• Hoffsennanen Tottoplex

Reaktion på förlovning

Hur har olika människor reagerat på eran förlovning?
    Vissa kollegor har reagerat bättre än mina nära och kära.
    Bara lite nyfiken!

• Svar på tråden Reaktion på förlovning
  • Mörk Ängel

Alla blev glada för vår skull.

Min mamma blev nog inte så förvånad men glad. Min bror grattade så mycket och tyckte det var skoj.
    Hans mamma grät, hans syster visade stor glädje och hans pappa tyckte nog det var kul men måste alltid låtsas som att det är "onödigt", eller hur jag ska förklara.

Inga negativa reaktioner från några vänner heller faktiskt.

• Hoffsennanen Tottoplex

Har ett syskon som svarade " va fan... Fest om ett år då?"
    kan det va att jag är yngst? Tycker det skulle vara en dum anledning att svara så..

• Mörk Ängel

Är du yngst och först förlovad?

Ditt syskon skojade säkert bara...? Lite konstig kommentar.

• Hoffsennanen Tottoplex

Väldigt konstig... De andra super glada. Men man blir lite ledsen faktiskt. Träffade dem igår för första gången efter förlovningen. Och inte ett ord.

• hernameispekka

Mins sida blev jätteglad men hans tycker vi är för unga :P Och vi är ju unga, men inte FÖR unga :P om ni fattar :P

• KatjaB

de flesta har tyckt att det är kul o grattat, som man brukar göra. Sen finns ju de som inte tycker att det är sånt ståhej att gifta sig, med barn o allt redan. Och det är väl lite av en generationsfråga, jag kan ta att sambons mormor frågade att jag inte väl skulle ha vit klänning, "joo, och ett hårflor också"

men om folk inte reagerar alls eller knappt grattar så är det klart att man skulle blivit lite ledsen

• Hoffsennanen Tottoplex

Ja alla som blir glada värmer ordentligt i hjärtat.

Ung... Ja kanske. 21 och 23. Har man hittat rätt så har man

• Fröken Söt

De flesta har grattat och verkat uppriktigt glada. Vi har varit tillsammans i nio år nu, så det var väl på tiden...

Men en av mina äldsta kompisar reagerade lite konstigt. Hon grattade såklart, men blev väldigt tyst. Vi pratade lite allmänt om bröllopsplanering och kom in på skor, så jag sa att jag troligtvis skulle ha vita "mormorskängor" (vi funderar på vinterbröllop). Hennes reaktion? Hon började skratta. Okej..? Nästa gång vi träffades frågade hon om hon fick ha en svart klänning på bröllopet. Hon är helsvensson och går aldrig svartklädd annars (svart tröja och jeans är väl det mest svartklädda jag sett henne). Jag blev rätt paff måste jag säga...

• FramtidaFruSandberg

Min mamma frågade mig om jag var gravid *skrattar*. Inte direkt den reaktion jag hade väntat mig. När hon hade samlat sig (och jag sagt att jag inte var gravid) så grattade hon hjärtligt

• Hoffsennanen Tottoplex

Jag undrar bars varför folk inte blir glada för våran skull. Känns inte som en överraskning så direkt. Har varit öppna med intresset med förlovning osv... Så fattar inte riktigt...

Svar på tråden Reaktion på förlovning