• Moloko1976

Ok klänning att ha på ett bröllop???

Ska på bröllop i maj (klädsel kostym) och måste inhandla klänning. Går sällan (väldigt sällan) på bröllop så att inhandla en festklänning som kan användas enbart på bröllop känns inte jätte intressant (typ långklänning). Har hittat en klänning jag förälskat mig i, men vet inte om jag blir 'underklädd'. Dessutom har klänningen en vit bas, men med stora färglada blommor, men ändå vit bas.

Så fram med era brutalt ärliga svar Är det här en klänning man vågar dyka upp i på ett bröllop??

www.fabulousliving.se/desigual-klanning-giorgy-p-3052-c-261.aspx

• Svar på tråden Ok klänning att ha på ett bröllop???
  • Moloko1976

Skickade mail till bruden igår (eftersom jag inte kunde hitta inbjudan) och frågade vad för klädkod det var. Hon skrev Mörk Kostym. När jag sen hittade inbjudan står det Kostym. Men jag bör ju gå efter vad hon skriver i mailet, och denna klänning passar ju inte på ett Mörk Kostym-bröllop. Blir till att skicka tillbaka och gå på jakt efter ny stiligare klänning.

• Sonja68

Så synd! För klänningen var jättefin. Somrig. Man blir glad av den

• patrikoannika

Jag köper den av dig!

Halva priset... Ok?

• Liina86

Jag tycker klänningen var helt ok men för det priset så tror jag att du kan hitta en ännu finare!

Är det någon annan som tycker att det är konstigt att larmet sitter kvar på klänningen på bilden?

• Moloko1976

Har varit ute på stan i 5 timmar idag och letat Hittade inget som kändes rätt.

Konstigt att det på inbjudan står Kostym men i hennes mail mörk kostym. Hade ju kunnat fråga vilket som är rätt men vill inte belasta bruden med mina klädproblem.

patrikoannika: Nice try

• N0RA
    Liina86 skrev 2010-04-14 17:55:58 följande:
    Jag tycker klänningen var helt ok men för det priset så tror jag att du kan hitta en ännu finare!Är det någon annan som tycker att det är konstigt att larmet sitter kvar på klänningen på bilden?
    HA HA! Det tog ett tag för mig att hitta larmet, vilken miss! Ja, jag tycker det är en aning konstigt att larmet sitter kvar!
  • Nicossambo

Jag tyckte också klännigen var fin, men du har rättt basen är vit, kan du inte prata med bruden visa klänninge och fråga om den kan vara ok att ha på sig.
    Lycka till!

• N0RA
    Moloko1976 skrev 2010-04-14 18:42:06 följande:
    Haha, var är larmet?
    Larmet sitter på sidobilden, i kjoldelen ganska långt ner!

Mycket fin klänning. Om du skulle komma på mitt bröllop hade du absolut fått ha den, vi har klädkod kavaj. Dock tycker jag att så länge man inte har en högtravande klädkod (aftontoalett till exempel) så har väl gästerna sunt förnuft att klä sig fina, men också att ta något de trivs i?
  • Skuggan

Men du, om du får olika svar i e-post och på inbjudan så kan det vara läge att prata med bruden. Inbjudan är ju det som gått ut till alla gäster och som alla som inte tänkt prata kläder med brudparet kommer förhålla sig till.

Om inte annat så kan det ju vara vänligt av dig att uppmärksamma dem på de olika svaren. Det är ju trist för dem med om gästerna har olika bud.

Sen vet inte jag om det rent strikt finns en klädkod som heter kostym. Rätta mig om jag har fel men brukar det inte vara kavaj eller mörk kostym?

JAg tycker inte du belastar bruden, jag tycker det är bra att de får veta om det finns otydligheter för gästerna.

• Moloko1976

Jo, nu har jag hört med bruden. Jag skrev att jag tyckte klänningen var fin, men kanske inte passade till ett Mörkt kostym-bröllop. Hon skrev: Jag tycker absolut att du kan ha den klänningen.

Så då känns det ju som att jag vågar dyka upp i den Har bett än väninna som gör smycken att skapa någon kreation till den så att det passar perfekt till klänningen

skuggan: Här på bröllopstorget står Kostym och Kavaj under samma rad: brollopstorget.se/Traditioner/gaster.php

Så jag kör på klänningen Tusen tack för alla era svar!

• Skuggan
    Moloko1976 skrev 2010-04-15 16:49:07 följande:
    Jo, nu har jag hört med bruden. Jag skrev att jag tyckte klänningen var fin, men kanske inte passade till ett Mörkt kostym-bröllop. Hon skrev: Jag tycker absolut att du kan ha den klänningen.Så då känns det ju som att jag vågar dyka upp i den Har bett än väninna som gör smycken att skapa någon kreation till den så att det passar perfekt till klänningen skuggan: Här på bröllopstorget står Kostym och Kavaj under samma rad: brollopstorget.se/Traditioner/gaster.phpSå jag kör på klänningen Tusen tack för alla era svar!
    Ah, men då är det ju löst! Vad bra.
Svar på tråden Ok klänning att ha på ett bröllop???