Inlägg från: Superstarfia |Visa alla inlägg
  • Superstarfia

Varning Shalinsringar från Guldfynd!

Schalins tillverkar ringar speciellt för alla olika guldsmedkedjor.. och det är samma sak om du köper den hos smycka, albrekts, hallbergs eller guldfynd.. de har specialavtal med Schalins och kan därför göra små små små ändringar för att inte man ska kunna hävda prisgaranti som vissa kedjor har..

precis som när du kollar på tvaparater i olika butiker, de ser exakt likadana ut, men har olika namn...

• Superstarfia

Nicossambo skrev 2010-05-01 13:15:51 följande:
    Men när jag köpte min vigselring ur en guldbutik så fick jag ett äkthetsintyg med så man vet att det är en äkta shalins ring.Hörade av en annan tjej  här på bt att de köpt sin på hallbergsguld och kollat upp om det var en äkta shalins ring och det det fått reda på var att ringarna görs på samma ställe men de från hallbergs gull i allafall var inte äkta.

Hmmmm låter lite konstigt, med tanke på att det ÄR schalins som tillverkar dem, och deras märke sitter i ringarna.... Självklart har även kedjorna sina egna märken. Men dessa är INTE tillverka i Schalins fabriker/av deras guldsmeder...

• Superstarfia

philippaG skrev 2010-05-01 13:24:18 följande:
    Jaha, ok, men vad menar du med äkta?  Ska jag var ärlig så förstår jag inte riktigt det här med schalinsringar. JAg skulle personligen aldrig köpa en schalinring och betala nästan dubbelt så mycket bara för att kunna säga atdet är en schalinsring. För mindre pengar kan man få en ring i samma guldkvalitåe och samma eller bättre kvalite på stenar, men den blir inte schalins. Menar du då att den inte var äkte fr att den inte kan kallas schalin? Eller för att guldet var inte äkta?

Förstår precis vad du menar, vi har fått våra ringar tillverkade av en guldsmed, är dem inte äkta då? för att det inte står Schalins? Jag har hellre en ring som inte alla andra har än en schalins bara för att man ska...

• Superstarfia

philippaG skrev 2010-05-01 14:15:20 följande:
    Det är sant, men ska man vara petig skall man inte handa på nätet

Är man petig ska man åka till Schweiz och köpa diamanterna själva, å sen låta en guldsmed tillverka ringen.. ;)

• Superstarfia

Skuggan skrev 2010-05-01 14:30:49 följande:
      Man brukar kunna reklamera felaktiga eller skadade varor. Men inte på grunden av att jag tyckte inte att den såg ut som jag hade tänkt mig eftersom jag inte provat innan.Det skulle kunna bli dyrt för föregaten att specialtillverka, gravera och sälja ringar som sen kommer tillbaka på reklarmation utan att det är fel på ringen i fråga.

distansköpslagen?? hört talas om den? gäller alltid om du köpt en vara via telefon postorder eller internet...

• Superstarfia

Skuggan skrev 2010-05-01 14:38:56 följande:
    Så här brukar det se ut. Man kan säker prova att överklaga om man tycker att de tär fel men jag tycker att det är enklare att prova en ring innan för att veta om man gillar den.Från ringbutiken: Bytesrätt Ringbutiken kan tyvärr inte erbjuda bytesrätt på ringar eftersom varje product tillverkas efter beställning, specciellt, engligt kundens önskemål. Allt enligt 2 kap. 3 - 5 paragrafen i DHL. Om posten skickar tillbaka en vara pga. att den varan har ej hämtats ut av kunden, Ringbutiken reserverar rettighäten att behålla 20% av varans totala pris i SEK. Från Hedens guld:Bytesrätt   Vi har ingen bytesrätt på ringar eller andra smycken som specialtillverkats efter din beställning. För övriga varor har vi 8 dagars bytesrätt. Du är dock skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Varan får inte användas, men naturligtvis försiktigt undersökas. Om varan skadas eller kommer bort förlorar du bytesrätten. Vid bytesrätt betalar du själv frakten och står för transportrisken när du skickar den till oss. Skicka varan rekommenderad (inte som postförskott). Jempguld:ReklamationerOm varan har material eller fabrikationsfel, sänder du den till oss med emballage och en beskrivning av felet samt telefonnummer. JEMP Guld står för returfrakten.

Detta gäller OM man specialbeställer en vara.. men beställer man en standardring ur deras sortiment så har man rätt till öppetköp i 14 dagar...

Svar på tråden Varning Shalinsringar från Guldfynd!