• Linna77

Möhippan från helvetet!!!!!

Har igår kväll genomlevt den värsta möhippan som kunde planeras.
    Allt började bra, blev hämtad i fin bil av en 21 åring och blev skjutsad till platsen för fest/möhippa.
    Mysig fika i trädgården och därefter fick jag gå in och baka bullar (husmoderstema på möippan). Frid och fröjd. Fick lappa ett par byxor.
    När vi skulle äta skulle jag sitta på "högsäte" och det var där allt började sedan. Mina sk kompisar som sa var jag skulle sitta satte sig i andra änden av rummet och pratade med varandra. Ingen satt i närheten av mig så jag kunde vara med i samtalsämnet. Stillasittande utan aktivitet i 1½ timme, var ute och rökte (feströker), var på toa, utan att bli saknad.
    Fick sedan ett paket kaffe upptryckt i handen med kommentaren "koka kaffe". Sagt och gjort. Kokade kaffe.
    Var allmänt ledsen och kände att jag ville hem efter 3 ½ timme. Hade fått huvudvärk. En av mina vänner som faktiskt satt vid mitt bord tog tag i att vi skulle gå ut och spela kubb. Gick ut men inget kubbspel. Fick däremot gå runt och sälja mina nybakade bullar. (faktiskt riktigt kul) och därefter gick vi in ingen. Sattes att göra min familj i lera och därefter skulle vi gå ut. En efter en troppade av och kl 12 gick några som den ena skulle upp tidigt och de andra 2 skulle ha skjuts av henne hem. 12.15 på natten gick min tärna på toa för att inte komma tillbaka igen. 01.20 gick vi från stället och på första matstället sitter inga mindre än MIN TÄRNA och de andra 3. Vill man inte ordna möhippa eller vara på den, överlåt till de som vill och tycker det är roligt!! Detta blev min största besvikelse någonsin. 2 av tjejerna som var kvar hade suttit ochvarit med att planera, men allt de sa var bara " det vill vi inte, nej det ska vi inte göra" från min tärna och 1 av de andra tjejerna.  BESVIKEN!!
    Kan man ta tillbaka inbjudan till bröllopet??
    Gifter oss 5 juni.

Detta blev en lång tråd, behövde bara skriva av mig lite!!! :^(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 09:12
    De 2 tjejerna som var kvar ville ordna möhippa och la fram förslag efter förslag och min tärna och en av dem som satt på matstället var det som sa att det vill vi inte mm. Vet inte om det framgick så bra innan.
  • Svar på tråden Möhippan från helvetet!!!!!
  • FramtidaFruSandberg

jag tycker du ska konfrontera dem och fråga vad f*n de håller på med. Varför går de ifrån din möhippa för att umgås med varandra? Och säg då att om de inte vill umgås med dig så behöver de inte komma på bröllopet heller. Tärnan skulle nog kunna sparkas också, jag brukar inte tycka att man kan sparka tärnor för att de inte är "tillräckligt" intresserade men det här är löjligt.

• QueenT

Men fy, stackars dig! Det lät verkligen hemskt. Skulle bli riktigt besviken om mina kompisar hade "planerat" en sån där möhippa. Sitta själv å äta och sen få koka kaffe - wiihooo..!! Usch vilka dåliga kompisar!

• bruden i skogen

Stackars lilla dej. Ta dem en och en öga mot öga så det inte blir skrivet, för skrivna ord kan ofta misstolkas. Så prata med dem en och en.

Berätta hur besviken du är, ta din tärna först. Fråga henne vad hon ville med sin handling. Hur tyckte hon det hade gått osv.. då hon sagt hur hon tyckte det gick så berätta dina innersta tankar.

• scarborough81

Jag hade aldrig haft med en sån tärna som henne på den största dagen i mitt liv, riktigt dålig stil av dem.
    Hoppas det löser sig för dig så att du får den bästa dagen om 4 veckor och 6 dagar.
    Ska också gifta oss den 5 Juni.

• danicalifornia

fy va tråkigt!!!!!

tom. min m2b reagerade stark på vad som hänt!!! skulle verkligen inte haft med den tärnan!! hoppas du fattar ett rätt beslut! och att er dag blir underbar!!!

• Kattpoet

Jag hade också frågat Vad fan pysslarna ni med   och om en av tjejerna som stannade kvar  inte är brudtärna borde hon vara det nu.

Det var sjuk dålig stil, jag vet att jag inte får en möhippa av mina verkliga vänner så det gör mig ingeting men om det gjorde detta emot mig hade jag vrålat i.,

• Nicossambo

Fy fan vilken dålig stil av dina så kallade vänner. Jag hade pratat med dem och berättat vad du tycker. Ja man kan ta tillbaka en inbjudan det hade jag gjort.

Vill du verkligen vara vänner med dessa människor??? Att dem inte kan sätta dig i fokus på din möhippa. Tärnan ja hon hade inte velat ha med på b dagen.

Ta dig en funderare hur du vill göra, gör det inte nu när du sååå arg vänta lite så du lugnar ner dig.

Stå på dig.

• Lyckliga013bruden

Fyy så tråkigt, tycker synd om dig!

Jag håller med andra här i tråden att prata med de en och en när du inte är arg/ledsen/upprörd. SKriv gärna ner det du vill säga på ett papper innan så du inte råkar glömma något. Lite som stödord. NÄr jag ska ta jobbiga diskussioner är det lätt att glömma något som jag kommer på senare och det tycker jag är jobbgt.

När du prat med dem och lyssnat på deras tankar om det så kan du fatta beslut om du ska "sparka tärnan och be de inbjudna att inte komma.

• TheSecret

F*n vilka idioter. Varför göra så på det viset?? Att dom hade mage att ljuga o dra där ifrån för att sen sitta själva o umgås! Nä, säg till dom att dom har inte på ditt bröllop att göra! Det hade jag gjort! Du klarar dig bättre utan dom.

Svar på tråden Möhippan från helvetet!!!!!