• Kanelen

Få vänner att bjuda

Jag har inte så många vänner och de jag har har jag inte så nära relation med heller. Vi brukar inte ha fester i hop till exempel. Funderar på hur jag ska göra med att bjuda in till bröllopet. Är det konstigt att bjuda folk som antagligen inte skulle bjuda mig på sitt bröllop och kanske inte ens sin 30-års fest?

• Svar på tråden Få vänner att bjuda
  • Eriane

Jag tycker du ska bjuda dom du vill ha med på ditt bröllop. Det kan ju alltid leda till en närmre relation Vi bjuder själva några vi har väldigt sporadisk kontakt med just mycket just för att vi vill ha bättre kontakt.

• Kramilikram

Oj vilken svår fråga men jag rekommenderar nog er att ta en till funderare...
    vill ni bjuda dem för att:  
    Ni vill att de ska va med o glädjas på eran dag/ För att va snälla/ Fylla ut antalet...
    Kolla även över eran budget, vad vill ni lägga era pengar på..?
    Vigseln e ju öppen för alla även om man inte bjuder in alla till middag/festen.
    Lycka till! o glöm inte bort de viktigaste, Ni ska bli Herr & Fru o har bestämt er att dela leva tillsammans!
    Kramilikram 

• mct73

Jag sitter i samma sitts som du, mycket pga att jag flyttat väldigt mycket och bott utomlands periodvis. Jag bjöd bara de som jag känner i hjärtat att jag vill ha där även fast de blev få. (Min m2b gick på en lite vidare linje och det var ok med mig). Jag ville hellre ha få och kärleksfulla än många och ytliga gäster som jag kände att det skulle bli i mitt fall. Men du måste känna efter själv vilka personer som känns rätt för dig!

• Grodfrun

Jag haller med ovanstaende, fundera igenom hur du kanner, du maste absolut inte bjuda in en massa folk for att 'fylla ut'! Men om du kanner nagon eller tex har ett par arbetskamrater du gillar och ni har budget att bjuda dem sa gor det om det kanns ratt.
    Jag skulle bli jatteglad over en inbjudan fran nagon jag inte kanner sa bra, det ar ju hedrande att fa bli bjuden att narvara vid nagons stora dag!

Svar på tråden Få vänner att bjuda