Skåla i speciella glas?
Finns det någon speciell sed/tradition att brudparet ska ha speciella glas att skåla i vid brudskålen? Har sett att vissa gör det och att man kan köpa sådana glas.. Hur gör ni?
Finns det någon speciell sed/tradition att brudparet ska ha speciella glas att skåla i vid brudskålen? Har sett att vissa gör det och att man kan köpa sådana glas.. Hur gör ni?
Lite för mycket detaljnivå för min del. Vi skålar alla i lika glas.
Men det finns att köpa på Calligraphen tror jag.
Om vi ska ha annorlunda glas att skåla i kommer vi isf köpa de i "vanlig" butik (typ Cervera, Åhléns osv). Kan vara kul att ta fram och skåla i vid bröllopsdagar i framtiden. Om inte så tar vi nog bara två glas hemifrån och knyter ett band som matchar färgtemat runt stjälken.
Jag fick Efva attlings Amor vincit omnia glas från orrefors av min m2b i julklapp, dem ska vi skåla i.. :)
Jag och min M2B kommer designa våra egna glas som vi ska skåla i. Köper vanliga enkla glas och färg och dekorationer för just glas/porslin!
Tänkte använda dem varje gång vi firar bröllopsdag som en fin påminnelse om vår dag
Vi har köpt två orrefors-glas som vi ska ha och skåla med! Som sagt, kan vara kul att ta fram på årsdagarna... Får bara hoppas att inget går sönder
Orrefors har två års glasgaranti! (om man registrerar sig)
vart ska man registrera sig? å varför är det ingen som informerat mig om de här???
Vi fick massa champagneglas i förlovningspresent och då följde det med en lite folder. Där fyllde man i sina uppgifter, sen fick vi ett brev med nåt slags litet glas-garanti-kort och sparar man det ihop med kvittot så får man nya glas om man tex tappar dem i golvet.. Gäller dock bara i 2 år men ändå... Ring Orrefors och fråga.