Inlägg från: VincitOmnia |Visa alla inlägg
  • VincitOmnia

Utskälld av kyrkoherden! Ska ni bli "överlämnade" eller gå fram tillsammans med BG?

Vi kommer förmodligen köra på att bruden överlämnas till mig (brudgummen). Detta för att vi tycker det ser fint ut och att det faktiskt är en fin gest som jag ser det att brudens pappa har godkännt mig och ser mig som en bra partner till sin dotter.

Att det kan bli sånt ramaskri över en sån sak?!? Helt otroligt.

Jag är kristen (döpt) men inte mer troende än en påse popcorn. Detta är en cermoni som påtalar hur mycket vi älskar varandra och att vi vill tillbringa våra liv tillsammans, måste det vara svårare än så i dagens samhälle?

Eller är det så att ni som tycker det är helt förkastligt med överlämnande är djupt troende?!?

/Johan

• VincitOmnia

Kul att se att folk reagerar som jag trodde... :)

Kan vi då inte ta ett kollektiv beslut om att ingen här på forumet gifter sig eftersom det är så många i världen som far illa i samband med vigslar. De blir bortgifta mot sin vilja och liknande.

Eller så gör folk som man vill kring vigseln så länge det är godkännt av alla berörda.

Eller så kan folk fortsätta störa sig på hur ANDRA människor vill ha det på sitt bröllop.
    ´
    /Johan

• VincitOmnia

Poängen med detta forum är väl att byta idéer och tankar. Inte klanka ner på folk.

Om någon vill ha brudöverlämning, låt de då ha det så länge prästen godkänner det.

Om någon inte vill ha barn på sitt bröllop, låt de då slippa det.

Att det är en gamal tradition att brudparet går inte tillsammans köper jag helt och hållet, men vill folk nu så gärna ha brudöverlämning, låt de ha det (som ovan nämnt).

Kan lova att det inte var en tradition för 50 år sedan att svänga i sig en kebab på Jerusalem Kebab på Götgatan kl 03:15 en lördagnatt. Men idag är det ganska vanligt. Traditioner ändras och utvecklas.

/Johan

Andelle skrev 2010-03-24 08:32:25 följande:
    Har jag missat nått nu? Men är det inte det som är hela poängen med bröllopstorget?
  • VincitOmnia

som MAN tycker är olämpligt... Det är ju vad DU tycker... Låt folk bestämma själv!!!!!

/Johan

Aleta skrev 2010-03-24 22:58:16 följande:
    Ja, traditioner ändras och utvecklas, men det betyder inte att man bara ska stå och se på när de går i en riktning som man tycker är olämplig.
  • VincitOmnia

Jag har bestämt mig. Jag ska tvinga min svärfar att ge bort sin dotter till mig. Sen ska jag släpa henne i håret från bröllopsfesten till bröllopssviten. Där ska hon få springa mellan sängen och minibaren och hämta nötter och öl till mig...

Man blir så less.

/Johan

Svar på tråden Utskälld av kyrkoherden! Ska ni bli "överlämnade" eller gå fram tillsammans med BG?