• Senili­a
    Äldre 18 Apr 13:22
    7191 visningar
    28 svar
    28
    7191

    Den mannen, den mannen

    Jag vet, jag vet.. Detta är ett i-lands problem men jag blir så trött..
    Sitter med våra inbjudningskort - 35 stycken. Alla görs by hand och by me.. Min mb gör.. ingenting.. Om man inte ber honom om hjälp med en specifik sak. Och sen ingenting igen.. Jag blir bara så trött. Är det bara jag som ska gifta mig? Är inte han med alls? Känns inte som det ibland. Jag förstår inte hur han, 4 månader innan bröllopet, inte har börjat tänka på vem han ska ha som best man. Jag frågade mina tärnor för över ett år sedan.. Eller börjat prova kläder..
    Blir så stressad och ledsen när han ignorerar mina frågor och bara sätter sig framför datorn..
    Men men, jag gifter mig med en nörd - det visste jag..
    Suck..

  • Svar på tråden Den mannen, den mannen
  • lärkan
    Äldre 18 Apr 13:33
    #1

    Stackars... Man vill ju vara två om att planera en av den största händelserna i erat liv som par... Går det inte att prata med honom om hur du känner?! Inte enbart för att stressa honom men att säga det utifrån att du blir ledsen över att han är så inaktiv i alla de förberedelser som ska göras.


    Lycka till {#lang_emotions_heart}


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Linnis­pinnis
    Äldre 18 Apr 13:35
    #2

    Haha det där känner jag igen. Precis så är det för oss också...fast vi gifter oss om mindre än 2,5 månad :P
    Men som sagt....vi visste ju redan att vi gifter oss med nördar :)

  • cajeli
    Äldre 18 Apr 13:40
    #3

    Ett litet enkelt tips!
    Prata med din blivande och förklara att saker och ting inte bara sker, de sker för att någon gör dem och i detta fall är någon du.
    Dela på uppgifterna som ska göras, låt honom också ta ansvar, hur kommer ert framtida liv att se ut om inte han tar ansvar för er relation på samma sätt som du.
    Lycka till!

  • Moirie
    Äldre 18 Apr 15:09
    #4

    Om det är saker som egentligen bara han drabbas av om det inte blir gjort i rimlig tid så skulle jag nog låta honom sega vidare och tänka att han får ta konsekvenserna av att tex inte prova kläder i god tid (åka runt i vild panik från affär till affär och testa det ena och andra de sista veckorna). Men om det är sånt som du drabbas av direkt så behöver ni prata om det.

    Min man och jag delade på bröllopsplaneringen bra men i vardagen, särskilt om det gäller trist pappersarbete, som formulär som ska fyllas i och skickas in, så verkar han mest sticka huvudet i sanden så jag känner mig tvungen att se till att saker blir gjorda. Verkligen irriterande, speciellt som saker som han skjuter upp kommer drabba mig också i många fall. Det är som om jag ibland måste förklara för honom att anledningen till att jag tjatar om deklarationer, försäkringar och telefonsamtal med myndigheter inte är att jag har något sorts specialintresse för trista grejer utan att jag faktiskt försöker förhindra att vi hamnar i trubbel om nåt skulle gå snett. :-/

  • miris
    Äldre 18 Apr 15:31
    #5

    Min blivande är heller inte så jätte-delaktig, men han vill. Jag tänker på bröllop JÄMT, men det gör inte han. Det är väl så vi är.

    Det har fungerat bra när vi satt oss ner och pratat ihop om hur vi vill ha det och skrivit lista på vad hans uppgifter är o.s.v.
    Om han har en lista på ställen han ska ringa till eller saker han ska köpa/fixa så är det nog lättare att det blir gjort än om du "tjatar". Bara ett tips. :)

  • Blivan­deFruP­etters­son
    Äldre 18 Apr 19:15
    #6

    Jag känner igen det där så väl, undrar om det är någon sorts manlig gen?

    Om jag ska få min blivande att komma med konkreta åsikter så gäller det att lägga fram cateringmenyn och säga att nu ska vi välja ut det här antalet rätter, och det ska ske NU, eller påpeka att det här är hans uppgift och den behöver bli klar snarast.

    Efter en del av det slaget har han i alla fall varit med i beslut om de flesta större saker. Att det sen är jag som får mejla församlingen, alla ställen som saker ska beställas ifrån, skriva listor och fylla i papper är något jag har slutat försöka ändra på. Nu har jag dock förklarat att de detaljer som är kvar att fixa kommer jag att skriva ner på en lista som jag delar på mitten och den ena halvan är hans, och det verkar han vara med på .

  • celina­ina
    Äldre 22 May 21:16
    #7

    Min sambo får sköta allt ringande, för jag avskyr att ringa okända människor.. :) Annars så står väl jag för det mesta av planeringen och tänkandet, så får han ha åsikter om det när jag lägger fram det... lite tråkigt kanske, men han känner sig nog hyfsat delaktig iaf. Idag beställde vi ju ringar på hans intiativ.

    Pysslandet får jag nog däremot göra själv, dels för att barnen behöver en förälder som umgås med dem och dels för att jag älskar att pyssla.. så jag tar mig den friheten att göra det..:)

  • Muulin
    Äldre 22 May 21:19
    #8

    Åh...  kanske han är som min M2B... Jag har varit så oerhört trött på honom ibland för att han inte tänker o gör som jag vill..  Men, nu så här i slutet (gifter oss om en vecka) så har han löst allt som han borde göra plus lite till....  Jag trodee alltså att han var för sent ute men icke! NÄr han väl satte fart så löste han allt galant! o på sitt sätt när han ville.... 

    Han kommer säkert igång! =)

    Lycka till!

  • Fnutti­s
    Äldre 22 May 21:24
    #9

    Vi visste ju att vi gifter oss med nördar :)


    Min m2b hjälper inte mycket heller om jag inte tjatar. Ett tips: säg något i förbigående när han är på bra humör och du inte har sagt något om bröllopet på några dagar. Det hjälper på min :D

  • flassa­n
    Äldre 23 May 01:19
    #10

    men han kanske inte delar detta intresse med dig helt enkelt.. vissa ser bröllopet som en dag ,man gifter sig.. andra som ett heltidsprojekt i flera månader...

Svar på tråden Den mannen, den mannen