• nystanet

ikea:s soffa klippan

Hej!
    Här har diskuterats mycket men nu ska jag ta tilfället i akt att fråga om något mycket annorlaunda Jag funderar på att köpa soffa Klippan som finns på IKEA. Eftersom jag bor låååångt ifrån närmsta IKEA varuhus tänkte jag beställa hem den. Problemet är då att jag inte kan provsitta den Klippan är tydligen en populär soffa därför måste det ju vara en hel del här som har en sådan hemma. Är den bra? God att sitta i? Går det att ta sig en tupplur i den utan att få ont i ryggen? Snygg?

• Svar på tråden ikea:s soffa klippan
  • Annsis

Håller med om Nikkala, den är störtskön! Man sover som en prinsessa i den framför någon halvtaskig såpa på söndageftermiddagarna!
    (innan pizzan...)

/A

• bozzini

Vi har två Klippan hemma och de är inte direkt jättesköna att sitta i. Ryggstöden är alldeles för låga och de är inte så långa att man kan sova i dem heller. Däremot så anser till skillnad från många andra här att Klippan är rätt snygg att titta på. Passar bra in i vår lägenhet i alla fall.

• Grönkulla

Jag tycker inte heller att Klippan är skön att sitta i. Provade en annan liten IKEA-soffa (rea-utgående modell) och den visade sig vara skönare och billigare fastän vi köpte två. Bästa är om du kan prova.

• Hestia

Smaken är som baken...
    Vi har två Klippan, och tycker att de är supersköna. Har massor av kompisar som sovit i dem utan problem (de vågar väl inte säga något...) :)
    Den är kort, men det är inte obekvämt att ha benen mot armstöden (i alla fall inte när jag somnat i soffan).
    Den är hård, vilket vi tycker är jätteskönt! Tycker inte alls om mjuka soffor, men det beror ju på vad man tycker om! Vi har tex en hård säng också...
    Sedan tycker jag den är skitsnygg, och praktisk, då man lätt kan ta av tyget och tvätta, eller köpa en ny färg.

Dock måste jag erkänna att det blir nog en dyrare soffa om några år när vi har råd, men för att vara så billig tycker jag den är super!

• New York brud

jag har klippan och jag tycker att den ar bade snygg och bekvam...I alla fall for priset man ger Jag haller med att det finns bade snyggare och battre soffor, men for 199 US?-nej!! Jag alskar min soffa for att den smalter sa bra in i vardagsrummet, finner den stilren. Skulle dock inte vilja sova i den, men det har man val sangar for!? Lycka till. Kram

• änglamamma

Vi har en massa Klippan på jobb, tror den är den vanligaste soffan på förskolor. Är skön att sitta i och är hållbar i längden, slits mycket av barnen. Bra att man kan köpa nya överdrag, finns i en massa utförande. Sova i? Nä, tror inte det, ärmstöden är för raka, höga och hårda.

• Missy Z

Jag tycker den är riktigt hård och tråkig. Går ju inte att halvligga och kika på tv i den. Eller mysa ordentligt med maken.
    Nä, usch.
    Men jag förstår om den passar in i vissa hem. Den är ju väldigt ren i designen.

• Hestia

Missy Z - Halvlåg i en av våra och tittade på TV senast i morse... ;)

• nystanet

Oj oj nu blir jag osäker

• Bina

Vi har Klippan! Vi köpte två stycken under studietiden (varav en var bädd - de finns inte längre). Nu när vi har bättre ekonomi är vi fortfarande nöjda med den rena linjen så det har inte blivit något byte.

• Tanja

Nja, halvskön är den väl men rätt praktisk eftersom den är liten. Tyckte att själva sisten lutade nedåt mot ryggstödet så man gled inåt när man satt. Inte mitt första val men om man har ont om pengar är den ju bra.

Lycka till!

Svar på tråden ikea:s soffa klippan