Inlägg från: Philippine |Visa alla inlägg
  • Philippine

    Någon som kört Herbalife?

    Jag har kört Herbalife, och kör det emellanåt. Jag var oftast inte alls hungrig, och när jag var det hade jag lite extra proteinpulver i shaken för att få den lite tjockare och mättande.
    Öka inte antalet shakes! Jag rekommenderar två st, en till frukost och en till lunch, och ha med dig lite nyttiga snacks till mellan målen som t.ex. rostade sojabönor, frukt, grönsaker mm.  Middag som vanligt.

    Ett litet tips: jag brukar blanda den tropicalsmaken med apelsinjuice och några skivor ananas, vilket för min del ökade kaloriförbränningen. Och viktigast av allt: drick mycket vatten!!


    Hör av dig om du vill ha mera tips, min mamma gjorde en massa 'recept'-förslag! :)

  • Philippine

    Just det, det glömde jag: Herbalifemetoden går inte ut på att räkna kalorier. Så hennes förslag stämmer, det kommer inte att sabba själva dieten. Efter ett tag kommer du att märka att du inte är hungrig emellanåt längre...

  • Philippine

    Jag vet inte om de inte har informerat ordentligt... Men det går att blanda med allt möjligt! Juice, mjölk, sojamjölk anything! Även vatten, fast då blir de rätt vattniga...
    Katja: du måste ju inte ta med dig mellanmål. Ha lite mer pulver i så att de blir mer mättande, det blir faktiskt bara positivt för viktminskning.
    Jag förbereder mina hemma, antingen tropica+apelsinjuice+ananasskivor i mixern, eller cookies/cappucino/choklad+sojamjölk. Dricker jag ordentligt med vatten till blir jag aldrig hungrig, jag har inga snacks med till jobbet. Och jag lovar, jag var en sådan som åt MYCKET...
    Jaja, alla får väl hitta sitt sätt. Jag gillar Herbalife, har fått mkt mer energi än förut och gått ner massor sedan jag började. Klänning, here I come!

  • Philippine

    Katja: du får inte blanda ihop Herbalife med andra bantningskurer, så funkar inte Herbalife. Det är lite som LCHF: man drar ner på kolhydrater och laddar med proteiner, så mer protein skadar inte. Och även om juice innehåller lite socker går det utmärkt att blanda med det. Det är så himla lite. Prova och se om det funkar. I alla mina Herbalifeår har jag mest sett folk lyckas med det...

  • Philippine

    Jag jämför inte Herbalife med lchf, jag jämför metoderna: Viktväktarna räknar kalorierna, lchf går ut på high fat och low carbs, Herbalife satsar på proteiner ist för kolhydrater.
    Så djupt och farligt vatten var det inte...

    Okej, juice innehåller en hel del socker. Det gör frukt med. Det finns ju varianter som man kan använda utan att vara rädd för att det förstör dieten.

    Katja: hoppas det funkar för dig med Nutrilett! Det är ju viktigast, vi har ju samma mål: look fabulous på dagen D! ;)

Svar på tråden Någon som kört Herbalife?