• Sommarbrud 2010

Handla på ebay, hur gör man?

Letar väst och kravatt till min m2b och hittade på ebay. Men jag har aldrig handlat där tidigare och känner mig helt vilsen. Skulle behöva lite hjälp, tips råd och nån att bolla mina funderingar

Vad ska jag tänka på?
    Är det tull eller nått paketet?
    Hur ser jag vad den totala kostnaden blir, inkl frakt?

Det är den här jag sett ut:
    cgi.ebay.co.uk/Mens-Silver-Scroll-42-Waistcoat-29-Colours-of-Cravat_W0QQitemZ130382748475QQcmdZViewItemQQptZMen_s_Clothes&hash=item641e161daf

• Svar på tråden Handla på ebay, hur gör man?
  • Ezna

Här kan du beställa direkt via företaget..
    Kommer nog vi att göra så smäningom! :)
    Där kan du göra en beställning och se hur mkt den totala kostnaden blir, utan att skicka iväg beställningen! Hoppas du förstår vad jag menar.. :)

www.formaltailor.co.uk/index.php&osCsid=603c2v36a4cdjfdmc3uh8th892

• SnuGry

jag har alltid bara betalat fraktkostnad ingen tull, om du går in under fliken postage and package längre ner på sidan där du har bilden på västen, så ser du vad frakten blir till sverige, hoppas det var lite hjälp iaf :)

• SnuGry

filken postage and payment ska det vara ju :), snygg väst förresten, vi ska ha nästan likadan.

• Sommarbrud 2010

Tack för hjälpen, känns alltid svårt när man ska prova nya saker och inte vet hur det fungerar. Har skapat mig ett konto på ebay och ett paypal konto, så nu ska det handlas...

• BlackWIngedAngel
    Sommarbrud 2010 skrev 2010-04-21 20:05:19 följande:
    Tack för hjälpen, känns alltid svårt när man ska prova nya saker och inte vet hur det fungerar. Har skapat mig ett konto på ebay och ett paypal konto, så nu ska det handlas...
    Måste bara poängtera en viktig sak! Vet inte hur pass snart ni behöver ha sakerna, men tänk på att post generellt sätt kommer med flyg från andra länder. I dessa tider av vulkanutbrott kan detta innebära att restiden för varorna är väldigt osäker.
  • BlackWIngedAngel
    SnuGry skrev 2010-04-20 14:25:23 följande:
    jag har alltid bara betalat fraktkostnad ingen tull, om du går in under fliken postage and package längre ner på sidan där du har bilden på västen, så ser du vad frakten blir till sverige, hoppas det var lite hjälp iaf :)
    Det beror ju på varifrån varorna kommer. Inom EU så "tullar" vi ju inte.
  • wiicky

Ville bara säga att vi har köpt precis en sådan väst från det företaget och allt gick väldigt bra. Väldigt fin väst.

Svar på tråden Handla på ebay, hur gör man?