• marrieme

Skickat in till prv om nytt namn, vill veta om vi får det nu!!

Nu har vi skickat in till prv om vårt nya önske efternamn, riktigt spännande och se om vi får det!!
    *hoppas hoppas*

Hur lång tid brukar det ta tills man får besked?
    Bytas namnet direkt då eller man kan vänta till efter bröllopet??

• Svar på tråden Skickat in till prv om nytt namn, vill veta om vi får det nu!!
  • 19juni

Yes!!! Vi har fåttt vårt nya namn!!!! Efter att namnet varit hos Post- Inrikes i en månad så fick vi beskedet bara några dagar senare!!!

• julibrud 2011

Vad fick ni för nytt efternamn?

Min sambo har haft sitt i tidningen en måndag på torsdag, så spännande:)

• Björnisarna

en måndag på torsdag? det var festligt ;)

vi väntar fortfarande på besked.. det är riktigt nervöst! och om det inte går igenom så måste vi börja söka efter andra alternativ vilket vi inte alls har lust till, booh.

• julibrud 2011

hahaha menar ju förståss månad :)

• källerudd

Vårat tredje förslag godkändes och ligger nu ute för kunngörelse hoppas hoppas att det går igenom...så spännande att se vad ni andra har valt!!

Vårt första blev avslag för att det va ett varumärke...gubben ville dock sälja det till oss för 5900 eftersom han ändå aldrig använt namnet. men nä så intressant är det inte...sa att vi kan betala överflytten men nä, han ville minsan tjäna pengar på det.

Det andra blev avslag för att det var för likt ett redan befintligt namn :S

Så nu håller vi tummarna för att det ska gå igenom...Är det vanligt att det bli avslag efter en kunngörelse??? Så orolig...

• marrieme

Vi hade bara ett förslag å det blev godkänt av prv, nu e de bara kungagörelsen kvar!!! *pirr*

• 19juni

Vårt nya efternamn kommer nu att bli Fridenmyr. Det roliga var att redan dagen efter kom det ett brev till min blivande man i det nya namnet. Och sen hade posten skrivit ett frågeteckan över hi hi. Det var ett brev i från Transportstyrelsen om att göra nytt körkort!!
    Även på banken står det nytt namn nu. Och vi som skulle försöka ha det hemligt fram till bröllopet! Tji fick vi!!!

• källerudd

19juni skrev 2010-04-26 16:02:23 följande:
    Vårt nya efternamn kommer nu att bli Fridenmyr. Det roliga var att redan dagen efter kom det ett brev till min blivande man i det nya namnet. Och sen hade posten skrivit ett frågeteckan över hi hi. Det var ett brev i från Transportstyrelsen om att göra nytt körkort!!Även på banken står det nytt namn nu. Och vi som skulle försöka ha det hemligt fram till bröllopet! Tji fick vi!!!

Fin namn!! Du menar att det inte går att hålla det hemligt :S Det hade ju vi oxå tänkt göra...Jaja den som lever får se. Vi byter ju nu, men sen ska det sjutas på då vi ska ut och resa i slutet av maj...Så det är väl 1½ månad innan bröllopet som det kommer att börja gälla...Spännande.

• MissKitten

Åh vad roligt 19juni att ert namn gick igenom! :) Det var ett riktigt fint namn! Jag väntar med spänning på hur det går för oss. Nu är det bara ett par veckors väntan kvar. Nervöst! 

• marrieme
    19juni skrev 2010-04-26 16:02:23 följande:
    Vårt nya efternamn kommer nu att bli Fridenmyr. Det roliga var att redan dagen efter kom det ett brev till min blivande man i det nya namnet. Och sen hade posten skrivit ett frågeteckan över hi hi. Det var ett brev i från Transportstyrelsen om att göra nytt körkort!!Även på banken står det nytt namn nu. Och vi som skulle försöka ha det hemligt fram till bröllopet! Tji fick vi!!!
    Fint namn!!

Jag säger vårt sen när det blivit godkänt =) för det måste det bli!!

Svar på tråden Skickat in till prv om nytt namn, vill veta om vi får det nu!!