• Rapsbrud

Fler än vi som skrivit egna löften till vigseln?

Vi hade inte en tanke på det först, att skriva egna vigsellöften alltså. Men sen igår efter att vi träffat prästen så kom vi på andra tankar. Nu har vi skrivit dem och väntar bara på att prästen ska säga om de är okej.

Hur gör ni andra? Har ni valt att skriva egna eller tar ni "de vanliga"? Varför har ni valt som ni har valt?

• Svar på tråden Fler än vi som skrivit egna löften till vigseln?
  • scimmietta

Vi ska skriva våra egna löften men har inte börjat än... vi gifter oss den 3 juli och ska träffa prästen först om en månad. Har börjat fundera men det är jäkligt svårt.

Iom att min blivande är italienare ska han skriva sina på italienska och jag ska skriva mina på svenska.. vi vill båda undvika det där med att döden ska skilja oss åt och det var väl en av anledningarna till att vi ska skriva våra egna.

Vi får se vad det blir av det

• KatjaB

vi skriver våra egna, jag blev klar för ett halvår sedan medan min käre sambo säger att han har sina i huvudet än så länge

• Mumin1

Vi kommer troligtvis att säga efter prästen. Jag vet med mig att jag kommer att vara galet nervös och vill inte ha pressen att jag ska komma ihåg en text som jag ska läsa upp innantill i kyrkan. Min röst lär väl inte vara så stadig heller antar jag... {#lang_emotions_wink}

• a n n a

jag och mitt ex skrev egna löften, de blev jättevackra och jag känner att de inte går att överträffa..varje gång jag försöker nu så landar jag i dem, de var klockrena, anser jag fortfarande *skrattar* så jag och min blivande har valt att hålla oss till de traditionella, förstavade så vi slipper att tänka öht :D

• Flodis Hjärtat

Skriva egna kör vi på!

• Sundance

Vi ska också skriva egna. Jag har massor av "material" som grund men har inte lyckats få ihop något kort av det ännu. Det är så mycket man vill säga. Men kommer era löften att vara just vad ni lovar eller kommer de innehålla en del om vad han betyder för er och så också? Vad han gjort för er i livet och vem han är.

• mrsJR

Vi kommer inte skriva egna. De "gamla vanliga" innehåller allt vi vill säga och lova varandra, dessutom är jag rädd för att det ska bli för klyschigt om vi skulle skriva egna. Men det är kanske för att jag inte är någon romantiker på det sättet och dessutom har sjukt dålig fantasi. 

Jag tänker också som så att om vi har de vanliga löftena så kommer vi höra dem om och om igen när vi går på andras bröllop i framtiden, att efter några år har gått bli påminda om vad vi vi faktiskt lovade varandra när vi stod där tillsammans är fint och viktigt för mig.

• TalisQualis

Vi kommer skriva egna. Jag är redan klar med mina, ev ska jag fila lite mer på dom. Men sambon har inte börjat fundera ännu, vad jag vet. Vi gifter oss i New York i smyg i höst, så i tycker att egna löften är pricken över i´et {#lang_emotions_smile} Sedan kanske vi skriver ut dom på nått fint papper i nån fin text och har någonstans i festlokalen sedan så kan våra nära och kära ta del av dom!

• Moi mokulat

jag vill skriva egna, men min m2b vill itne det. Han är nervös. jag är det med kommer nog gråta hela vigseln.

• Sundance

För vår del var det faktiskt m2b's idé. Jag är absolut på men tycker det är lite läskigt...

• Rapsbrud

Sundance: Vi hade som sagt skrivit egna och jag är väldigt glad att vi faktiskt valde dem, kändes helt rätt på vigseln. Så här gick våra löften (båda sa samma):

"XXX,

Med dig vill jag vandra livet ut,

ty livet är vad du ger mig.

Min kärlek och trohet ger jag dig nu

och i alla min levnads dagar".

Hihi, de sitter för evigt inpräntade i minnet!

• Varmiz

Rapsbrud: väldigt enkelt och fint!
    Jag letar just nu inspiration till att utforma hela våran vigsel, borgerlig, så är det någon fler som vill dela med sig av vad ni skrivit skulle jag bli väldigt glad. 

• wiicky

Vi hade egna löften som var hemliga för den andre, vi hörde dem alltså först vid altaret. Vi lät vår vigselpräst läsa dem innan så att de var någonlunda lika långa och så att allt som behövde vara med fanns där.

Svar på tråden Fler än vi som skrivit egna löften till vigseln?