• Ängla80

Naglar- håller det bra, jag har väldigt korta dåliga egna naglar

Hejsan!
    Jag har tidigare bitit på mina naglar och jag måste erkänna att jag ibland känner suget och då river jag av mina naglar istället.

Jag har med andra ord väldigt fula naglar och ganska korta. Går det att göra nagelförlängning och vad rekommenderas för mina naglar och vad håller bäst. Hur ofta måste man göra om det/förbättra och vad kostar det. Jag vill ju givetvis ha fina naglar på bröllopet.

tack

• Svar på tråden Naglar- håller det bra, jag har väldigt korta dåliga egna naglar
  • Trasan99

Det är bara att erkänna: jag är också nagelbitare! För att slippa tänka på naglarna i stressen fram till bröllopet bestämde jag mig för att göra akrylnaglar lagom till bröllopet, och jag är supernöjd. För mig kostade det 599:-.

• fibobs

Det går säkert att göra fina naglar av dina också. Jag gör mina naglar med Bio Sculpture (gel) och är väldigt nöjd med det! De håller sig fina de första 3 veckorna sedan syns utväxten. Men sköter man dom så räcker det med en uppdatering av dem var 4-5:e vecka. Jag gör dem var 5:e.
    Bara fransk maniky kostar ca 600kr och vill du ha något fint på dem så kostar det lite extra.
    De säger att Bio naglar (gel) är lite mera skonsamt mot själva naglen än akryl.
    Om du har funderat på att fixa dom til bröllopet kan jag rekommendera att du gör dom en gång innan, alltså någon måndad eller så, för att vänja dig, och sedan göra om nya ett par dagar innan bröllopet.
    Lycka till!

• biancaS

Hej jag hade jätte fula naglar, vart bor du? den tjej jag gick hos är super duktig och petnoga, och tar sig verkligen tid för dig som kund. Bor du i stockholm så kan jag varmt rekomendera henne. Dessutom har hon erbjudande nu, tror det är 400 kr, för fransk, annars har hon även ett sluta bita på naglar efbjudande. Kolla in hennes hemsida. www.deenails.se lycka till.

• Ängla80

Tack för alla tips!
    Jag hade tänkt att testa 1-2 ggr innan så jag har vant mig. Vill ha ganska korta naglar men ändå fina. Tyvärr bor jag inte i Stocholm men tack för tipsen.

Håller de sämre om man är i solen eller badar mycket?

• Moi mokulat

Intressant tråd. Jag vill också fixa naglarna, men sen vill jag kunna ta bort dem utan att de ska kosta massor.

• Linkan82

Vart i Sverige bor du då? Hittar du en duktig nagelteknolog så ska Det inte vara några problem att få fina naglar. Men bra att du har tänkt gå och göra naglarna några gånger innan. Då får du bäst resultat. Och så hinner du se vad du får....

Jag arbetar med ett material (gelé) som heter Calgel. Den är skonsam och går enkelt att ta bort från dina naglar.

Moi mokulat:
    Det brukar inte kosta så mycket att ta bort dem.

• Moi mokulat

Sist jag hade de så möglade min under. De blev helt svampiga.

Linkan82 skrev 2010-04-12 17:11:18 följande:
    Vart i Sverige bor du då? Hittar du en duktig nagelteknolog så ska Det inte vara några problem att få fina naglar. Men bra att du har tänkt gå och göra naglarna några gånger innan. Då får du bäst resultat. Och så hinner du se vad du får....Jag arbetar med ett material (gelé) som heter Calgel. Den är skonsam och går enkelt att ta bort från dina naglar. Moi mokulat:Det brukar inte kosta så mycket att ta bort dem.
  • Rosvägen

Moi mokulat skrev 2010-04-13 13:20:20 följande:

Sist jag hade de så möglade min under. De blev helt svampiga.
    Vilken fruktansvärd upplevelse!!
    Den nagelterapeuten kan inte ha haft diplom??
    Har dom helt missat anatomin och nagelsjukdomar?
    ..hade hon inte rengjort verktygen hon använt sig av?
    Det ska bara inte få hända! Inga bakterier får bli instängda mellan material och nagel då kan det bli så tokigt..

Jag tipsar om att höra med Karins nagelhörna i Sthlm om en duktig nagelterapeut nära dig Ängla80! Jag är själv utbildad hos henne och för min egen del hade jag problem att hitta någon som var tillräckligt duktig och dessutom jobbade med ett material som vill sitta kvar på mina naglar!
    Light Elegance är min kärlek! Ett gele som sitter kvar, det gick så långt att jag utbildade mig själv till slut en dyr hobby men guuud så roligt att dekorera naglar:)
    Hon har säkert flera nageltjejer ute i sverige..
    Vart bor du?
  • Moi mokulat

Jo hon hade diplom och allt. Men jag vet itne vart det gick fel. Men när jag tog bort dem förljde naglen med och så var det bara en äcklig blöt undernagel som såg bucklig och äcklig ut.

jag går inte till henne igen.

Nu bor jag i Kalmar och här finns lite att välja mellan, men frågan är vad jag ska välja.
    Alla säger olika när jag kommer till dem "de är bäst" men
    frågan vad som är bäst för mig.

• Rosvägen

Moi mokulat skrev 2010-04-13 14:18:59 följande:

Jo hon hade diplom och allt. Men jag vet itne vart det gick fel. Men när jag tog bort dem förljde naglen med och så var det bara en äcklig blöt undernagel som såg bucklig och äcklig ut.jag går inte till henne igen.Nu bor jag i Kalmar och här finns lite att välja mellan, men frågan är vad jag ska välja.Alla säger olika när jag kommer till dem "de är bäst" men frågan vad som är bäst för mig.
    Det är sant! Alla är vi olika så det finns säkert många att välja på som är duktiga det gäller bara att hitta dom!
Svar på tråden Naglar- håller det bra, jag har väldigt korta dåliga egna naglar