• Nibla

Svart klänning som gäst?

Nå, hur skulle ni reagera om en av era gäster hade en svart klänning med färgglada örhängen och färgglad kuvertväska? (Bröllopet är på lördag)

• Svar på tråden Svart klänning som gäst?
  • lyckan ler

Katastrof, skulle jag säga!

• Martinaa

Hade kanske höjt lite på ögonbrynen i smyg men inte brytt mig nämnvärt. Hellre det än vit klänning.
    Våra gäster får väl ha på sig (i princip) vad de vill, det är ju ändå oss de kommer titta på, haha!

• miaik

Jag skulle inte bry mig alls och jag tror att nån av våra gäster säkert kommer bära svart. Det är snyggt, och speciellt men färgglada detaljer till!

• Moirie

Skulle inte brytt mig så länge som utstyrseln såg inte såg ut som begravningskläder. Skulle nog inte brytt mig i alla fall eftersom jag hade bestämt mig för att inte låta småsaker reta upp mig på bröllopsdagen, och det funkade bra

• Niini

Tjaa.. som det redan var sagt. hellre svart än vitt! Men nog hade jag kanske blivit lite småsur, eller i varje fall fundera vad det är att sörja att jag gifter mig ;)

• Nicossambo

om det nu är en vecka kvar så ja vad ska man säga synd men hellre svart än vit.

Dock har en kompis till mig frågat för några veckor sedan om det var ok med helsvart klänning till bröllopet och jag sa nej. Men jag sa att det var ok om det var svarta detaljer.

• eldstad

Jag skulle nog tyckt att det var okej om man t.ex. hade en kofta i färg eller en schal i färg över men annars nja... lite för "sorg" för min smak. Då är jag ändå väldigt förtjust i svarta klänningar.

• CicciStrömstad

är inte det lite gammeldags då? Svart är en fantastisk festfärg tycker jag! Jag har nästan bara svarta klänningar när jag ska festa till det! Och folk brukar inte frågs om jag sörjer.. hehe! Svart är snyggt och passar perfekt på fester och bröllop!

• fruMe

Var faktiskt på ett brölllop i lördags där det var HELT OK att bära svart. SJälv hade jag den "lilla svarta" och hade cerise skor, väska och sjal till. Även tärnorna hade svarta jättefina klänningar.
    Kanske ska tilläggas att efterföljande festen var ett cocktailparty med mingel, bubbel, drinkar och snittar, alltså inte en "traditionell" bröllopsmiddag

Tycker nog det är lättast att fråga brudparet så att det inte "blir fel".
    Klädkoden för bröllopet vi var på var "mörk kostym" och det innebär enligt Ribbing att man INTE har bara axlar på sin klänning, men det frågade jag bruden om hennes inställning
    till det var att det kvittade henne/dem.

• aikidoaasa

Jag skulle ha någon mer detalj på mig som var mer färglad. Örhängen syns ändå inte riktigt så mycket och det är inte som att man kan hålla i väskan hela festen... nej, något mer exempelvis snygga färglada skor, skärp eller varför inte ett par tuffa strumpbyxor i en färglad ton.

Svar på tråden Svart klänning som gäst?