Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
Åh vad bra med RUL et Snaily!
Välkommen alla nya!
Åh vad bra med RUL et Snaily!
Välkommen alla nya!
Vad skönt Omsan! Efter den vår du beskrivit med stora tjejen kanske du haft mer stress i kroppen än du tänkt? Jag har varit med om det ett par gånger också.
Kram till Sweetan. Livkris låter jobbbigt, hoppas att ni får lite frid på semestern även om det blir körigt. Tvååringar tar nästan musten ur en bara genom att vara sina vanliga omväxlande jag enligt min högst subjektiva erfarenhet...
Nenne - 5 FÅGLAR? Hjälp. Förstår alla gånger att ni överväger kamera.
Hade inga gravidtrosor, körde på samma halvbreda hipsters som vanligt och klippte ett litet jack vid sömmen på sidan i de som blev för trånga. Jag har dem fortfarande faktiskt, de sitter uppe (vilket kanske är ett problem i sig...). Eller förresten, köpte nog ett par men fattade inte vitsen, kanske för att jag slapp foglossning och att det var vår och tunnare kläder sista månaden.
Försök Snaily att inte tänka för mycket nu - ni har passerat RUL och då var allt bra. Håll dig i det ett tag, sen blir det lättare att vara lite lugn när BM kollar mått och hjärtljud mer regelbundet. Även om de där måttkurvorna är helt kajko förstås, men då har man iallafall något att förhålla sig till.
Lite gnäll, ytterligare en kompis som ska ha ungefär när vi var beräknade nu i höst. Suck. Har inte berättade för alla jag känner om mina MA:n nu och vill inte heller tynga henne så att hon känner dåligt samvete men lite avundsjuk blir jag allt.
Det är flera som gått på Mama Mia. A.M och Cicci tror jag.
Läge nära jobbet är bäst tycker jag. Jag har gått hos Barnmorskoran Gamla Stan på Skeppsbron, är väl samma "kedja" som där Omsan gick.
Oms, vi är två vuxna med 2-åring på stranden, det funkar inte annars. Vår tjej springer också rakt i och åt alla andra håll än jag vill (del av trotset) så det är är en säkerhetsgrej för oss nästan att vara två. Lite trist, men det får vara så.
Gosnosen, jo jag var nöjd med Gamla Stan. Förra BM jag hade var kanske inte sruperkul, men kunde sitt jobb. Jag valde dem bla för att jag ville till BB Stockholm, nu ändrar prioriteringssystemet på något sätt i höst så att det går att söka dit från alla MVC tror jag. Det som var bra var att de var snabba på att remittera till gyn som finns i samma hus. Det är dem jag gått hos ändå kring medicinering under graviditet och gjort VUL tidigt hos och så så det kändes bra med samma ställe. Nästa gång valde jag ena nnan BM som jag träffat på en kurs som kändes mycket bättre dessutom.
Kram till dig Hattis. Hoppas av hela mitt hjärta att det inte betyder något illa. Elände att maken är borta. Tur att VUL.et är imorgon.
Välkommen till andbeyond. De allra flesta av oss har nog inte haft några jättestora symptom så tidigt faktiskt.
Någon funderade tidigare på GBS vill jag minnas - Grupp B Streptokocker står det för. Är en bakterie som alla kan åka på, men som är extra dum när man är gravid. Den kan ibland sätta igång förlossningar (för Snorkis är ju det ingen enorm fara eftersom det gått så långt) och så kan man överföra till bebisen, därav antibiotika inför förlossningen helst.
Tänk vad man lärt sig om olika graviditetsproblem under den här tiden! Värsta uppslagsboken är vi nu.
Hur går det för Hattis tro? Hoppas på rapport.
FREDAAAAAAAAAAG och sista dagen innan semstern!!!
Kram till Hattis. Jag har inte så mycket mer att säga än att jag vet så väl hur det känns och att jag önskar dig och maken en bra semester tillsammans.
Och lova att hålla koll så att det inte är ett X! Får du minsta ont på sidan så åk in och kolla.
Hattis, om du vill fundera på medicinering så säg till. Lite koll har jag iallafall och jag har bra tips på var man kan läsa lite mer.