smala...
  • TalisQualis

Kolla bonprix.se dom har 99 modeller i svart. Kanske finns det någonting där som du och tärnan gillar! Dom är dessuton inte så dyra.

• Rosvägen

Här hittade jag en svart klänning till min tärna:)
    En svart Danielle tyvärr verkar dom vara helt slut för jag kan inte hitta den nu annat än i svart/vit, vit och grå.(du kan maila och fråga om dom får in den på nytt!?)
    Tanken var sen att ha ett band i ljusrosa under det skrynkliga i midjan
    www.modehus.nu/prod.php&Kl%E4nning%20-%20Danielle%20vit
    Den är hur som helst jätte fin! Du kanske kan hitta en annan..

..den här påminner lite om den svarta men den är inte "skrynklig" upp till och så har den redan ett band
    http://www.modehus.nu/prod.php?id=8447&Kl%E4nning%20-%20Sandra%20svart

Den här har jag själv i min garderob hemma
    http://www.modehus.nu/prod.php?id=8449&Kl%E4nning%20-%20Bianca%20Elegance%20svart

Hoppas att jag varit till någon hjälp :)
    /J

Svar på tråden Tärnklänning svart. Hittar ingen hjälp