Inlägg från: David i sthlm |Visa alla inlägg
  • David i sthlm

    PRV

    Den som läser den här tråden får gärna också svara på hur lång tid det tar om man ska ta sig ett gammalt släktnamn (och man genom att ha e-postat fram och tillbaks med PRV är ganska övertygad om att man tillslut fått fram alla de papper som behövdes). Jag har postat min ansökningshandling och skickat in pengarna till dem idag...


    ::David

  • David i sthlm

    Åhh, vad spännande! Jag har fått tillbaka en bekräftelse på att de mottagit min ansökan (om att ta ett gammalt släktnamn och alltså inte ett nytt), och innerst inne går jag och hoppas varje dag att jag ska få ett brev som säger att min ansökan beviljats - för vi gifter oss i juni, så det skulle vara väldigt kul om min WtB kunde ta mitt nya efternamn i samband med vigseln...


     


    ::David

  • David i sthlm

    Hmm, bra fråga - jag tror inte att hindersprövningen påverkas - eftersom den gällde från dagen då den togs fram och då hette man ju det gamla namnet. Huruvida det kostar pengar för min W2B att byta namn efter vigseln om namnändringen inte gått igenom för mig innan har jag ingen uppfattning om. Egentligen borde det inte spela någon roll, tycker man...

Svar på tråden PRV