exklusiv korsett, var?
Var kan jag hitta en riktigt snygg korsett med snörning i ryggen och metallskenor? Aningen nätbutik eller gärna butik i Stockholm.
Är det någon som känner till om det finns någon som skräddarsyr korsetter?
Var kan jag hitta en riktigt snygg korsett med snörning i ryggen och metallskenor? Aningen nätbutik eller gärna butik i Stockholm.
Är det någon som känner till om det finns någon som skräddarsyr korsetter?
i gamlastan på västerlånggatan finns det en butik, kommer inte ihåg vad den heter, ett mans namn tror jag! där vet jag att dom säljer korsetter men om dom är spec beställda vet jag inte!
Jag har beställt en måttsydd korsett från Viola Lahger, www.violalahger.se
De har butik i Björkhagen för närvarande men håller på att flytta till Karlaplan (eventuellt har de hunnit stänga, men maila eller ring). De har både färdiga korsetter i butiken, kan beställa hem från tre korsettmakare eller om du har tid på dig göra en helt egen åt dig. Båda systrarna är supertrevliga och professionella. Längtar så till min är färdig!
Här finns ett ställe i London med häftiga korsetter.
www.fairygothmother.co.uk/
Där kan du ju om inte annat få inspiration, för det är kanske bäst att kunna få uppsydd i Sverige. Viola Lahger är nog ett jättebra tips.
Melbins i gamla stan? Jag vet inte om man kallar min torsolett eller korsett, men den har skenor och sedan både hakar och snörning i bak. Finns bild i mitt "starka bilder" galleri
Gustaf Mellbin i Gamla Stan (och har även butik vid Mariatorget sedan i november tror jag) är supertrevliga och har jättebra saker. Men inga riktiga korsetter. Är man ute efter en torsolett så har de jättefina dock!
100703 M och B skrev 2010-03-28 09:06:23 följande:
Jag köpte min från Of Corset Is (www.ofcorsetis.se), tjejen som äger webb-butiken bor nere i Farsta och tar även emot kunder hemma. Spenderade nästan en timme med att prova olika korsetter med hjälp av henne. Riktigt bra service och hon kändes dessutom väldigt ärlig eftersom hon tyckte jag skulle välja den billigare av de två jag till slut valde mellan.