Inlägg från: Superstarfia |Visa alla inlägg
  • Superstarfia

    Måste få skriva av mig om min tärna..

    Jag såg det som en självklarhet att vilja ha min bästa vän sedan 1 klass som tärna. Våran vänskap har väl under åren gått både upp och ner så de flesta gör..

    Efter valet och beställningen av hennes svindyra klänning börjar jag ångra mig mer och mer och i dagsläget har jag konstant ont i magen över det här...

    Det började när klänningen var beställd och handpenningen skulle betalas, hon har sagt att hon ska betala sin klänning (dock ska vi betala en del av den). När jag skickar kontonr och handpenningsbelopp till henne får jag som svar att hon inte har råd, för hon måste ha pengar när hon ska ut och festa med en annan kompis.. det var besvikelse nr 1. Min andra tärna har redan betalat hela sin klänning... och när jag frågade hur "Carro" gjort sa hon bara, vadå skulle jag betala klänningen?? Besvikelse nr 2.

    Hon har sagt att är det nått du behöver hjälp med så säg bara till. Jag bad henne boka boende för oss natten innan. Det gjorde jag i januari, och hon har fortfarande inte bokat. När jag frågade henne om hon gjort det fick jag till svar. Jaha, skulle jag göra det?? Besvikelse nr 3.

    Nu till det som eg stör mig mest, och det har inget med bröllopet att göra öht. Det finns en tjej som inte gjort annat än att förstöra mellan oss. Snackade skit om mig, till Carro och tvärt om.. Sa till mig att Carro sagt dessa saker om mig och vicevärsa.. Jag kunde inte acceptera hennes skitnsack och bad henne dra åt hellvete. Carro däremot umgås gladeligen med den här tjejen och tycker jag är omogen som är besviken på henne för att hon umgås med henne..

    Jag har just nu lust att bara avbålsa hela jävla bröllopet pga den här tärnan.. jag ORKAR verkligen inte med allt det här..

  • Svar på tråden Måste få skriva av mig om min tärna..
  • Superstarfia
    BrideBecks skrev 2010-04-19 09:03:14 följande:
    Hade du inte beställt den där snordyra klänningen hade jag dumpat henne som brudtärna om jag vore dig. En tärna ska inte få en att må dåligt, de ska ju vara ett stöd. Hon verkar inte visa något större engagemang för sin vänninas största dag i livet. Det låter inte som om ni är så bra vänner längre av det jag läser. Finns det ingen annan som kan ta över klänningen och vara tärna istället? Eller är den skräddarsydd?Jag hoppas verkligen det löser sig för dig.
    Jag har tänkt den tanken så många gånger de senaste månaderna.. Hon vill bara vara med å göra det roliga... Något stöd kan jag ju knappast säga att hon är..
    Nej, den är inte skräddarsydd så det borde väl finnas nån, problemet är väl att jag inte har nån jag vill ha....
  • Superstarfia

    jag har ju min lillasyster också.. så en tärna har jag iaf..

    Det som stör mig är att hon inte kan förstå varför jag är besviken på henne....

  • Superstarfia

    Bride in leather skrev 2010-04-19 09:32:33 följande:


    FiaVissa kommer aldrig att förstå så är det bara.
    Antar att du har rätt, har precis gråtit ut i telefon för m2b och han vart fly förbannad på tärnan. Han vet hur mycket jag sliter för att alla ska bli nöjda och glada jämt och hur mycket jag ställt upp på henne när den här tjejen hon nu är så bra kompis med snackat massa skit och ljugit till höger och vänster om henne....
  • Superstarfia

    Jag har sovit gott i natt och hunnit varva ner lite.. Jag tänker inte säga upp bekantskapen med henne, men jag tänker ta mig ett ordentligt snack med henne. Det här med att ta bort henne som tärna måste jag fundera ett tag till på.

    Igår ringde jag och skulle boka hotell, just för att hon inte gjort det.. tror ni det fanns ett enda litet rum i stan?? NEEEEEEEJ! jag blir galen, så nu får vi bo i grannstan...

  • Superstarfia
    UBW skrev 2010-04-21 02:04:05 följande:
    Som du själv skriver så var det en "svindyr" klänning.Jag skulle då inte kräva av mina tärnor att köpa något "svindyrt", tycker att det är mycket bridezilla-varning över det. Och faktiskt fräckt! Kanske är det bla sådant som gjort att hon inte vill/kan/har råd att engagera sig i ditt stundande bröllop så mycket som du skulle vilja.Sen är det bara att acceptera att vissa vänskaper förändras över åren, men de kan vara bra ändå!Om hon inte lever upp till dina krav är det väl bara att snacka med henne och säga att det inte kommer att funka att ha henne som tärna. Kanske är hon inne på samma linje...Lycka till!
    Mitt enda krav på klänningen var att den skulle vara vinröd, sen fick dem välja helt efter eget huvud och jag hade skitit helt i om det var en klänning från h&m eller uppsydd.. Nu valde dom själva att beställa klänningar från NIXA, jag var inte ens med när klänningarna provades och beställdes...
Svar på tråden Måste få skriva av mig om min tärna..