det här med barn - så svårt!
Finns det en rätt tidpunkt att få barn?
När jag blev gravid första gången var jag 24, gick inte alls och tänkte på barn just då. Men det kändes ändå rätt när vi väl var där. Fick missfall då men blev snabbt gravid igen. Trots att jag viste att jag ville ha barn var jag orolig för allt. Man vet ju inte vad som väntar, och man vet ju inte vad det blir för typ av barn.
Nu är jag 26, snart 27 och vi har två st, ena 2år och andra snart 8mån. Båda "hoppsan barn", men ändå väl genomtänkta, man har ju faktiskt ett val när man får veta att man är gravid...
Har man kommit så långt i funderandet att det bara handlar om rätta tidpunkten, så skulle jag säga KÖR! Vet inte om den rätta tidpunkten någonsin dyker upp. Allting löser sig! Och glöm inte att i sverige får vi t.o.m. betalt för att vara hemma med våra barn...!
Tidigare kunde jag känna en tomhet eller rastlöshet, varje ledig stund skulle fyllas med något. Nu när jag fått barn känner jag ett lugn i själen och jag behöver ingen annan bekräftelse när jag kan titta på mina härliga, livliga, söta, snoriga, kladdiga, mysiga, gråtande, skrattande, påhittiga ungar.
MEN det finns ett väldigt bekvämt liv utan barn! Det säger jag inget emot... :)