• Lapinette

Om vulkanen tillåter ...

... så ska vi resa en massa på denna tråd !

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...
  • MabCar
    nennesjuttioåtta skrev 2010-06-18 09:39:54 följande:
    muggles www.kohchang.se/kohmaak/ Vi bodde några nätter på Koh Kahm, men det kanske är för "enkelt" om man har barn?!?! Koh Maak har mer faciliteter. Men det var många (säkert 10 st) som åkte från koh Maak till Koh Kham (en liten båt som tog 5 minuter) bara för att det var så lugnt och fint. 
    Hej,

Har du varit på Koh Maak? Vi har bokat bröllopsresa dit. Skulle du vilja dela med lite tips och råd?

• Lapinette

Ser ut som nenne har varit där så vi får "ropa" in henne för lite tips!

• MabCar
    Lapinette skrev 2010-06-30 10:17:44 följande:
    Ser ut som nenne har varit där så vi får "ropa" in henne för lite tips!
    Det vore toppen!
  • nennesjuttioåtta
    MabCar skrev 2010-06-30 10:04:58 följande:
    Hej, Har du varit på Koh Maak? Vi har bokat bröllopsresa dit. Skulle du vilja dela med lite tips och råd?
    *hörde lockropen*

Vi var en halv dag på Koh Maak för att betala räkningar för de hade internet. Vi bodde ju på Koh Kahm, dit gick det en liten båt varje dag. Åk dit och ät, sola, slappa!!! Har inga tips på Maak annars, dels eftersom vi inte var där så länge och under den tiden så kom det ett ösregn, vi vandrade fram och tillbaka på stranden och tog en drink bara. Det finns ju flera öar runtomkirng att besöka också! Tror dock den sidan vi besökte var den tristaste, vad jag sett på bilder därifrån. Vattnet var ganska grumligt (jämfört med andra delar av Thailand, vad jag hört) och vi hittade inte Nemo, men jag tror ni kommer bli nöjda iaf.

• muggles

Lappis: åh vad sugen jag blev på Tokyo nu - har varit sugen på att åka dit ända sedan jag såg Lost in Translation första gången.

• Tinga

muggles skrev 2010-07-01 10:17:15 följande:
    Lappis: åh vad sugen jag blev på Tokyo nu - har varit sugen på att åka dit ända sedan jag såg Lost in Translation första gången.

Muggles - ja, mitt stora problem är att jag måste jobba också under veckan i Japan. Surfade runt en liten stund om restips igår, och jag är så sugen på att komma iväg nu.

• muggles

Tinga: ska bli spännande att höra efteråt vad du tyckte om Japan/Tokyo!

Lappis: nej vi har inte bestämt resmål än, känns som att vi har rätt mkt tid på oss innan vi behöver bestämma oss. Vi har några kriterier som måste vara uppfyllda (tex ska det finnas barnklubb så vi får lite lyxig egentid), men annars är det väldigt öppet.

• Lapinette

Vi får se om det blir Japan nästa år. Maken är sugen eftersom han inte varit där men samtidigt lockar även Argentina, Namibia ... ja, det finns ju så många ställen man vill se.

Tokyo är maffigt men annars är min favorit Hiroshima och så vackra Kyoto med alla sina tempel.

• muggles

Av länder i Afrika (förutom SA och Tanzania) så skulle jag vilja besöka Botswana - blev sugen när jag läste Damernas detektivbyrå. Som deckare var de böckerna inte speciellt bra (inte så spännande menar jag) men som reseskildring var de verkligen så att de gjorde mig sugen! Böckerna liksom "doftar" Afrika/Botswana.

Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...