• Moloko1976

Ok klänning att ha på ett bröllop???

Ska på bröllop i maj (klädsel kostym) och måste inhandla klänning. Går sällan (väldigt sällan) på bröllop så att inhandla en festklänning som kan användas enbart på bröllop känns inte jätte intressant (typ långklänning). Har hittat en klänning jag förälskat mig i, men vet inte om jag blir 'underklädd'. Dessutom har klänningen en vit bas, men med stora färglada blommor, men ändå vit bas.

Så fram med era brutalt ärliga svar Är det här en klänning man vågar dyka upp i på ett bröllop??

www.fabulousliving.se/desigual-klanning-giorgy-p-3052-c-261.aspx

• Svar på tråden Ok klänning att ha på ett bröllop???
  • Svanboet

Jag tycker den är snygg och uppklädd/underklädd avgörs i det läget av accesoarerna (stavning?).

Ha en snygg håruppsättning, lite smycken och "finare" skor så ska du se att du blir en pingla

• Miiiiisan

Jätte vacker klänning!

• miaik

Jag tycker att den var supersnygg!

• lydice

Jag tycker absolut du kan ha den. Står du nära bruden kan du ju alltid höra dig för... Klädsel kavaj anspelar ju ändå på att det kan vara lite "enklare" klädsel så... Viktigt är också att ha något man trivs i tycker jag.

• Flotten

Har de inte ens lagt upp fållen på klänningen ordentligt?Kolla bilden!
    Vad du än gör så använd INTE korviga tights som modellen på bilden gör. Inte tights överhuvudtaget, snälla!

• Moloko1976

Haha, nä, tights kommer jag definitivt inte att använda hihi.

Flotten: Det är inte fållen som är slarvig, nertill är den lätt ballongformad

• Moloko1976

Tack för era kommentarer, helt rätt i att accessoarerna avgör. Men jag ska nog ändå höra med bruden i fråga.

• happytoaster

Vi har klädkod kavaj och jag skulle inte ha några problem med den klänningen så länge man skippar tights :)

• cajeli

Vilken snygg klänning! Du kommer göra succe med denna tillsamans med snygga skor, smycken och kanske en sjal till axlarna.

Svar på tråden Ok klänning att ha på ett bröllop???