• lyckan ler

Symbol i inbjudan?

Vill infoga något slags symbol eller tecken i inbjudan, men vet inte var jag ska leta. Har kollat Word's webdings och wingdings och allt vad de heter, men hittar ingen jag vill ha. Någon som vet var jag kan hitta andra fina tecken/symboler?

• Svar på tråden Symbol i inbjudan?
  • Fenixx

varför inte annars hitta nån stämpel med fint motiv?

• xericax

Du kan ju göra som oss, sök efter tatueringsbilder på google (på bilder). Finns jättemånga snygga svarta tecken/symboler om du t.ex. söker på "tattoo heart" eller "tattoo flower".

Jag hittade på såvis en snygg lång smal bild som vi hade i vår inbjudan både ovanför och under texten så det blev en snygg "inramning" av texten. Kommer även att använda den på framsidan på vigselprogrammet och festprogrammet så det blir en helhet.

• lyckan ler

xericax: tack för tipset! Smart!

Fenixx: jag stämplar jättegärna, men tycker det är svårt att få motiven jämna och snygga.

• AnnJan

Om du har lust kan du göra ett eget monogram med era initialer.
    Kostar 60-70 kr att ladda hem själva bilden sedan, men det är gratis att prova. =)
    www.monogramstudio.se/

Vi gjorde vårt där och det har vi använt i vår inbjudan.
    (och ska använda till servetter, program osv..)

• lyckan ler
    mittid skrev 2010-04-04 16:56:54 följande:
    Här finns lite av varje:hem.bredband.net/narnia/
    Vilken kanonbra sida! Tack!

AnnJan: tack för tipset, men så avancerat vill vi inte göra det!
  • thebe

tack annjan underbar sida. sitter just nu och låter fantasin flöda. kommer bli dundersnyggt

• AnnJan

Hej thebe:
    Ja visst känner man sig kreativ när man börjar göra monogram.
    Du får lägga ut resultatet i galleriet sen. Vi gjorde vårt till en stämpel med som vi har på inbjudan och ska ha på festprogrammet och tackkorten också. =)

lyckan ler:
    Nä, det är helt upp till var och en. Fast det är verkligen inte svårt att göra en. Hoppas ni hittar någon symbol som ni vill ha. =)

• thebe

hittade tyvärr inget som passade båda :(

så på våran sida så kommer det bli ett hjärta, hittade stämpeln på panduro som så många andra här inne.

men lägger upp slutresultatet så fort som vi börjat att skapa inbjudningskorten.

Svar på tråden Symbol i inbjudan?