Inlägg från: lyckan ler |Visa alla inlägg
  • lyckan ler

    Augusti brudar 2010

    fryser: kan du inte bara ringa fösamlingen och fråga om den andra prästen? Pratade ni om den prästen när ni bokade?


    Ni som är klara med menyn, hur ser den ut? Vi har nämligen helt fria händer att välja precis vad vi vill. Inget förslag än så länge från Gästgifvargården/restaurangen som vi ska vara på.

  • lyckan ler

    Cupcakes istället för tårta? Hm, trevlig idé som jag aldrig hört talas om innan. Alltså typ stora muffins med frosting då eller?

    Kul att läsa era menyer! Fler som är klara?

    Superstarfia: ni hoppar alltså desserten och kör bara tårta istället? Tycker det är så svårt det där. Jag vill helst ha både och, men eftersom vi har så litet bröllop så blir det liksom ingen naturlig paus mellan dessert och tårta/kaffe. Så vi får nog välja antingen eller.

  • lyckan ler

    SKimmra: häftigt! Dock lite svårt att göra nåt sånt med endast 10 cupcakes...

  • lyckan ler

    Annika Hbg: låter riktigt roligt och annorlunda! Kul!

    Brud73: låter supergott!

    Vi beställde min ring i lördags! Tjoho! Bild finns i mitt galleri. Är verkligen supernöjd och längtar tills mannen får sätta den på mitt finger!

  • lyckan ler

    Har ni tänkt på det här med "något gammalt, nytt, lånat, blått"? Vet inte riktigt hur ramsan går på svenska, men ni vet nog vad jag menar... Är det något som ni vill följa? Nytt är ju inte särskilt svårt att fixa, det blir ju det mesta! Gammalt kan jag kanske ha ett halsband. Men lånat och blått har jag lite problem med. Ett blått strumpeband? Men vad ska jag låna då?

  • lyckan ler

    glaca, fnuttis: välkomna hit! Visst är det här man ska "hänga"! Hur långt har ni kommit planeringen? Hur stora bröllop blir det?

  • lyckan ler

     


    glaca skrev 2010-05-23 23:04:35 följande:
    Så! Då har sambon varit på Panduro och handlat pyssel. Vi har knåpat ihop en inbjudan och imorgon ska han scrapbooka för första gången i sitt liv. Själv har jag pysselfobi!

    Shit! Vilken engagerad man du har! Imponerande att han kan tänka sig att pyssla med sånt!
    Vilken röra med kyrkorna och vilken osis att det blev felbokat! Är det inte någon av kyrkorna som är finare eller som ni känner mer för?

    Annika: min man vill inte ha vigselring, han tycker det räcker med en ring på fingret. Men vi har pratat om det. Vi köper inte gåvor till gästerna (dock har jag sparat alla middagsprogram från de bröllop vi varit på, så det låter som en klok idé, glaca!) och vi ska inte läsa egna löften. Har dock funderingar på att läsa någon dikt för mannen....

    20Augbruden: vi letar också fotograf. Tror att vi är lite sent ute tyvärr... Ringde precis en som jag hittat på nätet och var bra pris. Hon var såklart redan uppbokad. Har mailat en annan som är mammaledig nu, men börjar jobba i augusti. Får se vad hon svarar...

  • lyckan ler

    Ojdå, nu bara trillar augustibrudarna in! Tror vi får göra en ny lista, eftersom den som finns i ts inte är särskilt komplett! Vi har dessutom ändrat datum!

    Jag måste verkligen ta tag i klänningsbiten nu! Har förvisso ett litet enkelt bröllop, och har inget krav på "riktig" brudklänning. Men kan väl ändå vara idé att börja titta... Bara 2½ månad kvar ju! Floristen tyckte jag skulle ha klart med klänning innan jag bestämmer blommor... I torsdags bokade vi fotograf. Skönt att kunna bocka av det också!

    Kopiera och fyll på listan. Jag fyller i lördagsdatumen, men har ni annat vigseldatum, så fyll på det:

    7 augusti

    14 augusti
    lyckan ler

    21 augusti

    28 augusti

  • lyckan ler

    Min tanke med att påbörja en ny lista var ju att många inte är kvar i tråden, utan försvann när den förra tråden dog... Men jag fyller på den här istället. Spelar ju mindre roll. Bara jag som är så pedantisk...

