Vals i Stockholm
Har någon tagit danslektioner och/eller kan tipsa om bra ställe att lära sig dansa vals ordentligt?
www.maxiander.se/
Har någon tagit danslektioner och/eller kan tipsa om bra ställe att lära sig dansa vals ordentligt?
www.maxiander.se/
Om du söker på vals och bröllopsvals ihop med danskurs hittar du en hel uppsjö, vet att Kulturama bland annat hade en endagars.
Vi valde att kontakta Dansskolan Sulan (hihi så sött namn) för en 7 veckorskurs istället. Men då lär vi oss både vals och chachacha. Det är hur kul som helst och riktigt mysigt att gå och dansa med älsklingen :)
Vi gick en underbar kurs på fem gången hos Studiefrämjandet. Läraren var bra och vi fick lära oss en massa fina turer som vi kan ha nytta av när vi sedan dansar vår dans.
Det var min sambo som hittade dem och bokade in oss... innan han frågade mig. Han ville självklart att vi skulle dansa men han ville inte göra bort sig på den dansen.
Nu övar vi lite då och då för att verkligen få det att sitta.
Vi gick också studiefrämjandets kurs och jag håller med aikidoaasa om att vi fick lära oss mycket under kursen. Att dessutom gå en kurs tillsammans med sin partner var väldigt trevligt. Roligt att hitta en "danskompis" här förresten :)
Under kursen blev dessutom vals något mycket större för mig än innan. Att det fanns så många turer hade jag ingen aning om.
Om ni ska gå en kurs rekommenderar jag en kurs med flera kurstillfällen där ni kan träna hemma mellan varje tillfälle.
Aikidoaasa har ni hittat någon låt att dansa till ännu? Vi ska dansa till den här:
Lycka till med den fortsatta dansen och bröllopet
Åhå vill också gå en kurs flera veckor i rad, vi kollade på det innan men jag pendlar till Skåne då och då så vi skulle missa lite väl mycket tyvärr... :(
Men sulan hade tre kurser om tre veckor och intensivkurser me :)
Studiefrämjandet har nästa kursstart först till hösten, då är vi redan gifta..
Tack för era fina och bra tips!
Är det bra på Sulan???
www.maxiander.se
Jag tycker det är väldigt bra på Sulan, Karin och Reinhard är lite lustiga men väldigt varma och trevliga människor. De är pedagogiska och bryr sig om att man hittar rätt etc. Berättar man dessutom att det är inför bröllopet så blir de väldigt entusiastiska ;)
Antingen kan man köra deras färdiga kurs eller så går det att ta privatlektioner. Är det bara vals ni vill ha kanske det är bättre, särskilt om du åker lite fram och tillbaka? För då är det kanske bättre att kunna boka lite från vecka till vecka beroende på planering.
Vad bra :)
Ska nog ta dansen där då :)
Jag har pluggat i Lund men är klar nu i juni så då behöver jag inte pendla mer och på Sulan har de nya kursstarter löpande vilket är perfekt för oss!
Ska bli jätteroligt att ta danslektioner tillsammans, är ganska romantiskt att hitta på saker gemensamt med sin älskade!
Tack för tipset!
www.maxiander.se/
Vi går hos Malin och David Watson - de är superhärliga!!
Dyrt blir det, men så himla kul!
Vi har bokat tid för lektion på brudvals.nu, Marikas Dansstudio på Döbelnsgatan i Stockholm.
Inte varit där ännu, men kan återkomma när vi fått vår lekion