• asfaltsblomman

Tärnklänning

Funderar på färgen på min tärnas klänning. Jag själv ska ha en vit klänning med ganska mycket rött i. bild finns i mitt galleri, men där är den blå. Tror att det blir för mycket om hon har en röd klänning, vad tror ni om att hon har en mörkgrön? Andra förslag mottages gärna.

Tack

• Svar på tråden Tärnklänning
  • fryser

hallo. dte var lite svårt eftersom ni verkar ha mycket rött överhuvudtaget. men en mörkgrön färg tror jag oxå på. tror att dte blir alldeles för mycket rött. tycker att din egna färgkänsla är kanon lycka till

• asfaltsblomman

Skönt att höra att nån håller med om ens åsikter. Tärnan har precis fått barn, så hon själv har inte hunnit funder så mycket

• Pyttsan

Jag tror inte heller att det blir för mycket rött. Hittar ni en röd som du gillar och passar henne så kör på! Annars tycker jag att "gammeldagsrosa" kan passa mot rött. Inte knallig rosa, det finns rätt mycket i mjukt varm rosa nyanser just nu. Och grönt, absolut!

Tycker det är viktigt att tärnan passar i färgen, annars ser det bara konstlat ut, om man valt en färg "bara för att".

• fryser

gullig du är som tänker på henne. gillar hon mörkgrönt? är hon den typen som passar i den färgen? det är oxå lite viktigt. ibland önskar jag att jag inte hade gett mina tärnor så fria händer vi har sagt vi betalar max 1500 var för deras klänningar, de får hitta de själva o de måste antingen gå i någon rosa nyans eller jätte mörk champange. de har fortfarnde inte hittat klänningar för de är så olika i smakerna hade jag köpt klänningarna så hade de hängt hemma redan..hehe

• asfaltsblomman

Min tärna passar bra i grönt, hon har mörkbrunt hår och mörka ögon. Självklart ska hon vara fin i klänningen, det är min syster och jag vill ju att hon ska vara nästan lika fin som mig

Svar på tråden Tärnklänning