• Bride2011

Nu har jag anmält mig till Viktklubb.se!

Nu ska de sista 5 kilona bort på 8 veckor!!! Hoppas att jag lyckas! Någon som har erfarenhet av Viktklubb?

• Svar på tråden Nu har jag anmält mig till Viktklubb.se!
  • Bride2011

Fjosok: Så SANT! Ofta lätt att glömma!

• Lillie79

Imorgon kör jag också igång med viktklubb! Så då kan vi heja på varandra lite!

• Lajsan

Får höra hur första dagen varit?

• Bride2011

Det kändes jättebra igår. En sallad till lunch (egenkomponerad) och god fiskrätt till middag. En halvtimmes stavgång däremellan, inte jättehungrig någon gång och det bästa av allt - inte sugen på kvällen efter middagen!Hoppas att idag blir lika bra Mitt "största" (enda) problem hittills är att i den föreslagna menyn ska jag äta havregrynsgröt till frukost med jämna mellanrum. Jag vet ju att det är mättande och nyttigt, men kan inte med smaken och konsistensen Så nu har jag bestämt mig för att öva en morgon i veckan eftersom jag är övertygad om att man kan vänja sig vid alla smaker

• Liina86

Jag är också med i viktklubb och har tappat drygt 16 kg sen nyår. Jag äter dock inte enligt menyerna utan äter ungefär samma mat som förut men håller reda på hur mycket jag stoppar i mig. Äter heller knappt något godis, chips, bakverk och liknande även om det händer nån enstaka gång och dricker sällan alkohol.

Bride2011: Om jag vore du skulle jag strunta i att pina i dig havregrynsgröt och hitta en hälsosam frukost som du gillar. Risken är nog annars stor att du ger upp. Själv äter jag 100g hallon i 250g lättfil till frukost. Ibland tar jag också en knäckemacka med skinka på och en frukt till. Tycker jag är en god frukost =)

Lycka till!

• Bride2011

Liina86: tack för tipset, jag håller mig till den frukost jag gillar istället

Det är ju "vägningsdag" imorgon på Viktklubb, men eftersom jag är på resa då utan tillgång till våg så vägde jag mig idag istället..... och vågen visade minus 1,1 kg på en vecka. Jag är jättenöjd! Speciellt som det inte har varit jobbigt alls den här veckan. Jag har ätit gott, blivit mätt och till och med tagit ett par glas vin både fredag och lördag.

Hur har det gått för er andra!???

• Lillie79

Min förb"#€ våg valde att lägga av precis nu så jag har tagit en startvikt som jag tror stämmer. Har varit och köpt en ny idag, så första veckans plus/minus blir inte lika intressant. Dock är har jag börjat få ordning på mina matsedlar, och det känns inte alls så farligt att hålla sig under de bestämda kalorierna! Äter inte enligt deras recept, utan mestadels mina egna, men det funkar bra det med! Knäckebröd och ett ägg eller en liten yoghurt till frukost, omelett, keldasoppa eller liknande till lunch och därefter ett "vanlig" middag (okej, inga mängder gräddsås kanske) fast mindre portioner! Mellanmål blir frukt eller en påse minimorötter. Känns riktigt bra hittills!

• Lajsan

Bride2011 skrev 2010-04-25 16:45:39 följande:
    Liina86: tack för tipset, jag håller mig till den frukost jag gillar istället Det är ju "vägningsdag" imorgon på Viktklubb, men eftersom jag är på resa då utan tillgång till våg så vägde jag mig idag istället..... och vågen visade minus 1,1 kg på en vecka. Jag är jättenöjd! Speciellt som det inte har varit jobbigt alls den här veckan. Jag har ätit gott, blivit mätt och till och med tagit ett par glas vin både fredag och lördag. Hur har det gått för er andra!???

Bra jobbat! Själv går jag fortfarande i funderarstadiet om jag ska gå med men tänker på vad jag äter hyfsat och tränar, men helgerna är inte bra... hoppas få höra mer från er som är med och hur det går! Lycka till!

• nellie2010

Jag är också med i viktklubb.se, har varit med sen 4 veckor tillbaka och har hittills gått ner 3 kg. Är nervös inför morgondagens vägning, förra veckan gick jag ner trots att jag misskött mig, så jag är rädd för bakslag denna vecka. Har dock tagit en ordentlig promenad i går och tränat på friskis idag. Håller tummarna iaf!

Mitt mål är totalt -10 kg.

• Januaribröllop

Härligt att se att det finns fler som kämpar med Viktklubb. Jag satsar också på lite viktminskning, kul att det finns fler som kan peppa lite!
    Lycka till!

Svar på tråden Nu har jag anmält mig till Viktklubb.se!