    Vad tycker ni om den här klänningen: http://www.bonprix.se/se/Klaenning-1930971-bundle.htm?id=1836332776039864210-2-4c066139&sourcePage=article_overview&sourcePageClick=bu1930971
    Kan man ha den som brudklänning? Någon här som handlat från Bonprix förut?


    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10

    8 augusti
    Liilly

    13 augusti
    Romaste

    14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler

    21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson

    28 augusti

    cplusj
    Pemzan
    Tjena

  • lyckan ler

     


    Liilly skrev 2010-06-03 22:05:56 följande:
    Vad kommer ni betala för fotograf? Vi håller på leta billiga men det skiljer sig så mycket i pris. Vissa "billiga" kostar 7000:- medans andra billiga kostar 3000:- Det är ju så sjukt stor skillnad på summor. Nu har vi i alla fall hittat en som tar 3000:- för vigsel, efter vigsel, mingel och porträtt. Men tror inte vi behöver ha med alla de grejjerna så det kan eventuellt bli billigare. Positivt är dock att man får alla bilder högupplösta på cd med :)

    Vi kommer att betala 3000 för en timmes fotografering före vigseln, inkl en timmes konsultation före med provfotografering där vi även får fem bilder (13x18), fritt antal bilder till tackkort (9x13 eller collage 15x15) och 10 skärmupplösta bilder på cd.

    Tycker priset du fått verkar väldigt bra! Kolla bara så han/hon inte tar sjukt mycket pengar för bilderna sen! (Kanske tar igen pengarna där, menar jag.)

    Idag ska vi hämta min ring! Tjoho!

  • lyckan ler

     


    empa83 skrev 2010-06-04 16:27:32 följande:
    hämta ringen redan?? min får jag inte hämta förrän veckan innan... mest för att jag är hopplös och faktiskt skulle använda den;) Vad ska du har för ring?

    Ja, nu ligger den i mannens sängbord... Är jättenöjd med den, men fick tyvärr betala lite mer än vi trodde. Eftersom vi lämnade in guld när vi beställde ringen, så kunde hon inte säga ett exakt pris då. Sen missförstod vi henne helt. Så vi fick betala 6000 istället för 4000. Men eftersom ord pris var 11000, så är vi ändå nöjda. Fast det blev ju mer än vi tänkt från första början så klart... Bild finns förresten i mitt galleri!

    Var på systemet i fredags och köpte en flaska rött och en flaska mousserande rosé, som vi måste provsmaka om vi ska ha det till middagen. Rosé är till skålen/välkomstdrinken. Hoppas de är goda, så vi slipper leta vidare!

    Vanessa: ska du inte vänta med att köpa underkläder tills du vet vad du ska ha för klänning? Kan ju vara så att du måste ha en speciell bh, för att banden inte ska synas, eller att den är axelbandslös...

    Sörön: åh, det låter ljuvligt!!

    Astro: skönt att ni hittade precis de ringar ni ville ha! Bra pris också!

  • lyckan ler

    Igår fick jag min klänning som jag beställt! Är helnöjd med den! Inte illa att hitta en bröllopsklänning för 299 kr! Bild finns i mitt galleri!

    trollsländebrud: tänk att det alltid är folk som måste svara i sista sekund! Varför inte svara direkt liksom, om man vet att man ska eller inte ska komma. Låter jättefint med vigsel i trädgården med skärgården i bakgrunden. Kommer festen också att vara i trädgården? Vad skönt att du kan göra buketten själv! Hade ju underlättat en del...

  • lyckan ler

     


    glaca skrev 2010-06-11 10:01:00 följande:
      Det var en väldigt snygg klänning. Var köpte du den?

    Tack! Har handlat på bonprix.se.

    Skimmra: gud, vad surt! Men det är ju ett svenskt företag om jag förstår det rätt? Om ni har följt alla instruktioner rätt, så borde ni ju ha rätten på er sida och de bör göra en ny kavaj till din man. Finns det ingen garanti på nåt sätt?

