• Alexandra73

Svän Fogelqvist, någon som känner till han?

Hej!
    Är det någon som känner till denna präst??

Vi har fått honom tilldelad...

• Svar på tråden Svän Fogelqvist, någon som känner till han?
  • Brus12

Hej! Jag varken har eller ska gifta mig inom den närmsta framtiden, men jag och min kille har börjat prata om saken. Idag pratade vi faktiskt om var och vem som skulle kunna viga oss. Och då var Svän den första jag kom att tänka på. Svän är min "barndomspräst"... Det var han som konfirmerade mig och eftersom jag var med i kyrkokören och gick i samma skola som hans barn så fanns han alltid i närheten när jag var mindre.

Jag minns hur han en gång på en skolavslutning höll en predikan i kyrkan och hade släpat in en silltunna. Han tog upp en fisk därifrån och pratade och lyckades hålla intresset uppe bland alla barn i kyrkan. Det måste väl vara det bästa betyget en präst kan få? Haha. Och han pratade ofta om sina upplevelser från de åren som han och hans familj bodde i Tanzania.

Nu kanske han har förändrat sig radikalt, men jag skulle inte tro det. Han är den roligaste, mest öppna, minst tråkiga och förstående präst jag någonsin träffat på och det faktum att jag fortfarande tänker på honom ibland - 15 år senare - säger väl ganska mycket om vilka intryck han gör på andra människor.

Lycka till med giftermålet! :)

• 100717

Han döpte min äldsta son och var präst på min mormors begravning. En helt underbar präst! Om jag skulle gifta mig i kyrkan så skulle jag ha önskat honom!!!

Svar på tråden Svän Fogelqvist, någon som känner till han?