  • lyckan ler

    Ni kopierade en gammal lista, så jag tar mig friheten att lägga till er i den senast uppdaterade listan istället! 7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael   
    Orsakullan

    8 augusti
    Liilly

    13 augusti
    Romaste

    14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

    21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson

    28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD

  • lyckan ler

    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75



    8 augusti
    Liilly

    13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

    14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka


    Jenny Malmö

    21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

    28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

  • lyckan ler

     


    Orsakullan skrev 2010-06-14 22:39:34 följande:
    Har alla stora lyxiga bröllop? Det känns som de flesta planerar och planerar och slår på jättestort! Själv tar jag det jätteeasy och känner mig nästan stressad bara av att vara här inne:) Själv ska jag gifta mig utomhus hos mina föräldrar med ca 35 gäster och 10 barn med en fest, modell enkel, i bystugan! Allt andas "enkelt" och laidback precis som vi vill ha det men när man läser om alla andra här inne så verkar vårt bröllop vara i enklaste laget, haha! Samtidigt är det kul med inspiration och se hur andra gör. Beställde iallafall blommor idag. Jag vill ha en enkel (igen!) bukett utan krusiduller och bestämde mig för en armbukett med tre syrenlila gerbera + blad, och den + corsage + näbbukett + näbbkorg (till 1-åringen) skulle gå på ca 4-500 kr. Det måste väl betraktas som ett bra pris?Men det närmar sig... Inte långt kvar nu!

    Jag känner precis som du! Vi har också väldigt litet och enkelt, med endast 8 gäster! Vi ska gifta oss på Sofiero i Helsingborg och middagen på ett gästgifveri i stan. Tidig middag, så efteråt går vi till hotellet och myser med skumpa, tilltugg och bubbelbad. Men jag känner att det är mycket att fixa och förbereda ändå. Även om det är ett enkelt bröllop.
    Vad menar du med armbukett? Syrenlila gerbera? Det skulle passa oss perfekt, då mannen slips är just syrenlila och min favvo blomma är just gerbera. Trodde inte de fanns i den färgen...? Vad är det för blad? Har du någon bild, eller bara i huvudet?

  • lyckan ler

     


    Orsakullan skrev 2010-06-15 17:28:52 följande:
    Förresten, ett litet tips. På Guldfynd just nu har de jättesöta små kuvertväskor (vit eller svart) som man kan ha med eller utan kedja, på rea för 79kr. Perfekt för läppstift och puder under middagen och jättefin för en budgetbrud som skiter i om det är Gucci eller "Made in China"!

    Åh, bra tips! Håller just på att leta kuverväska faktiskt! Ska ta en titt på Guldfynd! (Köpte min brudklänning för 299 kr på Bonprix.se, det är jag ganska nöjd med! )

  • lyckan ler

     


    glaca skrev 2010-06-22 11:08:27 följande:
    Jag byter ämne lite granna. Jag behöver beklaga mig. Osa.t gick ut igår: 10 personer valde att inte svara alls, ett par svarade imorse. Svägerskan svarade kanske. Hon ringde och berättade att de inte visste hur de skulle göra eftersom dottern inte får följa med, och de kan inte lämna henne till en barnvakt. Dottern är 6 år men har aldrig varit hos någon barnvakt. Idag kallade vi in reserverna. Det var åtta stycken, hälften av dem har redan tackat ja! Jag gillar reserverna!

    Tråkigt att så många inbjudna inte ens bemödar sig med att svara på inbjudan... Men vadå reserverna? Har ni en lista med reservgäster? Som får komma om andra tackar nej? Det har jag aldrig hört talas om. Vad säger dessa gäster om det? Jag hade själv (som reservgäst) tyckt det var ganska trist att bli bjuden på det sättet. Man duger liksom inte i första gallringen... Förstår du vad jag menar? Inget illa ment mot dig, glaca, jag blev bara så förvånad när jag läste ditt inlägg. Helt nytt för mig, att göra så.

Svar på tråden Augusti brudar 2010